Categories: Hírek

HVO100 gázolajat is tankolhatunk a jövőben a Toyota európai dízel autóiba

A Toyota európai értékesítéseinek mára több, mint 70%-át teszik ki a részben vagy teljesen elektromos autók (azaz az öntöltő hibrid elektromos, a plug-in hibrid elektromos, az akkumulátoros elektromos és a hidrogén üzemanyagcellás elektromos modellek). Az autógyártó kínálatában még szerepel néhány dízel meghajtású autó, például a saját kategóriájukban az elnyűhetetlenség, legendás megbízhatóság és elképesztő terepképességek szimbólumának tekintett Land Cruiser nagyméretű terepjáró, és a 2022/2023-as Év Pickupjának választott Hilux. A Toyota Land Cruiser és a Hilux erőforrásai a jövőben kompatibilisak lesz a HVO100 gázolajjal – ez egy fosszilis anyagoktól mentes üzemanyag, amely 100 százalékban megújuló forrásokból készül. A HVO100 üzemanyag a 2023 első negyedévétől gyártott dízel Hilux és Land Cruiser modellekben lesz használható.

 

A Toyota legkeményebb, alvázas modelljei kompatibilissé válnak a HVO100 gázolajjal, amely egy fosszilis anyagokat nem tartalmazó, 100 százalékban megújuló forrásokból – például használt étolaj – származó üzemanyag.  Így a Land Cruiser és a Hilux is csatlakozik a Proace kishaszonjárművek családjához, kompatibilissé válva a HVO100 gázolajjal.

A HVO100, mint üzemanyag

A HVO100 (hidratált növényi olaj) megfelel a paraffinos dízelre vonatkozó EN 15940 európai minőségi szabványnak. Magasabb a cetánszáma (c80), mint a normál dízelé, és alacsonyabb a kén- és aromás anyag tartalma. Növényi olajból (pálma, repce) vagy hulladékalapú alapanyagból (például használt étolajból) készül.

 

Az európai piac dinamikája

A HVO100 üzemanyag-töltőoszlopok egyre elterjedtebbek az európai töltőállomásokon. Belgiumban, Dániában, Finnországban, Észtországban, Lettországban, Litvániában, Hollandiában, Norvégiában és Svédországban már körülbelül 1000 darab van belőlük használatban. Ahogy egyre több vásárló vált át a HVO100-ra, a termelés is növekszik. A cél az, hogy az előállítás mennyisége 2030-ra elérje a 15,5 millió tonnát a jelenleg évi körülbelül négymillió tonnáról.

A vezetési élmény

A HVO100 használata a felhasználók részéről nem igényel semmilyen különleges beavatkozást, vagy a vezetési stílus megváltoztatását.

A jelenlegi járművekhez képest a fő műszaki változás az üzemanyag-befecskendező rendszer beállítása az üzemanyag mennyiségének növelése érdekében. Erre azért van szükség, mert a HVO100 kevésbé sűrű, mint a normál dízel. A változás nem befolyásolja a jármű normál dízelmotorral való működését, így bármelyik üzemanyag használható rendeltetésszerűen. A HVO100 használatának és a befecskendező rendszer beállításának eredményeként a maximális motorteljesítmény kis mértékben nő.  A járművek 2023 első negyedévétől ennek az új elvárásnak megfelelően készülnek.

ToyotaCE

 

OldA

Recent Posts

A Volkswagen szerint az olcsó autóknál fenntarthatatlan lesz a belső égés

Eljön majd az a pont, mikor egyszerűen költséghatékonyabb lesz elektromos kisautókat gyártani Bár végleges döntés…

18 óra ago

Új néven működik tovább áprilistól a Magyar Autóklub

A jövő év áprilisától Magyar Mobilitási és Autóklub néven működik tovább a Magyar Autóklub, a…

2 nap ago

Korlátozott lesz az ügyintézés a kormányablakokban és a kormányhivatalokban

Korlátozott lesz az ügyintézés a kormányablakokban és a kormányhivatalokban december 24-től január 5-ig - tájékoztatta…

2 nap ago

Lehet, hogy mégsem új a szalonautód? Az újautó-forgalmazók mocskos kis titka

Ha szalonból vásárolunk újautót, azt feltételezzük, hogy egy teljesen új, hibátlan és kifogástalan terméket kapunk…

2 nap ago

Majdnem frontális balesetet okozott egy önvezető taxi – az utas csak imádkozhatott

San Franciscóban december 9-én egy önvezető Waymo-taxi kis híján balesetet okozott, amikor hirtelen a szembejövő…

3 nap ago

Már nem a kipufogógáz a legnagyobb bűnös: más forrása van az autós szennyezésnek

Ausztriai kutatók vizsgálata szerint a járműtechnológia fejlődése olyan szintre érhet el, amikor már az út…

5 nap ago