Vadgázolás esetén a legfrissebb jogszabályi változásokban vannak pozitívumok az autósok számára – véli Kovács Kázmér ügyvéd, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke.
A korábbi bírói gyakorlatot ülteti át a jogszabály a közutakon történt vadelütésekkel kapcsolatban, viszont egy kedvező változást új rendelkezésként is beiktat, aminek a lényege, hogy a gyorsforgalmi utakon (autópályákon és autóutakon) csaknem objektív felelősséget állapít meg a közútkezelőre nézve – hívta fel a figyelmet Kovács Kázmér ügyvéd.
Tehát nem a vadásztársaságok, hanem a közútkezelő felelős azért, hogy ne történhessenek vadelütések.
Az Autóklub jogi bizottságának elnöke emlékeztetett, hogy az autópályák mellett jelenleg is vannak vadvédő kerítések, de ezek sok helyen hiányosak, nem kellően magasak, illetve vadbalesetek esetén előfordult, hogy arra hivatkoztak: a fel- vagy lehajtón tudták megközelíteni a sztrádát az állatok, még akkor is, ha a kerítés rendben volt.
“Az autópályán most már ilyen hivatkozásnak aligha lehet helye, hiszen ismeretesek olyan műszaki megoldások, mint például az úgynevezett texasi kapu, ami visszatartja a vadat attól, hogy ezeken a helyeken bejusson az autópályára. Ez egy nagyon fontos változás, ami az autósok számára kedvező, úgyhogy ezt üdvözöljük” – emelte ki Kovács Kázmér.
Vadgázolás esetén mindenképp hasznos lehet, ha készítünk felvételeket, a rendőrséget viszont feltétlenül értesíteni kell.
Az ügyvéd elmondása alapján azért is fontos, hogy rendelkezésre álljon bizonyíték, mert ennek hiányában a közútkezelő önmagában azon a címen elháríthatja a kár megtérítését – az autó kijavításának költségét, súlyosabb esetben (sérülés, esetleg halál) a sérelemdíj kifizetését –, hogy egyáltalán vaddal történt-e az ütközés azon a szakaszon, aminek a kezeléséért ő a felelős.
Forrás: infostart.hu Kép: illusztráció
Tényleg lehetetlen lesz 2035 után új, belső égésű motorral hajtott autókat kínálni? És mi a…
Csak óvatosan a biztonsági övekkel, mert nagyon sokba kerülhet. Ahogy arról az Infostarton is beszámoltunk,…
Olyan idejétmúlt vagy csak simán téves üzemanyag-mítoszokat mutatunk Tóbiás és Balambér közlekedési kalandjában, amelyekben nem…
Ha nem, akár 30 ezerre is megbüntethetik Németországban Németországban új szintre emelték az autópályán a…
Egyelőre nem hozott előrelépést a Berlinben tartott autóipari csúcs. A koalíciós pártok, az autóipar és…
A Budapesti Közlekedési Központ és a Budapest Közút a lakossági visszajelzések, a forgalmi adatok és…