Categories: Hírek

A taxis kérdez, az OTSZ elnöke válaszol

Tisztelt Metál úr!

 

Ismét nem értek valamit!

A hitelek kamatai olyan mértékben /svájci frank/ tették tönkre a taxisokat, hogy mire kifutott a hitel, az autó kiöregedett és arra kényszerültünk sokan, hogy béreljünk autót!

Nagyon sok autóban munkával töltöt idő után tudtam ismét saját autót venni és azzal dolgozni!

/Persze mindíg becsületesen/

Ezért nem értem, hogy én, aki 2018-ban tudtam venni egy 2016-os autót, miért vagyok jobb helyzetben annál, akinek már 2016-ban volt annyi pénze, hogy vásároljon!

Sajnos a sok autóban hol munkával, hol várakozással /autóban/ töltött idő tönkre tette a derekamat, térdemet és a gerincemet.

Persze ez az én bajom!

Jó néven venném, ha átértékelnék ezt a 2017 elött már taxit szabályt, mert ez leginkább azoknak segítség, akiknek volt lehetőségük autókat venni persze nem mindíg minőségit és azon droidokat dolgoztatni!

Így ők egy olcsón megvett 1,5 milliós autót 13 évig, én aki 4,5 milliót költöttem egy több személyes autóra 10 évig használhatom!

Remélem sikerült rávilágítanom saját és sok kollégám gondjára!

Talán még egy javaslat, ez a kedvezmény ne vonatkozzon két autónál többet foglalkoztató vállalkozásokra!

Tisztelettel:

F. L. (teljes név, cím)

 

Tiszelt F. L. úr!

 

A BKIK és az OTSZ idén tavasszal közös levélben arra kérte a szakminisztériumot és azon keresztül a Kormányt, hogy MINDEN taxis vállalkozó számára biztosítson könnyítést a gépjárműcsere tekintetében.

Mielőtt a Kormány elé került a beterjesztés, ismét jeleztük, aggályosnak érezzük, hogy a járműállomány harmada  kimarad a kedvezményből.

Értem az érveit és azt is, hogy kedvezőtlen az Ön számára a megjelent rendelet, mert magam is hasonló helyzetbe kerültem.

A tartalmat elemezve jól látható, hogy nem az lehetett a célja a rendeletalkotóknak, hogy minél hosszabb időre bebetonozza a jelenlegi gépjármű flotta kifutását, hanem az, hogy akik most vagy az elkövetkező években kénytelenek lettek volna gépkocsit vásárolni, azoknak MOST   nyújtson segítséget azzal, hogy később tegyék meg.

Hazánkban kb 7.500 taxis rendelkezik taxi engedéllyel, akik ezer  féle különböző problémával, anyagi, családi és egészségi gondokkal  is küzdenek.

A Korm. Rendelet a  jelenlegi taxi-flotta kétharmadának jelent mentőövet, ami komoly segítség a részükre, de a ,,kisebbségnek,,  ahogy Ön is fogalmazott ez a rendelet sajnos kedvezőtlen.

Tisztelettel:

Metál Zoltán

elnök

Double D

Recent Posts

Ez az új traffipax sokat fog kaszálni Budapesten

Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…

22 óra ago

Piros vagy fekete? Sokan még mindig rosszul bikázzák be az autót – Ön ne essen ebbe a hibába!

Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…

22 óra ago

Vége az ingyenes gurulásnak: kilométeradó jön a villanyautókra

2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…

2 nap ago

Mégsem tiltják be teljesen az új benzines autók forgalmazását az EU-ban

Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…

2 nap ago

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség határa

Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…

3 nap ago

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

4 nap ago