Categories: Hírek

Több villanyautó is elvérzett a norvégok téli hatótáv tesztjén

Rengeteg elektromos autót gyűjtöttek össze norvég szakemberek, hogy a hideg téli körülmények között vizsgálják meg tényleges hatótávjukat.

 

Egy elektromos autónál sarkalatos pont a hatótáv. Ennek köszönhetően a hatótávot befolyásoló tényezők is azok, hiszen szeretnek ebbe kapaszkodni a villanyautó-ellenes hangok. Hiszen tudjuk, hogy például a hideg nagy ellenfele az elektromos autók tényleges hatótávolságának. Ez pedig olyan országokban releváns igazán, ahol a tél nem csak latyak és néha szállingózó hó, hanem súlyos mínuszok sora akár hónapokig.

 

Ilyen például Norvégia is, ami ezzel az éghajlati tulajdonságával együtt is rengeteg villanyautóst tudhat magáénak az ország arányaihoz képest. De hogy a vásárlók megfelelő tájékoztatás kapjanak, ahhoz hiteles és független mérésekre van szükség.

 

A helyi Motor.no egy rakás villanyautót letesztelt ugyanazon a szakaszon spéci pilótákkal, de ami a lényeg, hogy -19 Celsius fokban. Itt pedig egészen meglepő eredményt nyújtottak bizonyos modellek.

A lista legnépszerűbb és egyik legjobb szereplője a Tesla Model S lett. Ezt egy szervezési hiba miatt csupán csak 98 százalékra tudták feltölteni, ennek ellenére a beígért 634 kilométer helyett 530-at teljesített, ami 16 százalékos romlás.

 

Hasonlóan jól teljesített a Tesla Model X Plaid, ami már 18 százalékos csökkenést mutatott, mégsem érnek az első helyezett nyomába.

 

A nap végén a legjobb eredményt egy kínai elektromos autó érte el, a Maxus Euniq 6. A SAIC alá tartozó márka autója csupán 354 kilométert ígér, de ebből 317-et teljesített a brutál hidegben, ez csak 10 százalékos romlás.

 

A Model X Plaid szintjét hozta egy másik kínai elektromos autó, az MG 5 is, illetve egy nálunk is népszerű modell, a Kia EV6 GT. Ezek mellett más modell nem tudott 20 százalékos zuhanás alatt teljesíteni, úgyhogy nézzük a lista másik végét.

 

A legrosszabb eredményt egy nálunk szintén kapható modell, a Toyota bZ4X produkálta, mely az ígért 503 kilométerből csupán 389-et tudott teljesíteni. Ezzel az ígéreténél 36 százalékkal kevesebbet nyújt ilyen cudar időjárási körülmények között.

Vele együtt viszont például a Skoda Enyaq Coupe RS 34, a Mercedes EQE 300 33 százalékkal nyújt kevesebbet, amik magas számok a lista tekintetében. Náluk csupán egy kínai autó, a Hongqi E-HS9 mutatott rosszabb eredményt, mely 465 helyett 303 kilométert tudott megtenni, ez 35 százalék mínusz.

Forrás: alapjarat.hu Kép: illusztráció

OldA

Recent Posts

Gyorsabb, mint klímával: Ilyen egyszerű lehűteni egy túlmelegedett autót

Ha az autódba beülsz, és szaunának érzed, van egy trükk, ami gyorsabban lehűti, mint a…

5 óra ago

Itt van minden, amit tudni kell a vonóhorgok felhelyezéséről

Erre érdemes figyelni, hogy elkerüljük a nagy kiadásokat Szeretne utólagosan felszerelni egy vonóhorgot - például…

1 nap ago

Roadpol speed – fókuszban a gyorshajtók

A rendőrség augusztus 4. és 10. között Magyarország egész területén sebességellenőrzést végez.  A gyorshajtók kiszűrése…

1 nap ago

Zúgnak a helikoptertaxik a Hungaroringre, 3,4 millió forint is lehet fejenként egy oda-vissza út

Hiába tiltakozott Karácsony Gergely tavaly hangosan a Forma-1 hétvégéjén jelentős számban közlekedő helikoptertaxik miatt, azok…

2 nap ago

Gyorshajtás: 25 járművet foglaltak le eddig Burgenlandban

Burgenlandban ismét lefoglalták egy gyorshajtó autóját, ezúttal Nickelsdorf/Miklóshalmanál. Ezzel az idén lefoglalt járművek száma tízre…

2 nap ago

Hetekig nehezebb lesz az élet az M0-son

Figyelmezteti a közlekedőket a Magyar Közút: heteken át tartó felújítás indul az M0-son, ezért a…

2 nap ago