Categories: Hírek

Egy friss javaslat betiltaná a tűzcsapoknál parkolást

A KRESZ módosítását kezdeményezi a Lánglovagok Egyesület. A tűzoltóság és a katasztrófavédelem munkáját segítő civil szervezet a tűzcsapok egy méteres körzetében tiltaná meg a járműveknek a várakozást.

 

A Lánglovagok Egyesület szerint gyakori probléma, hogy az autósok a tűzcsaphoz túl közel parkolnak. Ugyanakkor a KRESZ jelenleg nem tartalmaz erre vonatkozó konkrét szabályozást –szerepel a Lánglovagok Egyesület közleményében.

A civil szervezet arra is emlékeztet, hogy az Országos Tűzvédelmi Szabályzatról szóló rendelet szerint a tűzoltó vízforrások – tehát a tűzcsapok – akadálytalan megközelítését folyamatosan biztosítani kell, azokat eltorlaszolni még átmenetileg sem szabad.

Az önkormányzatok gyakran alkalmaznak különösen veszélyes hely útburkolati jelet a tűzcsapok körül, de azok gyakran lekopnak, újrafestésük pedig jelentős erőforrásokat vonna el – írják. Az is probléma, hogy a föld alatti tűzcsapokra gyakran jelölnek ki várakozóhelyet a helyi önkormányzatok – érvel a tűzcsapok közvetlen közelében történő parkolás ellen a Lánglovagok Egyesület, akik a tűzoltóság és a katasztrófavédelem munkáját támogatják.

Legutóbb a járdán parkolás miatt akartak módosítani

Járdán parkolni jelenleg csupán bizonyos tengelyterhelés alatt lehet. Viszont ahol egyértelműen engedi tábla vagy útburkolati jel, ott megállhatunk. A KRESZ ez esetben egyértelműen fogalmaz: a járdán – részben vagy teljes terjedelemben – csak akkor szabad megállni, ha

  • azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi;
  • a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el;
  • a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad;
  • és a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg.

Utóbbi kivétel lehet érdekes, ugyanis manapság már nem ritka a két tonna feletti tengelyterhelésű autó. Ma már átlagos méretűnek mondható SUV-ok, Range Roverek, Toyota Land Cruiserek, a BMW X5-ösök, Audi Q7-esek, Mercedes GLE-k is mind 2,2-2,4 tonnát nyomnak, tehát tengelyterhelésük meghaladja az 1000 kilogrammot – olvasható a szakportálon.

 

A nehéz akku is számít

De nem csak a méretes szabadidő-autók esnek bele ebbe a kategóriába. A nagy teljesítményű, nehéz akkumulátort cipelő elektromos autók is bőven két tonna felett vannak, a kívülről teljesen átlagos négyajtós prémiumszedánnak tűnő BMW i4 tömege 2290 kilogramm, egy Tesla Model S tömege pedig 2069–2166 kg között mozog.

Akit utolér a törvény szigora, az 10 ezer forinttól ezer forintig terjedő helyszíni bírságra számíthat.

Ha pedig a parkolás rendőrségi feljelentést von maga után, akkor a szabálysértési eljárás keretén belül ennek kétszeresére emelkedik a büntetés mértéke.

Forrás: napi.hu Kép: illusztráció

Double D

Recent Posts

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

2 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

2 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

1 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

3 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

3 nap ago

A kutyának sem kell a kínai autó

A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…

3 nap ago