Categories: Hírek

Véget vethet az éghajlati katasztrófa az elektromosautó-gyártásnak?

Az éghajlatváltozás utoléri az iparágat: a globális felmelegedés miatt kiszáradó folyók, tavak, a vízenergia-utánpótlás elmaradása miatt leállhat az elektromos autók gyártása – írta az index.hu     

 

Kínát és Németországot sújtó aszályok azt mutatják, hogy az elektromosautó-gyártás iparágát veszélyezteti a globális felmelegedés, mivel leállhat a gyártás.

Hétfőn a kínai Szecsuán tartomány hatóságai – ahol az ország lítiumtermelésének mintegy ötöde található – kiterjesztették az áramszünetet a gyárak zárva tartásával, mivel a több mint 60 éve legintenzívebb hőhullám kimeríti a vízenergia előállítására használt víztározókat. Korábban, mint azt lapunk megírta, csak hat napra szólt az áramhiány enyhítését célzó zárlat, ami a szecsuáni gyárakat érintette.

A Volkswagen a múlt héten közölte, hogy a régióban lévő gyárát is érinti az áramhiány, és hogy a vásárlók késésre számíthatnak a szállításokban. A Toyota és az akkumulátorgyártó CATL – amely egyébként nemrég jelentette be, hogy a szárazság miatt ugyancsak tókiszáradással küzdő Debrecenben tervez óriási üzemet létrehozni – ideiglenesen bezárt gyárakat.

A Tesla és a kínai SAIC Motor közölte a sanghaji hatóságokkal, hogy nehézségekbe ütközhet a termelés fenntartása, ha az áramszünet továbbra is hatással lesz a beszállítókra.

Leállhat a szállítás és a gyártás

Európában az aszály azzal fenyeget, hogy a Rajna – amely évszázadok óta a német, holland és svájci kereskedelem egyik legfontosabb vízi útvonala – egy kulcsfontosságú útvonalon járhatatlanná válik. Bár a hétvégi esőzések enyhítették az erőművekbe és ipari üzemekbe irányuló gázolaj- és szénszállítások megszakadásának kockázatát, a Shell máris leállította a termelést Németország legnagyobb olajfeldolgozó komplexumában a probléma miatt. Brandenburg és Szászország tartományokban, ahol a Tesla és a BMW autógyárakat üzemeltet, a hatóságoknak a nyáron több erdőtűz leküzdéséhez is a hadsereg segítségét kellett kérniük.

Számos autógyártó az éghajlatváltozást üzleti kockázati tényezői közé sorolja. A Tesla például arra figyelmeztet, hogy ha az éghajlattal kapcsolatos katasztrófák bekövetkeznek, a központja és a gyártó üzemek súlyosan károsodhatnak, ezért leállíthatják vagy késleltethetik termékeik gyártását és szállítását – írja a Bloomberg.

Tesla Németországban ellenállásba ütközött, amikor gyárát egy olyan régióban építette, ahol a talajvízszint csökkenésével és hosszan tartó aszályokkal kell szembenéznie. A kaliforniai Fremontban, ahol a Tesla több mint egy évtizede elektromos autókat gyárt, évente körülbelül 40,6 centiméternyi eső esik, ami az amerikai átlag kevesebb mint fele. A Tesla a Panasonickal közösen üzemeltetett akkumulátorgyára a nevadai Renóban, a Lucid Motors Phoenixtől délre található gyára pedig még szárazabb régiókban található.

Forrás: index.hu kép: illusztráció

OldA

Recent Posts

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

5 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

5 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

1 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

3 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

3 nap ago

A kutyának sem kell a kínai autó

A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…

3 nap ago