Categories: Hírek

Több villanyautó is elvérzett a norvégok téli hatótáv tesztjén

Rengeteg elektromos autót gyűjtöttek össze norvég szakemberek, hogy a hideg téli körülmények között vizsgálják meg tényleges hatótávjukat.

 

Egy elektromos autónál sarkalatos pont a hatótáv. Ennek köszönhetően a hatótávot befolyásoló tényezők is azok, hiszen szeretnek ebbe kapaszkodni a villanyautó-ellenes hangok. Hiszen tudjuk, hogy például a hideg nagy ellenfele az elektromos autók tényleges hatótávolságának. Ez pedig olyan országokban releváns igazán, ahol a tél nem csak latyak és néha szállingózó hó, hanem súlyos mínuszok sora akár hónapokig.

 

Ilyen például Norvégia is, ami ezzel az éghajlati tulajdonságával együtt is rengeteg villanyautóst tudhat magáénak az ország arányaihoz képest. De hogy a vásárlók megfelelő tájékoztatás kapjanak, ahhoz hiteles és független mérésekre van szükség.

 

A helyi Motor.no egy rakás villanyautót letesztelt ugyanazon a szakaszon spéci pilótákkal, de ami a lényeg, hogy -19 Celsius fokban. Itt pedig egészen meglepő eredményt nyújtottak bizonyos modellek.

A lista legnépszerűbb és egyik legjobb szereplője a Tesla Model S lett. Ezt egy szervezési hiba miatt csupán csak 98 százalékra tudták feltölteni, ennek ellenére a beígért 634 kilométer helyett 530-at teljesített, ami 16 százalékos romlás.

 

Hasonlóan jól teljesített a Tesla Model X Plaid, ami már 18 százalékos csökkenést mutatott, mégsem érnek az első helyezett nyomába.

 

A nap végén a legjobb eredményt egy kínai elektromos autó érte el, a Maxus Euniq 6. A SAIC alá tartozó márka autója csupán 354 kilométert ígér, de ebből 317-et teljesített a brutál hidegben, ez csak 10 százalékos romlás.

 

A Model X Plaid szintjét hozta egy másik kínai elektromos autó, az MG 5 is, illetve egy nálunk is népszerű modell, a Kia EV6 GT. Ezek mellett más modell nem tudott 20 százalékos zuhanás alatt teljesíteni, úgyhogy nézzük a lista másik végét.

 

A legrosszabb eredményt egy nálunk szintén kapható modell, a Toyota bZ4X produkálta, mely az ígért 503 kilométerből csupán 389-et tudott teljesíteni. Ezzel az ígéreténél 36 százalékkal kevesebbet nyújt ilyen cudar időjárási körülmények között.

Vele együtt viszont például a Skoda Enyaq Coupe RS 34, a Mercedes EQE 300 33 százalékkal nyújt kevesebbet, amik magas számok a lista tekintetében. Náluk csupán egy kínai autó, a Hongqi E-HS9 mutatott rosszabb eredményt, mely 465 helyett 303 kilométert tudott megtenni, ez 35 százalék mínusz.

Forrás: alapjarat.hu Kép: illusztráció

OldA

Recent Posts

Ebben a 10 városban a legdrágább a taxizás

A Deutsche Bank elemzésében a világ 69 nagyvárosában nézte meg, mi, mennyibe kerül, és ezek…

24 óra ago

Terjeszkedik Közép- és Kelet-Európában a Genius Automotive magyarországi érdekeltsége

Megkezdte a terjeszkedést a közép-kelet-európai régióban az Omoda és Jaecoo autómárka magyarországi importőre, a Genius…

1 nap ago

Taposson a fékbe! Most kiderül, milyen messzire lát el a traffipax

Hirtelen meglátjuk az út mentén az ismerős dobozt, benne egy optikával. Beletaposunk a fékbe, mert…

1 nap ago

Újabb helyeken korlátozták a parkolást Budapesten

Kizárólagos lakossági parkolóhelyek kialakításával segítik a helyi lakosokat. Új rendelkezést hozott Zugló önkormányzata azért, hogy…

1 nap ago

Most megmondjuk, miért ne vezessen télikabátban, de ha mégis, így használja a biztonsági övet

Télikabátban vezet? A Volvo Car Poland megbízásából végzett kutatás szerint a lengyel sofőrök akár 83%-a…

2 nap ago

A 6×6 Taxi felfüggeszti működését

A 6x6 Taxi felfüggeszti működését, indoklásul számos nehezséget említenek, amelyek kiderülnek abból a levélből, melyet…

3 nap ago