Ugyan az árak az egekbe szöktek és bizonyos kategóriákban jelentősen csökkent a kínálat, továbbra is óriási az igény a másodkézből származó autókra hazánkban: január eleje és szeptember vége között összesen 636.399 használt személyautót írtak át országhatáron belül, amely 4 százalékkal több 2021 hasonló időszakához képest – derült ki a Datahouse adataiból. Ettől függetlenül a gazdasági környezet hatására a vásárlók óvatosabbak, ráadásul a májusihoz képest magasabb kamatok miatt a finanszírozási kedv is csökkent.
A hazai vásárlók láthatóan keresik az alternatívát a hosszú kiszállítási idejű és rendkívül drága új autókkal szemben, ráadásul a gyenge forint miatt az import sem nyújt megoldást, így a belföldi kocsik jelentik a mozgásteret. A helyzet azonban egyre nehezebb ezen a területen is, mert az autók ára változatlanul emelkedik: a lélektani határnak számító 1 millió forint alatt szinte már nincs is autó a piacon, és nem könnyű minőségi darabot találni a legnépszerűbbnek számító 3-5 millió forintos értékhatárban sem, így aki ilyen járművet venne, annak mélyebben a zsebébe kell nyúlnia.
„A magasabb árkategóriájú autók esetében azt tapasztaljuk, hogy a vásárlók óvatosabbak lettek: amíg májusban szinte tesztvezetés nélkül aláírták az adás-vételi szerződést, addig szeptemberben az autóvásárlással kapcsolatos döntés meghozatal több hétig is eltarthat. Nehezítőtényező, hogy jelentősen emelkedtek a kamatok, így egyre többen döntenek készpénzes vásárlás mellett” – mondja Tóth Péter, a Das WeltAuto Centrum értékesítési igazgatója.
Ettől függetlenül tovább nőttek az autóátírások az országban: januártól szeptember végéig összesen 636.399 gépkocsit vásároltak használtan, 4 százalékkal többet, mint 2021 azonos időszakában, de az átírások 75 százalékában 10 évnél idősebb négykerekűek cseréltek gazdát, ami miatt a hazai autóállomány 15 éves átlagéletkora továbbra sem javul. A fiatalabb használt kocsik sok esetben újautók árában kaphatók, így azokat kevesen engedhetik meg maguknak.
Az év első kilenc hónapjában a magyarok 28 százalékban alsó-középkategóriás autót vettek, 22 százalékban kisautót vásároltak, de keresettek voltak a felső-középkategóriájú modellek, az egyterűek és az SUV-ok is.
Szeptember végéig legtöbben Opelt, Volkswagent és Suzukit vásároltak. A típusok sorrendjében az Opel Astra áll az élen kilenc hónap után a Suzuki Swift és a Ford Focus előtt, közvetlenül a Volkswagen Golfot és a Passatot megelőzve.
A legtöbb használt autó átírást Budapesten, Pest megyében és Borsod-Abaúj-Zemplén megyében regisztrálták, a legkevesebb szerződéskötés Vas, Tolna és Nógrád megyében történt.
„Bizakodóak vagyunk az év hátralevő részével kapcsolatban. Fellendülést várunk a használt piactól, egyrészről azért, mert a cégek többnyire az év végén vesznek autót, másrészről pedig azért, mert motivációt jelenthet a vásárlók számára, hogy az évforduló miatt tovább nőnek az árak, így ha időben cselekednek, akkor még kedvezőbb áron vásárolhatnak” – tette hozzá Tóth Péter.
Forrás: dasweltauto.hu
A sofőrök maximum 12 órát vezethetnek egyhuzamban, utána legalább 6 órára lekapcsolja őket a rendszer.…
Üres a kassza, az állami támogatásból elektromos autóra pályázó cégek mind a 30 milliárd forintra…
Márciusban minden korábbinál nagyobb ütemben bővült a zöld rendszámos autók száma Magyarországon – egyetlen hónap…
A helyi iparűzési adót most már második éve egyösszegben, május 31-ig (mivel ez a nap…
Az elmúlt 12 évben senkinek sem zárolták a taxi engedélyét olyan apróságnak tűnő probléma miatt,…
A több mint száz fő bevonásával zajló művelet központja a VII. kerületi körzeti megbízotti iroda…