Sikerrel zárult a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, az általa képviselt személyszállító vállalkozások és a főváros közötti egyeztetés a szmogriadó-rendelet tervezett változtatása kapcsán. A párbeszédnek köszönhetően ugyanis a taxik egy év haladékot kaptak, mielőtt környezetvédelmi besorolásuk alapján kizárhatnák őket a közlekedésből szmogriadó esetén. A BKIK és partnerei üdvözlik a döntést.
A budapesti kamara és ágazati partnerei a Fővárosi Önkormányzat társadalmi egyeztetésében való aktív részvételének köszönhetően a személytaxik egy évvel tovább, 2023. november 1-jéig maradhatnak szmogriadó esetén a funkcionális kivételek között. Ez azt jelenti, hogy a taxikra eddig az időpontig nem vonatkozik a szmogriadó riasztási fokozata alapján elrendelhető használati korlátozás vagy közlekedési tilalom, vagyis még nem kerülnek azonos kategóriába a „civil” autókkal Euro 6-os környezetvédelmi osztály alatt.
Az új, későbbi határidőnek köszönhetően az eredeti elképzeléshez képest lényegesen kevesebb taxi eshet ki majd a budapesti közlekedésből, mivel a szmogriadó-rendelettől független egyéb kormányzati és fővárosi környezetvédelmi szigorítások miatt a flottaösszetétel addigra egyébként is jelentősen fenntarthatóbb lesz.
A BKIK és ágazati partnerei június elején fordultak Kiss Ambrus főpolgármester-helyetteshez és Budapest Főváros Önkormányzatához. A szmogriadó rendelet tervezetének felülvizsgálatát azért tartották szükségesnek, mert az számításaik szerint környezeti terhelésükhöz képest aránytalan mértékben sújtotta volna a személyszállításban érdekelt vállalkozókat és a budapesti taxiállomány nagyjából felét zárta volna ki a közlekedésből. Ugyanakkor a közösségi közlekedést használó lakosság számára is nehézséget okozott volna az utcákról hiányzó jelentős mennyiségű taxi.
A BKIK a fővárosi vállalkozások általános érdekképviseleti szervezeteként nagy hangsúlyt fektet a budapesti szolgáltatókat, így a taxisokat is érintő városvezetési döntésekre. Az elmúlt több mint két évtizedben a BKIK biztosított fórumot a személytaxis ágazat legfontosabb problémáinak megvitatására. A budapesti kamara egyeztetései során mind a jelentősebb taxitársaságok, mind a komolyabb háttérrel bíró személytaxis érdekképviseleti szervezetek képviseltetik magukat.
Forrás: bkik.hu
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…
„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…
Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…
A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…