Categories: Könyvelés

10 százalékos emelés

Örülünk?

 

Egyik szemünk sír, a másik meg nevet. Emelkedett a fix tarifa a fővárosban. Bár a mértékéről vannak viták, de azért örülünk. Nem emelkedett viszont az áfa 12 milliós határa. Na ennek nem örülünk. A magasabb tarifával még nehezebb lesz „beleférni”.

 

Egyesek szerint a 10 százalék emelés eredményét elviszik a költségek. Át kell állítani a taxiórát, átmatricázni az autókat, és a taxitársaságok is jogosnak éreznek némi tagdíjemelést…

A legnagyobb korlát azonban változatlanul a 12 milliós áfa határ. Amit most 10 százalékkal könnyebben érhetünk el…

A közelmúltban már írtunk róla, hogy miért nem érdemes a taxisnak az áfa-körbe kerülnie. Még akkor sem, ha akár 18-20 milliós bevételt tudna elérni. A többlet jövedelmet ugyanis a fizetendő áfa „megeszi”. Átmeneti megoldás lehetne az áfa-határ emelése, de erre egyelőre csak ígéretek vannak.

Az igazi az lenne, ha a taxiszolgáltatás is megkapná azokat a lehetőségeket, mint sok más szakma. Például, ha költségeiből teljeskörűen levonhatná a forgalmi adót.

De nem teheti.

Pedig akkor nem lenne katasztrófa áfásnak lenni. Mire gondolok?

Az áfa törvény 124.§-a tételesen felsorolja azokat a termékeket és szolgáltatásokat, amelyeknek áfáját nem lehet levonni.

  • Motorbenzin
  • Egyéb üzemanyag, feltéve hogy személygépkocsi üzemeltetéséhez szükséges
  • Egyéb termékeket terhelő adó, feltéve hogy személygépkocsi fenntartásához szükséges
  • Maga a személygépkocsi (itt ugyan van kivétel, ha a személygépkocsit túlnyomórészt taxizásra használják)
  • Úthasználati szolgáltatás
  • Vezeték nélküli telefonszolgáltatást terhelő adó
  • Taxiszolgáltatást terhelő adó (amit az utas nem tud levonni)

 

Amennyiben ezek a korlátok – legalább részben – megszűnnének, nyugalmuk érdekében vélhetően többen bevállalnák az áfa-státuszt.

Hát még akkor, ha a jelenlegi díjszabás nettó-díjként lenne meghatározva, amit plusz 27 százalék áfa terhel…

-oli-

OldA

Recent Posts

Gyalogoszónává alakítják a Belső-Erzsébetvárost – új közlekedési rend jön a bulinegyedben

Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…

9 óra ago

Durva szigorítás jöhet, évente kellene műszakira vinni az autókat

A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…

9 óra ago

Gépjárműadó: ha nem tudta határidőre befizetni, jó ha ezt tudja

A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…

1 nap ago

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…

1 nap ago

Eltakarítják a parkoló autókat egy pesti utcából

Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…

1 nap ago

A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen

A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…

2 nap ago