Jövő hétfőtől 10 százalékkal drágulnak a taxitarifák Budapesten. A taxisok azonban már aznap tárgyalóasztalhoz ülnek a főváros vezetőivel, mert ez az emelés jócskán elmarad az infláció mértékétől. Metál Zoltánt, az Országos Taxis Szövetség elnökét kérdeztük.
Metál Zoltán elmondása szerint a 10 százalékos általános áremelésben a múlt év decemberi egyeztetést követően állapodtak meg, de egy hónap elteltével, januárban ismét tárgyalóasztalhoz ültek, amikor az inflációs számok megint egészen mást mutattak. Mindenki a saját bőrén érezheti, hogy tovább emelkedtek a költségek, ezért január 12-én a taxisok korrigálták a korábbi szakmai javaslatukat – a főváros kijelölt vezetőivel együtt –, ami már egy 17-18 százalékos emelést jelentett – tette hozzá.
Az Országos Taxis Szövetség egyébként furcsállja, hogy a főpolgármester végül a 10 százalékos emelést terjesztette a Fővárosi Közgyűlés elé, miután a taxisok 2022 tavaszán elfogadták azt az irányelvet, ami alapján az ármegállapításkor figyelembe kellene venni az inflációt, a KSH által kiadott statisztikai számokat, a maginflációt, amik eredménye alapján idén tavaszra 22 százalék az az érték, ami realizálódott.
Metál Zoltán megjegyezte, kérték a fővárosi testületet, hogy gondolják át a dolgot, mert annak semmi logikája, hogy egy januári közgyűlésen – március 6-i bevezetéssel – 10 százalékot emelnek, majd rá két hónapra megint. Erre azonban nemleges válasz érkezett, és az említett mértékű emelést fogadták el.
A szakmai oldal képviselői ezután közösen fordultak levélben Karácsony Gergelyhez, akitől kaptak is időpontot az újabb egyeztetésre. „Fura mód” épp arra a 6-ai napra, amikor hatályba lép a 10 százalék.
A szövetség vezetője az általuk elfogadható emelést illetően megismételte: viszonylag könnyű helyzetben vannak, miután 2022 májusában a főváros javaslatát fogadták el, ami mentén nem 10, hanem már 22 százalékról kellene beszélni. Miután a szakmai oldal az eddigi tárgyalások során tiszteletben tartotta a főváros által javasolt irányelveket, Metál Zoltánék nagyon kíváncsiak arra, hogy mi szolgált arra, hogy Budapest az egyeztetésektől eltérjen.
A szövetség elnöke szerint nem tehettek más, mint a rendelet kihirdetése után megfogalmazták a levelüket, amiben további díjemelést szorgalmaznak, ami tulajdonképpen már jóváhagytak korábban.
Forrás: infostart.hu Kép: illusztráció
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…
Az október 23-ai rendezvények és gyűlések miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz 2025. október 26-ig Budapest több…