Categories: Hírek

HVO100 gázolajat is tankolhatunk a jövőben a Toyota európai dízel autóiba

A Toyota európai értékesítéseinek mára több, mint 70%-át teszik ki a részben vagy teljesen elektromos autók (azaz az öntöltő hibrid elektromos, a plug-in hibrid elektromos, az akkumulátoros elektromos és a hidrogén üzemanyagcellás elektromos modellek). Az autógyártó kínálatában még szerepel néhány dízel meghajtású autó, például a saját kategóriájukban az elnyűhetetlenség, legendás megbízhatóság és elképesztő terepképességek szimbólumának tekintett Land Cruiser nagyméretű terepjáró, és a 2022/2023-as Év Pickupjának választott Hilux. A Toyota Land Cruiser és a Hilux erőforrásai a jövőben kompatibilisak lesz a HVO100 gázolajjal – ez egy fosszilis anyagoktól mentes üzemanyag, amely 100 százalékban megújuló forrásokból készül. A HVO100 üzemanyag a 2023 első negyedévétől gyártott dízel Hilux és Land Cruiser modellekben lesz használható.

 

A Toyota legkeményebb, alvázas modelljei kompatibilissé válnak a HVO100 gázolajjal, amely egy fosszilis anyagokat nem tartalmazó, 100 százalékban megújuló forrásokból – például használt étolaj – származó üzemanyag.  Így a Land Cruiser és a Hilux is csatlakozik a Proace kishaszonjárművek családjához, kompatibilissé válva a HVO100 gázolajjal.

A HVO100, mint üzemanyag

A HVO100 (hidratált növényi olaj) megfelel a paraffinos dízelre vonatkozó EN 15940 európai minőségi szabványnak. Magasabb a cetánszáma (c80), mint a normál dízelé, és alacsonyabb a kén- és aromás anyag tartalma. Növényi olajból (pálma, repce) vagy hulladékalapú alapanyagból (például használt étolajból) készül.

 

Az európai piac dinamikája

A HVO100 üzemanyag-töltőoszlopok egyre elterjedtebbek az európai töltőállomásokon. Belgiumban, Dániában, Finnországban, Észtországban, Lettországban, Litvániában, Hollandiában, Norvégiában és Svédországban már körülbelül 1000 darab van belőlük használatban. Ahogy egyre több vásárló vált át a HVO100-ra, a termelés is növekszik. A cél az, hogy az előállítás mennyisége 2030-ra elérje a 15,5 millió tonnát a jelenleg évi körülbelül négymillió tonnáról.

A vezetési élmény

A HVO100 használata a felhasználók részéről nem igényel semmilyen különleges beavatkozást, vagy a vezetési stílus megváltoztatását.

A jelenlegi járművekhez képest a fő műszaki változás az üzemanyag-befecskendező rendszer beállítása az üzemanyag mennyiségének növelése érdekében. Erre azért van szükség, mert a HVO100 kevésbé sűrű, mint a normál dízel. A változás nem befolyásolja a jármű normál dízelmotorral való működését, így bármelyik üzemanyag használható rendeltetésszerűen. A HVO100 használatának és a befecskendező rendszer beállításának eredményeként a maximális motorteljesítmény kis mértékben nő.  A járművek 2023 első negyedévétől ennek az új elvárásnak megfelelően készülnek.

ToyotaCE

 

OldA

Recent Posts

Nem mindig mér, mégis mindenki lassít – itt a lista a kihelyezett Trafiboxokról

Fémdoboz, ami néha mér, néha csak figyel – mégis egyre többen lassítanak miatta. A Trafibox…

7 óra ago

Megdöbbentő dolgokat állít Metál Zoltán – drogos, alkoholista, jogosítvány nélküli emberek taxiznak?

Metál Zoltán, az Országos Taxiszövetség elnöke az ATV reggeli műsorában: Forrás: ATV

1 nap ago

Szemüvegesek! Rendkívüli KRESZ előírás élesedett: komoly bírság jár ezért 2025-ben ezeken az utakon

Sokan terveznek autós nyaralást, ám az egyes európai országok gyakorlata között jelentős eltérés mutatkozhat autópálya…

1 nap ago

Mit kérhet a rendőr külföldön az autóstól?

Mindig kérdés, hogy külföldi utazásokon az adott ország rendőrei milyen iratokat és kötelező tartozékokat kérhetnek…

1 nap ago

Gyorsabb, mint klímával: Ilyen egyszerű lehűteni egy túlmelegedett autót

Ha az autódba beülsz, és szaunának érzed, van egy trükk, ami gyorsabban lehűti, mint a…

2 nap ago

Itt van minden, amit tudni kell a vonóhorgok felhelyezéséről

Erre érdemes figyelni, hogy elkerüljük a nagy kiadásokat Szeretne utólagosan felszerelni egy vonóhorgot - például…

3 nap ago