Categories: Hírek

Vadgázolás: fontos, az autósoknak kedvező változásra hívja fel a figyelmet az ügyvéd

Vadgázolás esetén a legfrissebb jogszabályi változásokban vannak pozitívumok az autósok számára – véli Kovács Kázmér ügyvéd, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke.

 

A korábbi bírói gyakorlatot ülteti át a jogszabály a közutakon történt vadelütésekkel kapcsolatban, viszont egy kedvező változást új rendelkezésként is beiktat, aminek a lényege, hogy a gyorsforgalmi utakon (autópályákon és autóutakon) csaknem objektív felelősséget állapít meg a közútkezelőre nézve – hívta fel a figyelmet Kovács Kázmér ügyvéd.

 

Tehát nem a vadásztársaságok, hanem a közútkezelő felelős azért, hogy ne történhessenek vadelütések.

Az Autóklub jogi bizottságának elnöke emlékeztetett, hogy az autópályák mellett jelenleg is vannak vadvédő kerítések, de ezek sok helyen hiányosak, nem kellően magasak, illetve vadbalesetek esetén előfordult, hogy arra hivatkoztak: a fel- vagy lehajtón tudták megközelíteni a sztrádát az állatok, még akkor is, ha a kerítés rendben volt.

 

Az autópályán most már ilyen hivatkozásnak aligha lehet helye, hiszen ismeretesek olyan műszaki megoldások, mint például az úgynevezett texasi kapu, ami visszatartja a vadat attól, hogy ezeken a helyeken bejusson az autópályára. Ez egy nagyon fontos változás, ami az autósok számára kedvező, úgyhogy ezt üdvözöljük” – emelte ki Kovács Kázmér.

 

Vadgázolás esetén mindenképp hasznos lehet, ha készítünk felvételeket, a rendőrséget viszont feltétlenül értesíteni kell.

Az ügyvéd elmondása alapján azért is fontos, hogy rendelkezésre álljon bizonyíték, mert ennek hiányában a közútkezelő önmagában azon a címen elháríthatja a kár megtérítését – az autó kijavításának költségét, súlyosabb esetben (sérülés, esetleg halál) a sérelemdíj kifizetését –, hogy egyáltalán vaddal történt-e az ütközés azon a szakaszon, aminek a kezeléséért ő a felelős.

Forrás: infostart.hu Kép: illusztráció

OldA

Recent Posts

Belső égésű motoros autók 2035 után: mit jelentenek valójában az új szabályozások?

Tényleg lehetetlen lesz 2035 után új, belső égésű motorral hajtott autókat kínálni? És mi a…

2 nap ago

A rendőrök nem vicceltek: tényleg él a VÉDA-kamerák új funkciója

Csak óvatosan a biztonsági övekkel, mert nagyon sokba kerülhet. Ahogy arról az Infostarton is beszámoltunk,…

2 nap ago

Öt tévhit az üzemanyagról, aminek még mindig sok autós bedől

Olyan idejétmúlt vagy csak simán  téves üzemanyag-mítoszokat mutatunk Tóbiás és Balambér közlekedési kalandjában, amelyekben nem…

3 nap ago

Hallott már a 20 másodperces szabályról?

Ha nem, akár 30 ezerre is megbüntethetik Németországban Németországban új szintre emelték az autópályán a…

3 nap ago

Friedrich Merz bekeményített: megvétózza a benzines autók 2035-ös tilalmát

Egyelőre nem hozott előrelépést a Berlinben tartott autóipari csúcs. A koalíciós pártok, az autóipar és…

4 nap ago

A lakók és a közlekedők érdekei alapján véglegesítik az Egressy úti buszsávot

A Budapesti Közlekedési Központ és a Budapest Közút a lakossági visszajelzések, a forgalmi adatok és…

4 nap ago