A Transport and Environment civil szervezet által végzett kutatás szerint jelenleg az Európában eladott új autók több mint felének a mérete meghaladja a jelenlegi parkolási normákat. A terepjárók növekvő népszerűsége és az új modellek egyre gazdagabb felszereltsége miatt a járműveknek az átlagos szélessége évente körülbelül 0,5 centiméterrel növekszik.
2023-ban a terepjárók átlagos szélessége 180,3 cm volt, míg a parkoló szabványa 180 cm. És vannak olyan autók is, amelyek jelentősen meghaladják ezt a küszöböt. Például az amerikai Dodge Ram, amelyet számos európai piacon is értékesítenek, 212 cm széles, a BMW X5 200,4 cm, a Range Rover Sport 199 cm.
Természetesen a járművek terebélyesedése nem csak parkoláskor probléma. A legtöbb utat, különösen városi környezetben, 180 cm-nél kisebb szélességű járművek számára tervezték, hogy lehetővé tegyék a biztonságos előzést és helyet biztosítsanak más úthasználók, például kerékpárosok számára. Márpedig a jármű mérete döntő fontosságú a közúti biztonság szempontjából.
A tanulmány azt sugallja, hogy a törvényhozóknak újra meg kell vizsgálniuk a személygépkocsik és a könnyű haszongépjárművek maximális méreteit annak érdekében, hogy megóvják a közterületet a “további behatolástól”.
Forrás: autoszektor.hu Kép: illusztráció
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…