A sebességhatárokat támogatók indoklása egyszerű, a gyorsabb autó több üzemanyagot fogyaszt, tehát a károsanyag-kibocsátása is magasabb.
A német közlekedési miniszter, Volker Wissing egy, a Bild am Sonntagnak adott interjújában elmondta, hogy a sebességhatárok bevezetésére szerinte továbbra sem lesz szükség, hiszen az elektromos autók rohamos terjedése előbb utóbb magától is megálljt parancsolhat a féktelen száguldásnak. A politikus szerint az elektromos autók, mivel nagy sebességnél sokkal több energiát használnak, és a töltésük is több időt vesz igénybe, hosszútávon magától is le fogják szoktatni a németeket a száguldozásról, akinek viszont igazán kell, az továbbra is nyomhatja neki.
A német autópályákon mindenhol érvényben van egy ajánlott 130-as határ, ám ennek átlépése nem jelent semmiféle szabálysértést, amíg a vezető uralni tudja a járművet. Amennyiben a sebesség felelőtlen megválasztása miatt balesetet okoz, természetesen megbírságolják, de akár börtönbüntetést is kaphat.
Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…