A Toyota az Interbrand által a globális márkák márkaértékét összehasonlító, évente megjelentetett tanulmányában hosszú évek óta rendre a legértékesebb autóipari márkaként végez. Nincs ez másként 2022-ben sem, a környezettudatosság szinonimájának is tekintett japán autómárka ráadásul idén az összesített rangsorban is előrelépett, és a tavaly még előtte végző Coca Colával helyet cserélve a hatodik legértékesebb globális márkának bizonyult.
A világ legnagyobb darabszámban értékesített autómárkája 2022-ben ismét a világ legértékesebb autómárkájának is bizonyult: az Interbrand számítása szerint a Toyota márka egy év alatt 10%-al növelte értékét, és ma nem kevesebb, mint 59,757 milliárd dollárt ér.
Ebben az értéknövekedésben az értékesítési és pénzügyi eredményeken túl számos egyéb tényező is szerepet játszik, kétségkívül meghatározó szerepe van részben vagy teljesen elektromos meghajtások, a mesterséges intelligencia, a robotika és az ezekre épülő önvezető autózás fejlesztése területén betöltött vezető szerepnek épp úgy, mint a Beyond Zero névre keresztelt vállalati stratégiának.
Ez utóbbi négy pillérre épül, az elektrifikációban megőrzött elsőség mellett szerepet kap a világ vezető autógyártójából a világ vezető mobilitási szolgáltatójává való átalakulás, a kimagasló ügyfélélmény és a társadalmi felelősségvállalás egyaránt.
Mindezek együtt talán a Toyota által a Fuji hegy lábánál építeni kezdett okosvárosban, a Woven Cityben öltenek kézzelfoghatóan testet, amelyre a japán autógyártó a jövő abszolút zöld, önfenntartó, gondoskodó, zéró emissziós városának prototípusaként és a hidrogén alapú társadalom felé tett kiemelten fontos lépésként tekint.
Az Interbrand tanulmánya szerint a Toyota immár nem csupán a világ legértékesebb autómárkája, de egyben a világ hatodik legértékesebb márkája is. Jellemző adat, hogy az összesített rangsorban a Toyota előtt végző márkák mindegyike, az Apple, a Microsoft, az Amazon, a Google és a Samsung egyaránt tech óriások.
Korábban Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnöke rá is mutatott, hogy számos területen, különös tekintettel a C.A.S.E. (Connected, Autonomous, Shared, Electric – azaz Összekapcsolt, Önvezető, Megosztott, Elektromos) autók fejlesztésére, a Toyota már nem csupán autóipari szereplőkkel, hanem a tech szektor legnagyobb vállalataival versenyez.
A jelek szerint a márkaérték tekintetében sincs szégyellnivalója az autóipari óriásnak.
Forrás/képek: Toyota CE
Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…
A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…
A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…
A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…
Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…
A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…