Categories: Hírek

Véget vethet az éghajlati katasztrófa az elektromosautó-gyártásnak?

Az éghajlatváltozás utoléri az iparágat: a globális felmelegedés miatt kiszáradó folyók, tavak, a vízenergia-utánpótlás elmaradása miatt leállhat az elektromos autók gyártása – írta az index.hu     

 

Kínát és Németországot sújtó aszályok azt mutatják, hogy az elektromosautó-gyártás iparágát veszélyezteti a globális felmelegedés, mivel leállhat a gyártás.

Hétfőn a kínai Szecsuán tartomány hatóságai – ahol az ország lítiumtermelésének mintegy ötöde található – kiterjesztették az áramszünetet a gyárak zárva tartásával, mivel a több mint 60 éve legintenzívebb hőhullám kimeríti a vízenergia előállítására használt víztározókat. Korábban, mint azt lapunk megírta, csak hat napra szólt az áramhiány enyhítését célzó zárlat, ami a szecsuáni gyárakat érintette.

A Volkswagen a múlt héten közölte, hogy a régióban lévő gyárát is érinti az áramhiány, és hogy a vásárlók késésre számíthatnak a szállításokban. A Toyota és az akkumulátorgyártó CATL – amely egyébként nemrég jelentette be, hogy a szárazság miatt ugyancsak tókiszáradással küzdő Debrecenben tervez óriási üzemet létrehozni – ideiglenesen bezárt gyárakat.

A Tesla és a kínai SAIC Motor közölte a sanghaji hatóságokkal, hogy nehézségekbe ütközhet a termelés fenntartása, ha az áramszünet továbbra is hatással lesz a beszállítókra.

Leállhat a szállítás és a gyártás

Európában az aszály azzal fenyeget, hogy a Rajna – amely évszázadok óta a német, holland és svájci kereskedelem egyik legfontosabb vízi útvonala – egy kulcsfontosságú útvonalon járhatatlanná válik. Bár a hétvégi esőzések enyhítették az erőművekbe és ipari üzemekbe irányuló gázolaj- és szénszállítások megszakadásának kockázatát, a Shell máris leállította a termelést Németország legnagyobb olajfeldolgozó komplexumában a probléma miatt. Brandenburg és Szászország tartományokban, ahol a Tesla és a BMW autógyárakat üzemeltet, a hatóságoknak a nyáron több erdőtűz leküzdéséhez is a hadsereg segítségét kellett kérniük.

Számos autógyártó az éghajlatváltozást üzleti kockázati tényezői közé sorolja. A Tesla például arra figyelmeztet, hogy ha az éghajlattal kapcsolatos katasztrófák bekövetkeznek, a központja és a gyártó üzemek súlyosan károsodhatnak, ezért leállíthatják vagy késleltethetik termékeik gyártását és szállítását – írja a Bloomberg.

Tesla Németországban ellenállásba ütközött, amikor gyárát egy olyan régióban építette, ahol a talajvízszint csökkenésével és hosszan tartó aszályokkal kell szembenéznie. A kaliforniai Fremontban, ahol a Tesla több mint egy évtizede elektromos autókat gyárt, évente körülbelül 40,6 centiméternyi eső esik, ami az amerikai átlag kevesebb mint fele. A Tesla a Panasonickal közösen üzemeltetett akkumulátorgyára a nevadai Renóban, a Lucid Motors Phoenixtől délre található gyára pedig még szárazabb régiókban található.

Forrás: index.hu kép: illusztráció

OldA

Recent Posts

Itt az év egyik legkockázatosabb időszaka az autósok számára

Megkezdődött az őzek üzekedése. A nyári esték békéjét könnyen megzavarhatja egy hirtelen az útra ugró…

23 óra ago

Van egy módszer, amely lenullázza a hazai autósok büntetőpontjait, sokan nem tudnak róla

Te is gyűjtöd az előéleti pontokat? Ha igen, és már majdnem kipontozódtál, akkor erről a…

23 óra ago

Olcsó villanyautóba kerül az első tömeggyártású félig szilárdtest-akkumulátor?

Bár a teljesen szilárdtest, azaz folyékony elektrolit nélkül készülő akkumulátorokra még az optimista becslések szerint is az évtized…

23 óra ago

Visszamenőleges ellenőrzések – Célkeresztben a 2020-2021-es évek

A Nemzeti Adó-és Vámhivatal alapesetben 5 évre visszamenőleg végezhet ellenőrzéseket az adózóknál. Jelenleg a nemzetközi…

2 nap ago

A vállalkozás szüneteltetésének buktatói.

Sok vállalkozóval előfordul, hogy vállalkozását időnként szüneteltetni kényszerül. A főállású vállalkozóknál érdemes figyelni arra, hogy…

3 nap ago

Autópálya-matrica: szeptembertől vége!

Lépett a kormány, lehet spórolni. A kényelmi díjnak eddig nem volt semmilyen maximuma, a viszonteladók…

3 nap ago