A sebességhatárokat támogatók indoklása egyszerű, a gyorsabb autó több üzemanyagot fogyaszt, tehát a károsanyag-kibocsátása is magasabb.
A német közlekedési miniszter, Volker Wissing egy, a Bild am Sonntagnak adott interjújában elmondta, hogy a sebességhatárok bevezetésére szerinte továbbra sem lesz szükség, hiszen az elektromos autók rohamos terjedése előbb utóbb magától is megálljt parancsolhat a féktelen száguldásnak. A politikus szerint az elektromos autók, mivel nagy sebességnél sokkal több energiát használnak, és a töltésük is több időt vesz igénybe, hosszútávon magától is le fogják szoktatni a németeket a száguldozásról, akinek viszont igazán kell, az továbbra is nyomhatja neki.
A német autópályákon mindenhol érvényben van egy ajánlott 130-as határ, ám ennek átlépése nem jelent semmiféle szabálysértést, amíg a vezető uralni tudja a járművet. Amennyiben a sebesség felelőtlen megválasztása miatt balesetet okoz, természetesen megbírságolják, de akár börtönbüntetést is kaphat.
Forrás: totalcar.hu Kép: illusztráció
A Volkswagen is beszállna a hatótávnövelt villanyautók (EREV) európai piacára, ahol eddig csak néhány szereplő…
Főtaxi sofőr toborzó nyíltnap 150 000 FORINT KEZDÉSI TÁMOGATÁSSAL!2025. április 28-án, HÉTFŐN 10:00 órakor A…
Csak ritkán hibázik a sebességmérésre felállított rendszer, de amikor megtörténik, az sokszor érdekes, tanulságos esetet…
Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…
A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…
A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…