Csak olyan új autót lehet majd forgalomba helyezni 2035-től az Európai Unióban, amely nem bocsát ki közvetlenül szén-dioxidot – erről döntött június elején az Európai Parlament. Ezzel az intézkedéssel egyértelműen az elektromos járművekre való átállást kényszerítenék ki, mert bár elvileg a belső égésű, de hidrogénnel hajtott motorok is megfelelnek a kitételnek, ám az eddigi tapasztalatok alapján azok nem tűnnek széles körű alternatívának Mindenesetre a szabályozás életbe léptetése előtt még az egyes tagországokkal külön is egyeztetni fognak. Többen már most ellenzik a lépést – jelent meg a totalcar.hu portálon.
2035-re betiltják a belső égésű motoros autókat, de mit jelent ez nekünk?
Csak elektromos hajtású új autót lehet majd forgalomba helyezni az EU-ban. A szabályozás végleges formájára még várni kell.
Elsőként a német pénzügyminiszter jelezte, hogy nem tartják jó ötletnek a határidőt, és nem szabad egy lehetséges technológiát sem betiltani, már csak piacgazdasági szempontból sem. Most pedig újabb öt ország fogalmazta meg ellenérzéseit a 2035-ös céldátummal szemben: Olaszország, Portugália, Szlovákia, Bulgária és Románia.
A Reuters hírügynökség birtokába került dokumentumok szerint legalább 2040-ig szeretnék elhalasztani az átállást.
Németország még ragaszkodna kicsit a belső égésű motorokhoz
Korainak tartják az új autókra vonatkozó 2035-ös betiltási határidőt.
Ezek az országok azt szeretnék elérni, hogy 2035-re még ne teljes, hanem inkább 90 százalékos CO2-kibocsátás-csökkenést rendeljenek el. Ez egyébként korábban is létező opció volt, az utóbbi időszakban nem is maga a teljes elektromos átállás volt a kérdés, hanem annak üteme. Az említett öt tagállam álláspontja szerint a végleges és teljes fordulatot 2040-re kellene kitűzni. Más szabályok vonatkoznának a kishaszonjárművekre, ott 2035-re még csak 80 százalékkal kellene csökkenteni a szén-dioxid-emissziót, de a végső határidő esetükben is 2040 lenne.
Egy neve elhallgatását kérő bolgár politikus például azzal érvelt, hogy a végső döntés meghozatalakor gazdasági és társadalmi tényezőket is figyelembe kellene venni. Így például azt, hogy az egyes tagországokban jelentős különbségek vannak a vásárlóerő tekintetében. Az EU vezetői pedig azt mondják, egy esetleges halasztással elérhetetlenné válna a teljes emissziómentesség 2050-es céldátuma, ami viszont a tudósok szerint súlyos következményekkel járhat.
A következő hetekben egyébként minden tagország ismerteti majd álláspontját, és ezt követően dolgozhatják ki a jogszabály végleges formáját, és fogadhatják el a rendelkezést.
Forrás: totalcar.hu
Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…
Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…
Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…
Miért kell mobilzavaró eszközt használni a vizsgaközpontokban? Rejtett kamerákkal és apró fülhallgatókkal csalnak a vizsgákon. 300-400…
Két gyalogos került intenzív osztályra, miután szombat reggel súlyos balesetet okozott egy önvezető taxi a kínai Zhuzhou…
A visszahívást csak több tűzeset után rendelték el. Két sürgős visszahívási akciót hirdetett a Volkswagen…