Categories: Hírek

A taxisok nagyon furcsállják a főváros lépését

Jövő hétfőtől 10 százalékkal drágulnak a taxitarifák Budapesten. A taxisok azonban már aznap tárgyalóasztalhoz ülnek a főváros vezetőivel, mert ez az emelés jócskán elmarad az infláció mértékétől. Metál Zoltánt, az Országos Taxis Szövetség elnökét kérdeztük.

 

Metál Zoltán elmondása szerint a 10 százalékos általános áremelésben a múlt év decemberi egyeztetést követően állapodtak meg, de egy hónap elteltével, januárban ismét tárgyalóasztalhoz ültek, amikor az inflációs számok megint egészen mást mutattak. Mindenki a saját bőrén érezheti, hogy tovább emelkedtek a költségek, ezért január 12-én a taxisok korrigálták a korábbi szakmai javaslatukat – a főváros kijelölt vezetőivel együtt –, ami már egy 17-18 százalékos emelést jelentett – tette hozzá.

Az Országos Taxis Szövetség egyébként furcsállja, hogy a főpolgármester végül a 10 százalékos emelést terjesztette a Fővárosi Közgyűlés elé, miután a taxisok 2022 tavaszán elfogadták azt az irányelvet, ami alapján az ármegállapításkor figyelembe kellene venni az inflációt, a KSH által kiadott statisztikai számokat, a maginflációt, amik eredménye alapján idén tavaszra 22 százalék az az érték, ami realizálódott.

Metál Zoltán megjegyezte, kérték a fővárosi testületet, hogy gondolják át a dolgot, mert annak semmi logikája, hogy egy januári közgyűlésen – március 6-i bevezetéssel – 10 százalékot emelnek, majd rá két hónapra megint. Erre azonban nemleges válasz érkezett, és az említett mértékű emelést fogadták el.

A szakmai oldal képviselői ezután közösen fordultak levélben Karácsony Gergelyhez, akitől kaptak is időpontot az újabb egyeztetésre. „Fura mód” épp arra a 6-ai napra, amikor hatályba lép a 10 százalék.

A szövetség vezetője az általuk elfogadható emelést illetően megismételte: viszonylag könnyű helyzetben vannak, miután 2022 májusában a főváros javaslatát fogadták el, ami mentén nem 10, hanem már 22 százalékról kellene beszélni. Miután a szakmai oldal az eddigi tárgyalások során tiszteletben tartotta a főváros által javasolt irányelveket, Metál Zoltánék nagyon kíváncsiak arra, hogy mi szolgált arra, hogy Budapest az egyeztetésektől eltérjen.

A szövetség elnöke szerint nem tehettek más, mint a rendelet kihirdetése után megfogalmazták a levelüket, amiben további díjemelést szorgalmaznak, ami tulajdonképpen már jóváhagytak korábban.

Forrás: infostart.hu Kép: illusztráció

Double D

Recent Posts

Gyakori tévhit miatt akár a jogosítványunkat is elveszíthetjük

Bár már egy évtizede működik a VÉDA-rendszer a hazai közutakon, még mindig beleszaladni téves feltételezésekbe…

8 óra ago

Egészen elképesztő, ami a használtautó-piacon történik

A májusi adatok szerint több mint 50 százalékkal nőtt az elektromos autók iránti érdeklődés egy…

9 óra ago

Hamarosan nincs több lebuktatott traffipax

A Google Maps már kivette, a Waze egyelőre még mutatja a traffipaxok helyét – de…

1 nap ago

Ha ilyen autód van nem hajthatsz be ezekbe a városokba

Már nem csak az elektromosok és hibridek sújtják a piaci versenyben a benzines és gázolajos…

2 nap ago

Májusban is lendületesen bővült a hazai elektromos járműpark

2020 elejéhez képest tízszeresére nőtt a tisztán elektromos járműállomány Magyarországon. Minden idők második legjobb havi…

4 nap ago

Autósok figyelem: ez a hiba akár félmillióba is kerülhet

A lejárt jogosítvány nem csupán egy adminisztratív baki, hanem súlyos következményekkel is jár. Aki nem…

4 nap ago