Categories: Hírek

A villanyautók miatt nem kell sebességkorlátozás az Autobahnra

Évek óta visszatérő beszédtéma, hogy vezessenek-e be sebességkorlátozást a német Autobahn útszakaszaira, megszüntetve ezzel az egyetlen helyet Európában, ahol legálisan, többnyire közlekedési céllal ki lehet taposni egy erős autókat is. A kezdeményezés rendszerint megjelenik, nagy vihart kavar, majd elbukik. Ez történt most is, Volker Wissing közlekedési miniszter pedig meg is indokolta, hogy miért.

 

Wissing szerint azért nincs szükség arra, hogy sebességkorlátozás alá vonják a német autópályákat, mert a villanyautók lassan úgyis kiszorítják a száguldozást az utakról. Meglátása szerint azok, akik el szeretnének jutni az ország egyik pontjáról a másikra, maguk is megfontolják, hogy a hatótávolság kárára növeljék-e a sebességet.

Sőt, még azt is hozzátette, hogy erre még a teljes villanyosodásig sem kell várni. A magas energiaárak mellett szerinte már most is érezhető a német pályákon, hogy az emberek már a hagyományos üzemű járműveiket is gyakrabban fogják vissza a kedvezőbb fogyasztás érdekében. A miniszter nem volt rest filozófiai húrokat is megpengetni: szerinte amikor az egyéni felelősségvállalásnak nem következménye mások veszélyeztetése, akkor az államnak lehetőség szerint háttérbe kell húzódnia.

Az Autobahn ugyan mentes a sebességkorlátozástól, de ajánlott tempóként 130 km/h van érvényben, és a balesetek után a felelősség megállapításakor súlyozottan veszik figyelembe, hogy korábban mennyivel haladtak a felek.

Forrás: totalcar.hu kép: illusztráció

Double D

Recent Posts

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

7 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

8 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

1 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago

A kutyának sem kell a kínai autó

A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…

4 nap ago