Categories: Hírek

Egyelőre megmenekültek a budapesti taxisok

Szmogriadó-rendelet: a BKIK és a taxis szervezetek kérésére a főváros felülvizsgálta a tervezett korlátozást.

 

Sikerrel zárult a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara, az általa képviselt személyszállító vállalkozások és a főváros közötti egyeztetés a szmogriadó-rendelet tervezett változtatása kapcsán. A párbeszédnek köszönhetően ugyanis a taxik egy év haladékot kaptak, mielőtt környezetvédelmi besorolásuk alapján kizárhatnák őket a közlekedésből szmogriadó esetén. A BKIK és partnerei üdvözlik a döntést.

A budapesti kamara és ágazati partnerei a Fővárosi Önkormányzat társadalmi egyeztetésében való aktív részvételének köszönhetően a személytaxik egy évvel tovább, 2023. november 1-jéig maradhatnak szmogriadó esetén a funkcionális kivételek között. Ez azt jelenti, hogy a taxikra eddig az időpontig nem vonatkozik a szmogriadó riasztási fokozata alapján elrendelhető használati korlátozás vagy közlekedési tilalom, vagyis még nem kerülnek azonos kategóriába a „civil” autókkal Euro 6-os környezetvédelmi osztály alatt.

Az új, későbbi határidőnek köszönhetően az eredeti elképzeléshez képest lényegesen kevesebb taxi eshet ki majd a budapesti közlekedésből, mivel a szmogriadó-rendelettől független egyéb kormányzati és fővárosi környezetvédelmi szigorítások miatt a flottaösszetétel addigra egyébként is jelentősen fenntarthatóbb lesz.

 

A BKIK és ágazati partnerei június elején fordultak Kiss Ambrus főpolgármester-helyetteshez és Budapest Főváros Önkormányzatához. A szmogriadó rendelet tervezetének felülvizsgálatát azért tartották szükségesnek, mert az számításaik szerint környezeti terhelésükhöz képest aránytalan mértékben sújtotta volna a személyszállításban érdekelt vállalkozókat és a budapesti taxiállomány nagyjából felét zárta volna ki a közlekedésből. Ugyanakkor a közösségi közlekedést használó lakosság számára is nehézséget okozott volna az utcákról hiányzó jelentős mennyiségű taxi.

A BKIK a fővárosi vállalkozások általános érdekképviseleti szervezeteként nagy hangsúlyt fektet a budapesti szolgáltatókat, így a taxisokat is érintő városvezetési döntésekre. Az elmúlt több mint két évtizedben a BKIK biztosított fórumot a személytaxis ágazat legfontosabb problémáinak megvitatására. A budapesti kamara egyeztetései során mind a jelentősebb taxitársaságok, mind a komolyabb háttérrel bíró személytaxis érdekképviseleti szervezetek képviseltetik magukat.

Forrás: bkik.hu

OldA

Recent Posts

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

18 óra ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

2 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

2 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

3 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

4 nap ago

Ideiglenes forgalomkorlátozás Budapesten

Az október 23-ai rendezvények és gyűlések miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz 2025. október 26-ig Budapest több…

5 nap ago