Categories: Hírek

Már öt ország torpedózná meg a 2035-ös elektromos átállást

Németország volt az első, majd akadtak követői

 

Csak olyan új autót lehet majd forgalomba helyezni 2035-től az Európai Unióban, amely nem bocsát ki közvetlenül szén-dioxidot – erről döntött június elején az Európai Parlament. Ezzel az intézkedéssel egyértelműen az elektromos járművekre való átállást kényszerítenék ki, mert bár elvileg a belső égésű, de hidrogénnel hajtott motorok is megfelelnek a kitételnek, ám az eddigi tapasztalatok alapján azok nem tűnnek széles körű alternatívának Mindenesetre a szabályozás életbe léptetése előtt még az egyes tagországokkal külön is egyeztetni fognak. Többen már most ellenzik a lépést – jelent meg a totalcar.hu portálon. 

2035-re betiltják a belső égésű motoros autókat, de mit jelent ez nekünk?

Csak elektromos hajtású új autót lehet majd forgalomba helyezni az EU-ban. A szabályozás végleges formájára még várni kell.

Elsőként a német pénzügyminiszter jelezte, hogy nem tartják jó ötletnek a határidőt, és nem szabad egy lehetséges technológiát sem betiltani, már csak piacgazdasági szempontból sem. Most pedig újabb öt ország fogalmazta meg ellenérzéseit a 2035-ös céldátummal szemben: Olaszország, Portugália, Szlovákia, Bulgária és Románia.

A Reuters hírügynökség birtokába került dokumentumok szerint legalább 2040-ig szeretnék elhalasztani az átállást.

Németország még ragaszkodna kicsit a belső égésű motorokhoz

Korainak tartják az új autókra vonatkozó 2035-ös betiltási határidőt.

Ezek az országok azt szeretnék elérni, hogy 2035-re még ne teljes, hanem inkább 90 százalékos CO2-kibocsátás-csökkenést rendeljenek el. Ez egyébként korábban is létező opció volt, az utóbbi időszakban nem is maga a teljes elektromos átállás volt a kérdés, hanem annak üteme. Az említett öt tagállam álláspontja szerint a végleges és teljes fordulatot 2040-re kellene kitűzni. Más szabályok vonatkoznának a kishaszonjárművekre, ott 2035-re még csak 80 százalékkal kellene csökkenteni a szén-dioxid-emissziót, de a végső határidő esetükben is 2040 lenne.

Egy neve elhallgatását kérő bolgár politikus például azzal érvelt, hogy a végső döntés meghozatalakor gazdasági és társadalmi tényezőket is figyelembe kellene venni. Így például azt, hogy az egyes tagországokban jelentős különbségek vannak a vásárlóerő tekintetében. Az EU vezetői pedig azt mondják, egy esetleges halasztással elérhetetlenné válna a teljes emissziómentesség 2050-es céldátuma, ami viszont a tudósok szerint súlyos következményekkel járhat.

A következő hetekben egyébként minden tagország ismerteti majd álláspontját, és ezt követően dolgozhatják ki a jogszabály végleges formáját, és fogadhatják el a rendelkezést.

Forrás: totalcar.hu

 

Double D

Recent Posts

Ez az új traffipax sokat fog kaszálni Budapesten

Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…

17 óra ago

Piros vagy fekete? Sokan még mindig rosszul bikázzák be az autót – Ön ne essen ebbe a hibába!

Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…

17 óra ago

Vége az ingyenes gurulásnak: kilométeradó jön a villanyautókra

2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…

2 nap ago

Mégsem tiltják be teljesen az új benzines autók forgalmazását az EU-ban

Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…

2 nap ago

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség határa

Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…

3 nap ago

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

4 nap ago