Az amerikai hadsereg a Lyft gépi tanulással foglalkozó részlegének vezetőjére bízta, hogy gatyába rázza az egyre kevésbé páratlan technikáját. A Lyft gépi tanulással foglalkozó részlegének korábbi irányítója, Craig Martell lesz a Pentagonnál a digitális fejlesztésekért és a mesterséges intelligencia alkalmazásáért felelős vezetője – adta hírül a múlt héten a Breaking Defense.
Az online magazin szerint Martell jelentős iparági tapasztalattal rendelkezik az MI területén, mivel korábban nem csak a Lyft, hanem a Dropbox vagy a LinkedIn ilyen célú részlegeinél is fontos pozíciókat töltött be. A közszférára jellemző bürokráciával azonban nincs tapasztalata, ez pedig saját bevallása szerint is komoly kihívás lesz majd előtte. Az első három-hat hónapját mindenképpen azzal töltené, hogy azonosítsa a technológiák “törzsvevőit” és azokat a rendszereket, amelyeket hivatalának mindenképpen fejlesztenie kell.
Az új főtisztviselő a 2023-as pénzügyi évre 600 millió dolláros költségvetésből gazdálkodhat majd. A beszámolók mindezzel kapcsolatban kiemelik, hogy az élvonalbeli innováció általában a magánszektorból származik, de az Egyesült Államokban a közszférában történő felhasználásra vonatkozó szerződések közül már sokat ejtettek azok negatív visszhangja miatt. Különösen érvényes ez a bűnüldözésre és a védelmi iparra: az egyik első és máig legismertebb ilyen kudarc volt például a Google visszakozása a Project Maven néven hivatkozott katonai fejlesztésből.
A kormánnyal való együttműködés tehát nem nevezhető zökkenőmentesnek a mesterséges intelligencia vonatkozásában, elsősorban a technológiával kapcsolatos etikai viták miatt. Az amerikai hadügy korábbi szoftverigazgatója tavaly szeptemberben mondott le azt állítva, hogy az ország 15-20 éven belül már nem lesz partiban Kínával a mesterséges intelligencia területén, és szerinte ezen már változtatni is késő, a verseny mostanra eldőlt. Chaillan akkor éppen azzal érvelt, hogy a probléma nagy része az amerikai cégek, például a Google vonakodására vezethető vissza, miközben a kínai vállalatokat senki sem kérdezi, hogy hajlandók-e együttműködni a kormányukkal, és az etikai szempontokkal is csak kevéssé foglalkoznak.
Az AI News riportja alapján nehéz elképzelni, hogy a nyugati országokban valaha is sikerülne rákényszeríteni a magáncégeket, hogy békeidőben is biztosítsák minden technológiájukat és tudásukat a védelmi fejlesztésekhez. A Martellhez hasonló szakemberek bevonzása viszont itt is segíthet a közszférának, hogy anélkül tarthasson lépést a globális változásokkal, hogy át kellene vennie a versenytársak orwelli gyakorlatait. A Breaking Defense-nek nyilatkozva az új vezető is azt emelte ki, hogy ha Kínával összehasonlítva is sikeresek akarnak lenni, akkor először azt kell kitalálnunk, hogy melyek lennének a kritikus jelentőségű fejlesztések, aztán pedig ezeknek kell meghatározniuk, hogy a jövőben mit terveznek, mit építenek, és mihez igazítják a szabályozást – olvasható a bitport.hu összeállításában.
Cash/fotó: Google
De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…
Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…