Categories: Hírek

Összehangolt felújítások a fővárosban

A dugók valószínűsége igen nagy

 

Több nagy felújítás is elkezdődött az iskolaszünet beköszöntével a fővárosban, ezért néhány helyen megváltozott a forgalmi rend. Június 18-tól az M3-as metró szerelvényei csak az északi szakaszon járnak, a Göncz Árpád városközpont és Kőbánya-Kispest között metrópótló buszokkal lehet utazni.  Több munka is összehangolva zajlik a fővárosban: több helyen is felújítják a 2-es és a 2M villamosok vágányait, hogy megszűnjenek a pálya állapota miatti sebességkorlátozások és a villamosok a jövőben zavartalanul haladhassanak a vonalon. Ezzel egyidőben a vonal Lánchíd alatti szakaszán is dolgoznak a szakemberek. Zajlik a Lánchíd rekonstrukciója is, emiatt a budai alsó rakpart egy szakaszát lezárták augusztus közepéig. A 2-es villamos pályájának felújítása július közepéig, a budai alsó rakpart egy részének lezárása, valamint az M3-as metró nyári forgalmi rendje augusztus közepéig tart, az iskolakezdésre újra visszaáll a korábban megszokott közlekedési rend a fővárosban.

A nyári felújítások mind azt a célt szolgálják, hogy élhetőbbé váljon Budapest. A munkák során megújul az M3-as metró pályája, megszépülnek az állomások és akadálymentessé válik a vonal. A 2023 tavaszáig tartó rekonstrukció után Magyarország legforgalmasabb vasútvonala ismét teljes hosszában szolgálja majd a budapestieket. Idén nyáron korszerűbbé válik a világ egyik legszebbjének választott 2-es villamosvonal pályája is: több helyen felújítják a vágányokat, és a Lánchíd alatt átvezetett szakaszon is dolgoznak. Mindezek mellett napról napra újul meg a Lánchíd: az átkelő felújítása halaszthatatlanná vált, jövőre a fővárosiak visszakapják Budapest, és egyben Magyarország egyik ékességét.

Ahogy arról a BKK korábban már beszámolt, a munkák miatt forgalmi változásokra kell készülni a fővárosban.

Így jár az M3-as metró június 18-tól

Az M3-as metró szerelvényei június 18-tól, szombattól augusztus közepéig minden nap csak Újpest-központ és a Göncz Árpád városközpont között járnak. A Göncz Árpád városközpont és Kőbánya-Kispest között az M3-as pótlóbusszal lehet utazni. Hétköznapokon az M3A sűrítő járat is segíti a közlekedést a Göncz Árpád városközpont és a Határ út között.

Az M3-as metróvonal felújítása évtizedekre garantálja a közösségi közlekedés jó minőségét, ami rendkívül fontos: az észak-déli metró Magyarország legforgalmasabb vasútvonala.  A BKK a metrópótlás idején a legmodernebb buszokat állítja forgalomba: több mint 100 csuklós, akadálymentes, légkondicionált autóbusz szolgálja a fővárosiakat. A buszok rendkívül sűrűn, csúcsidőszakban 1 percnél is gyakrabban indulnak.

A Dél-Pestig meghosszabbított útvonalon közlekedő metrópótló buszok megállnak a Nagyvárad téren is, ezért a nyári felújítás idején az M30-as állomáspótló járat ebben az időszakban nem közlekedik.

A BKK a felújítás e szakaszában is javasolja alternatív járatok, például a Göncz Árpád városközpont és a Népliget között az 1-es és 1M villamos igénybevételét. Mind az északi, mind a déli városrészekben az alternatív eljutást biztosító járatok a fenti időszakban is változatlanul közlekednek.

A pótlóbuszok gördülékeny közlekedése érdekében – az eddig kijelöltek mellett – az Üllői úton a Nagyvárad tér és a Határ út közötti szakaszon visszaállítják a korábbi autóbuszsávokat, ezért az autóval közlekedőknek megváltozott forgalmi rendre kell készülniük. A kispesti Vak Bottyán utca egy szakaszát lezárják az autóforgalom elől, oda – a célforgalom kivételével – csak a pótló autóbuszok hajthatnak be.

Az M3-as metró nyári közlekedési rendjéről a BKK oldalán érhetők el bővebb információk.

Nem jár a 2-es villamos június 20-tól

A világ egyik legszebb villamosvonalának választott 2-es és 2M villamosok vonalán több helyen is dolgoznak a szakemberek július közepéig. A felújítás azt a célt szolgálja, hogy megőrizzük a pálya jó minőségét, és a későbbiekben ne kelljen akár több hónapra is lezárni a szépsége mellett közösségi közlekedési szempontból is rendkívül fontos villamosvonalat. A szakemberek a felújítást a Lánchídon zajló munkákkal is összehangolták, ennek köszönhetően csak egyszeri kellemetlenséget jelent a fővárosiak számára, így a későbbiekben nem lesz szükség két különböző időpontban forgalomkorlátozásra.

A villamospótló buszok könnyebb haladása érdekében a Boráros téren és a Közraktár utcában északi irányban buszsávot alakítottak ki, a belvárosban pedig a torlódások elkerülése érdekében több alternatív útvonalat ajánl a BKK: a nagykörúti 4-es és 6-os villamosokat, a kiskörúti 47-es, 49-es villamosokat, az M1-es, M2-es és M4-es metrókat, valamint a nyári időszakban a Göncz Árpád városközponttól Kőbánya-Kispestig közlekedő M3-as metrópótló buszokat. A villamospótló járat mellett további alternatív eljutást nyújtanak a 15-ös és a 115-ös autóbuszok, amelyekkel a Boráros tértől a belvároson át a Jászai Mari tér környékéig is el lehet jutni.

További információk a BKK oldalán érhetők el.

Lezárják a budai alsó rakpart egy szakaszát június 20-án

Augusztus közepéig ideiglenesen lezárták a közúti forgalom elől a budai alsó rakpartot a Halász utca és a Döbrentei tér között. Erre azért van szükség, mert a Lánchíd felújítása során az állványon veszélyes munkát végző dolgozók, valamint a munkaterület alatt közlekedők biztonságát nem lehet a közúti forgalom fenntartása mellett biztosítani.

Óbuda felől, déli irányba a Halász utcáig haladhatnak a gépjárművel közlekedők. Ott fel kell hajtaniuk a Fő utca irányába, majd a Fő utca–Alagút–Alagút utca–Attila út–Krisztina körút–Szent Gellért rakpart és Műegyetem rakpart útvonalon, vagy a Fő utca–Lánchíd utca–Apród utca–Krisztina körút–Szent Gellért rakpart és Műegyetem rakpart útvonalon haladhatnak.

Északi irányba a Döbrentei térig lehet közlekedni. Onnan az Attila út irányába haladhatnak tovább a gépjárművel közlekedők az Attila út–Alagút utca–Alagút–Fő utca–Jégverem utca–Bem rakpart, vagy az Attila út–Lánchíd utca–Fő utca–Jégverem utca–Bem rakpart útvonalon, és a Halász utcától térhetnek vissza a budai alsó rakpartra.

A Halász utcai felhajtó szűk kapacitása miatt a Margit hídnál nem lehet lehajtani déli irányba az alsó rakpartra.

A teherforgalomnak érdemes a budai alsó rakpart és a környező utcák helyett az Árpád híd–Hungária-gyűrű–Rákóczi híd útvonalon haladnia.

A budai alsó rakpart egy szakaszának lezárásáról a BKK oldalán olvasható bővebb információ.

 

A nyáron zajló munkák miatt mind a közösségi közlekedést használóknak, mind az autósoknak esetenként lassabb haladásra, megnövekedett menetidőre kell készülniük, de az első hétköznapi reggel tapasztalatai azt mutatják, hogy az idei nyári felújítások nem okoznak nagyobb problémát a fővárosi közlekedésben, a budapestiek jól alkalmazkodtak az új forgalmi rendhez. Emellett a Budapesti Közlekedési Központ szakemberei folyamatosan figyelik a járművek kihasználtságát, és szükség esetén tartalékjárművekkel forgalomba állításával is segítik az ügyfelek gyorsabb célba juttatását.

A BKK továbbra is javasolja ügyfeleinek, hogy az utazásukat a BudapestGO alkalmazással tervezzék meg, mert az applikáció mindig az aktuális forgalmi helyzetnek megfelelően számítja a ki a legoptimálisabb útvonalat.

A nyáron zajló munkákkal kapcsolatban a Budapesti Közlekedési Központ kéri a közlekedők türelmét és megértését. A szeptemberi iskolakezdésre visszaáll a korábban megszokott közlekedési rend a fővárosban.

bkk.hu

 

OldA

Recent Posts

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

15 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

15 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago

A kutyának sem kell a kínai autó

A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…

4 nap ago