Jövő hétfőtől 10 százalékkal drágulnak a taxitarifák Budapesten. A taxisok azonban már aznap tárgyalóasztalhoz ülnek a főváros vezetőivel, mert ez az emelés jócskán elmarad az infláció mértékétől. Metál Zoltánt, az Országos Taxis Szövetség elnökét kérdeztük.
Metál Zoltán elmondása szerint a 10 százalékos általános áremelésben a múlt év decemberi egyeztetést követően állapodtak meg, de egy hónap elteltével, januárban ismét tárgyalóasztalhoz ültek, amikor az inflációs számok megint egészen mást mutattak. Mindenki a saját bőrén érezheti, hogy tovább emelkedtek a költségek, ezért január 12-én a taxisok korrigálták a korábbi szakmai javaslatukat – a főváros kijelölt vezetőivel együtt –, ami már egy 17-18 százalékos emelést jelentett – tette hozzá.
Az Országos Taxis Szövetség egyébként furcsállja, hogy a főpolgármester végül a 10 százalékos emelést terjesztette a Fővárosi Közgyűlés elé, miután a taxisok 2022 tavaszán elfogadták azt az irányelvet, ami alapján az ármegállapításkor figyelembe kellene venni az inflációt, a KSH által kiadott statisztikai számokat, a maginflációt, amik eredménye alapján idén tavaszra 22 százalék az az érték, ami realizálódott.
Metál Zoltán megjegyezte, kérték a fővárosi testületet, hogy gondolják át a dolgot, mert annak semmi logikája, hogy egy januári közgyűlésen – március 6-i bevezetéssel – 10 százalékot emelnek, majd rá két hónapra megint. Erre azonban nemleges válasz érkezett, és az említett mértékű emelést fogadták el.
A szakmai oldal képviselői ezután közösen fordultak levélben Karácsony Gergelyhez, akitől kaptak is időpontot az újabb egyeztetésre. „Fura mód” épp arra a 6-ai napra, amikor hatályba lép a 10 százalék.
A szövetség vezetője az általuk elfogadható emelést illetően megismételte: viszonylag könnyű helyzetben vannak, miután 2022 májusában a főváros javaslatát fogadták el, ami mentén nem 10, hanem már 22 százalékról kellene beszélni. Miután a szakmai oldal az eddigi tárgyalások során tiszteletben tartotta a főváros által javasolt irányelveket, Metál Zoltánék nagyon kíváncsiak arra, hogy mi szolgált arra, hogy Budapest az egyeztetésektől eltérjen.
A szövetség elnöke szerint nem tehettek más, mint a rendelet kihirdetése után megfogalmazták a levelüket, amiben további díjemelést szorgalmaznak, ami tulajdonképpen már jóváhagytak korábban.
Forrás: infostart.hu Kép: illusztráció
Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…
Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…
2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…
Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…
Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…
Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…