Categories: Hírek

Csúnyán leszerepelt a Toyota bZ4X, vizsgálódik az autógyártó

Szegény  bZ4X valószínűleg a történelem egyik legbalhésabb termékbevezetését tudhatja magáénak. Nem elég, hogy amikor a világ legnagyobb autógyártója végre elkezdte első, globálisan kapható elektromos autójának forgalmazását, pár hónapon belül le kellett állniuk, mert a kocsiknak kiesett a kerekük, most alig két hónappal azután, hogy újra megkezdődött a típus gyártása, újabb kínos botrány van kialakulóban – jelent meg a villanyautosok.hu hírportálon.

 

Az ügyet egy dán autós magazin tesztje indította, a Toyota pedig már vizsgálódik.

 

Kevesebb, mint a fele

Tegyük a kezünket a szívünkre, valószínűleg a legtöbben csak legyintünk a WLTP hatótáv értékek láttán, hiszen tudjuk, hogy azok nem tükrözik a valóságot. A standardizált teszt legfeljebb arra jó, hogy a különböző gyártó termékeit ugyanúgy mérjék és össze lehessen hasonlítani őket, de a valóságban még ez sem teljesen sikerül.

Emellett a gyakorlott villanyautós azt is tudja, hogy a kemény domborzati, vagy rossz időjárás viszonyok tovább csökkenthetik az autó valós hatótávját – a sebességről már nem is beszélve. De azért a legtöbb típus legalább jelét mutatja annak, hogy óvatos vezetéssel, és országúti tempóval talán meg lehetne közelíteni az elméleti értéket. Úgy néz ki a Toyotánál azonban túlzottan optimistán kalkuláltak, most pedig magyarázkodhatnak.

A dán FDM magazin ugyanis letesztelte a japán villanyautót a jelenleg viszonylag enyhe skandináv télben és kiderült, hogy a reklámozott hatótáv felét sem tudja a valóságban.

 

Az autós lap 110 km/h sebességnél és +3-7°C között tesztelt mostanában autókat, és ilyen körülmények között a Mercedes-Benz EQA 350 4Matic és a Volkswagen ID. 4 Pro 33-33, míg a Tesla Model Y Long Range AWD típus 30 százalékkal tudott kevesebbet, mint a gyári WLTP hatótáv. Ehhez képest a Toyota villanyautójának egymotoros változata 51, míg összkerekes kiadása 53 százalékkal maradt el a gyári adatoktól. hasonlóan rossz számokat csak a kínai Airways U5 mutatott 46 százalékos különbséggel.

A lap megkeresésére reagálva a Toyota bejelentette, hogy mind európai, mind japán központja vizsgálatot indított az ügyben. A cég dán képviselői azzal próbálták magyarázni az eltérést, hogy az autó viszonylag nagy tartalékot hagy az akkumulátorban, azaz a nettó és bruttó kapacitás közötti különbség nagyobb, mint a versenytársaknál.

Az autógyártó azt ígéri, egy héten belül megpróbál magyarázatot találni a dánok által tapasztalt jelenségre.

Forrás: villanyautosok.hu képek: Toyota CE

Double D

Recent Posts

Változás jön a magyar jogosítványoknál

Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…

13 óra ago

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

2 nap ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

3 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

3 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

4 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

5 nap ago