Ehhez csökkenteni kell a légszennyezést, elsősorban a közösségi közlekedés növelésével és forgalomcsökkentéssel.
A politikus elfogadhatatlannak nevezte, hogy a belvárosban ma egy fiatal házaspár csak lelkiismeretfurdalással tudja kivinni az utcára csecsemőjét.
Bakos Bernadett, az LMP országgyűlési képviselője arról beszélt, az élhető város megteremtéséhez forgalomcsillapításra van szükség. Ennek egyik eszköze a dugódíj bevezetése, a másik a klímabérlet.
Emellett azonban további lépésekre is szükség van.
A Lánchíd és a rakpart autómentesítése lehetne az első lépés egy központi sétáló zóna megteremtéséhez. Ez alapvetően nem egyenlő az autók teljes kitiltásával, de előnyben részesíti a gyalogos, kerékpáros és közösségi közlekedés fejlesztését – tette hozzá.
Kitért arra is, “15-20 perces várost kell teremteni“, ahol 15-20 percen belül minden, az élethez szükséges funkció – iskola, bolt, posta, orvos – elérhető.
Bakos Bernadett azt is mondta, a belvárosban vissza kell szorítani a közterületi parkolást, hiszen jelenleg a belvárosi közterületek nyolcvan százalékát az autók foglalják el.
MTI
A Budapesti Közlekedési Központ legújabb fejlesztésével a BKK Info oldalán egyszerűen bejelenthetők azok a közúti…
Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…
Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…
Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…
Miért kell mobilzavaró eszközt használni a vizsgaközpontokban? Rejtett kamerákkal és apró fülhallgatókkal csalnak a vizsgákon. 300-400…
Két gyalogos került intenzív osztályra, miután szombat reggel súlyos balesetet okozott egy önvezető taxi a kínai Zhuzhou…