Ehhez csökkenteni kell a légszennyezést, elsősorban a közösségi közlekedés növelésével és forgalomcsökkentéssel.
A politikus elfogadhatatlannak nevezte, hogy a belvárosban ma egy fiatal házaspár csak lelkiismeretfurdalással tudja kivinni az utcára csecsemőjét.
Bakos Bernadett, az LMP országgyűlési képviselője arról beszélt, az élhető város megteremtéséhez forgalomcsillapításra van szükség. Ennek egyik eszköze a dugódíj bevezetése, a másik a klímabérlet.
Emellett azonban további lépésekre is szükség van.
A Lánchíd és a rakpart autómentesítése lehetne az első lépés egy központi sétáló zóna megteremtéséhez. Ez alapvetően nem egyenlő az autók teljes kitiltásával, de előnyben részesíti a gyalogos, kerékpáros és közösségi közlekedés fejlesztését – tette hozzá.
Kitért arra is, “15-20 perces várost kell teremteni“, ahol 15-20 percen belül minden, az élethez szükséges funkció – iskola, bolt, posta, orvos – elérhető.
Bakos Bernadett azt is mondta, a belvárosban vissza kell szorítani a közterületi parkolást, hiszen jelenleg a belvárosi közterületek nyolcvan százalékát az autók foglalják el.
MTI
Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…
„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…
Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…