Az oldal megkeresésére a II. kerületi polgármesteri hivatal azt közölte, hogy hét helyszínen telepítenek fix sebességmérő készülékeket saját forrásból a Budapesti Rendőr-főkapitánysággal együttműködve. Az új sebességmérőket ezeknél a pontoknál helyezik el:
A traffipaxok beszerzését már elindították, és várhatóan június elején tudják telepíteni a készülékeket.
Az I. kerületi önkormányzat azt közölte, hogy már folynak az egyeztetések a kerületi rendőrkapitánysággal és a Fővárosi Önkormányzattal új traffiboxok elhelyezéséről. A beruházás képviselő-testületi döntés előkészítését igényli, mivel egy-egy traffibox telepítése 10 millió forintos nagyságrend, miközben a bírság nem önkormányzati bevétel. „Egyelőre a részletek kidolgozása zajlik, a sebességmérő eszközök pontos számát és a helyszíneik hamarosan kijelölésre kerülnek” – írta a Budavári Önkormányzat.
A XVIII. kerületben, a Gyömrői úton szintén új sebességmérő jelenik meg. Kőrös Péter alpolgármester szerint ennél lényegesen többre lenne szükség: „A kerületi rendőrkapitányság állományában egy darab mozgó traffipax van, viszont több mint 300 kilométer az úthálózat. Ehhez megítélésünk szerint lényegesen több mérőeszközre és állományra lenne szükség” – mondta, hozzátéve, hogy vizsgálják a traffiboxok telepítésének lehetőségét.
Országszerte immár száz körül van az úgynevezett traffiboxok száma, amelyekben az Országos Rendőr-főkapitányság mobil sebességmérőit helyezik el. Vagy éppen nem. Ez az eszköz ugyanis trükkös, mert az utak mellett álló dobozokat látják az autósok, azt viszont nem tudhatják, hogy az adott dobozban van-e éppen működő sebességmérő kamera. A traffiboxok előnye még, hogy forgathatók, így a kétirányú forgalmat is képesek ellenőrizni.
A budapesti városvezetés a közelmúltban úgy döntött, hogy átfogó közlekedésbiztonsági stratégiával csökkentené a súlyos és halálos közlekedési balesetek számát a fővárosban. A tervek közt szerepel, hogy sok helyen jelentősen csökkentenék a sebességhatárokat, felújítanák a gyalogosátkelőket, illetve rengeteg fix sebességmérő pontot építenének ki Budapesten.
A tervek kidolgozásának felgyorsítását azután kezdeményezte Karácsony Gergely főpolgármester, hogy január 19-én hajnalban a 32-esek terén lévő villamosmegállóban egy olasz állampolgárságú ittas férfi autójával halálra gázolt egy huszonhárom éves nőt, miután a kocsi felszaladt a járdára és lerombolta a megállót, illetve az ezt övező korlátot.
Ugyanezen a napon a Ferencváros futballcsapatának argentin idegenlégiósa, Carlos Auzqui autójával részegen felhajtott a járdára a Kosztolányi Dezső térnél, és kidöntött egy közlekedési táblát, illetve egy betonoszlopot.
Forrás: telex.hu Kép: police.hu
Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…
A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…
A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…
A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…
Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…
A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…