A nyaralókon egy hét alatt keresnek annyit a sofőrök, mint a fővárosban egy hónap alatt – írta a Világgazdaság.
Az utóbbi időben egyre több a panasz a zágrábi taxitársaságokra, a városban ugyanis napról napra nehezebb szabad taxit találni és a megrendelésre érkező kocsikra is jellemzően a megszokottnál jóval többet, átlagosan 15 percet kell várni. A jelenség hátterében az áll, hogy a fővárosi fuvarosok egy jelentős része a folyamatosan növekvő üzemeltetési költségek miatt inkább úgy döntött, hogy a fizetőképesebb kliensek reményében leköltözik a tengerpartra és ott áll munkába.
A legtöbb taxis idén Dubrovnikban vagy Splitben próbál szerencsét, de Zadarban is egyre több a külföldi turistákra vadászó zágrábi rendszámos személyszállító. Horvátországban valamivel több mint 8000 hivatásos taxis van, melynek mintegy fele hagyományosan a fővárosban tevékenykedik. Idén viszont felborult az egyensúly, mert legalább ezer fővárosi taxis döntött úgy, hogy a nyáron inkább az Adrián nyaraló utasokat fogja kiszolgálni. Ennek legfőbb oka a portál szerint, hogy egy taxis a nyári szezonban a tengerparton egy hét alatt annyit tud keresni, mint Zágrábban egész hónapban. A fővárosi taxishiány nemcsak lassabb kiszolgálást eredményez, de jelentős drágulást is hozott a piacra.
A Tportal adatai szerint idén 30 százalékkal kell többet fizetniük a tavalyi év azonos időszakához képest azoknak, akik a horvát fővárosban vennének most igénybe taxiszolgáltatást. A fuvaroshiány ráadásul nem csak a fővárosra jellemző, hasonló problémákkal szembesülnek az ország többi, nem tengerparti nagyvárosának lakói is. A problémát az sem oldja meg, hogy Horvátországban egyre nagyobb teret hódítanak az olyan alternatív fuvarozó társaságok, mint az Uber vagy a Bolt, ugyanis az ő alkalmazottaik is, ha tehetik, inkább a tengerparton állnak szolgálatba. A távolról érkező taxisoknak viszont a helyi konkurencia nem feltétlenül örül, éppen ezért gyakran előfordulnak összetűzések a sofőrök között.
Forrás: vg.hu
Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…
Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…
2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…
Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…
Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…
Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…