A Toyota európai értékesítéseinek mára több, mint 70%-át teszik ki a részben vagy teljesen elektromos autók (azaz az öntöltő hibrid elektromos, a plug-in hibrid elektromos, az akkumulátoros elektromos és a hidrogén üzemanyagcellás elektromos modellek). Az autógyártó kínálatában még szerepel néhány dízel meghajtású autó, például a saját kategóriájukban az elnyűhetetlenség, legendás megbízhatóság és elképesztő terepképességek szimbólumának tekintett Land Cruiser nagyméretű terepjáró, és a 2022/2023-as Év Pickupjának választott Hilux. A Toyota Land Cruiser és a Hilux erőforrásai a jövőben kompatibilisak lesz a HVO100 gázolajjal – ez egy fosszilis anyagoktól mentes üzemanyag, amely 100 százalékban megújuló forrásokból készül. A HVO100 üzemanyag a 2023 első negyedévétől gyártott dízel Hilux és Land Cruiser modellekben lesz használható.
A Toyota legkeményebb, alvázas modelljei kompatibilissé válnak a HVO100 gázolajjal, amely egy fosszilis anyagokat nem tartalmazó, 100 százalékban megújuló forrásokból – például használt étolaj – származó üzemanyag. Így a Land Cruiser és a Hilux is csatlakozik a Proace kishaszonjárművek családjához, kompatibilissé válva a HVO100 gázolajjal.
A HVO100, mint üzemanyag
A HVO100 (hidratált növényi olaj) megfelel a paraffinos dízelre vonatkozó EN 15940 európai minőségi szabványnak. Magasabb a cetánszáma (c80), mint a normál dízelé, és alacsonyabb a kén- és aromás anyag tartalma. Növényi olajból (pálma, repce) vagy hulladékalapú alapanyagból (például használt étolajból) készül.
Az európai piac dinamikája
A HVO100 üzemanyag-töltőoszlopok egyre elterjedtebbek az európai töltőállomásokon. Belgiumban, Dániában, Finnországban, Észtországban, Lettországban, Litvániában, Hollandiában, Norvégiában és Svédországban már körülbelül 1000 darab van belőlük használatban. Ahogy egyre több vásárló vált át a HVO100-ra, a termelés is növekszik. A cél az, hogy az előállítás mennyisége 2030-ra elérje a 15,5 millió tonnát a jelenleg évi körülbelül négymillió tonnáról.
A vezetési élmény
A HVO100 használata a felhasználók részéről nem igényel semmilyen különleges beavatkozást, vagy a vezetési stílus megváltoztatását.
A jelenlegi járművekhez képest a fő műszaki változás az üzemanyag-befecskendező rendszer beállítása az üzemanyag mennyiségének növelése érdekében. Erre azért van szükség, mert a HVO100 kevésbé sűrű, mint a normál dízel. A változás nem befolyásolja a jármű normál dízelmotorral való működését, így bármelyik üzemanyag használható rendeltetésszerűen. A HVO100 használatának és a befecskendező rendszer beállításának eredményeként a maximális motorteljesítmény kis mértékben nő. A járművek 2023 első negyedévétől ennek az új elvárásnak megfelelően készülnek.
ToyotaCE
Fémdoboz, ami néha mér, néha csak figyel – mégis egyre többen lassítanak miatta. A Trafibox…
Metál Zoltán, az Országos Taxiszövetség elnöke az ATV reggeli műsorában: Forrás: ATV
Sokan terveznek autós nyaralást, ám az egyes európai országok gyakorlata között jelentős eltérés mutatkozhat autópálya…
Mindig kérdés, hogy külföldi utazásokon az adott ország rendőrei milyen iratokat és kötelező tartozékokat kérhetnek…
Ha az autódba beülsz, és szaunának érzed, van egy trükk, ami gyorsabban lehűti, mint a…
Erre érdemes figyelni, hogy elkerüljük a nagy kiadásokat Szeretne utólagosan felszerelni egy vonóhorgot - például…