Categories: Hírek

Legtöbb poggyászkár a Ryanairnél

Kárigény-érvényesítés átlagosan félév

 

Egy új tanulmány feltárta azt a légitársaságot, ahol a bőröndje a legvalószínűbben megsérül, és ez nem jó hír a Ryanair utasai számára – írja a The Sun.

Aki utazik, annak a csomagja is sérülhet, ám nem mindegy, hogy melyik légitársaságnál ez mennyire gyakran fordul elő. Erről készített kutatást a Trifibre poggyászgyártó cég, amely védő bőröndökre specializálódott.

A polgári légiközlekedési hatóság (CAA) adatai azt mutatták, hogy a légitársaságoknak 2015 és 2020 között benyújtott 823 sérült poggyászra vonatkozó követelésből több mint minden tizedik a Ryanairhez fordult.

A második helyen az Emirates végzett, miután ugyanabban az időszakban a sérült poggyászra vonatkozó összes követelés 6 százalékát kapta meg, majd a harmadik helyen az Alitalia végzett 40 sérült poggyászra vonatkozó követeléssel, ami az összes követelés 5 százaléka.


A tanulmány azt is feltárta, ha a poggyászsérülésre reklamációt kezdeményez az utas, akkor a sikeres eredmény esélye kevesebb, mint 50 százalék.

Azok számára, akik végül sikeres eredményt értek el egy sérült poggyászigényből, átlagosan 154 napot vesz igénybe a megállapodás elérése.

Kiderült, hogy a Ryanair volt az a légitársaság, amely a leghosszabb időt vette igénybe a megállapodás eléréséhez, egy esetben mintegy 868 napot vett igénybe.

A Sun Online Travel megkereste a Ryanairt, hogy kommentálja a történteket.

Chris Cox, a Trifibre ügyvezető igazgatója elmondta: „Az eredmények biztosítják az utasok számára azt a belső tudást, amelyre szükségük van ahhoz, hogy megalapozott döntéseket hozzanak arról a fuvarozóról, amellyel utaznak, és az általuk használt repülőterekről.

Ahol lehetséges, javasoljuk, hogy kézipoggyászként vigye fel a tárgyakat, amelyeket a felső rekeszekben vagy az ülések alatt kell tárolni, mivel ez csökkenti annak esélyét, hogy a poggyászát rosszul kezeljék ”- mondta, majd így folytatta:

„Ez könnyebb az olyan tárgyak számára, mint a kamerák és a laptopok, de a kézipoggyászhoz nem alkalmas nagy, vagy terjedelmes tárgyak, például a műszerek és a sporteszközök esetében valóban érdemes elvégezni az előkészítő munkát” – hangsúlyozta.

A poggyászkezelő feltárta, hogy mely bőröndök sérülnek meg nagyobb valószínűséggel, és minél nehezebb, annál valószínűbb, hogy bekövetkezik a baj.

Egy másik poggyászkezelő elmagyarázta, miért kell elkerülnie a kétkerekű bőröndöket: „Gyakori utazáshoz vásároljon négykerekűt – ha lehet –, kevésbé valószínű, hogy a poggyászkezelő „eldobja” a táskát, és amikor csak lehetséges, gurul.

Hasznos figyelmeztetés: a táskájuk belsejét gyorsan nézzék meg, mielőtt elhagyják a terminált, vagy küzdhetnek, hogy érvényesítsék a sérült poggyásszal kapcsolatos panaszokat.

A poggyászkárok TOP 10-es listája

  1. Ryanair, több mint 100 bejelentés
  2. Emirates
  3. Alitalia
  4. Ethiad Airways
  5. Ibéria
  6. Royal Air Maroc
  7. Vueling Airlines
  8. British Airways
  9. Jet2
  10. Turkish Airlines, kevesebb, mint 25 bejelentés

Forrás: Trifibre

OldA

Recent Posts

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség határa

Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…

10 óra ago

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

1 nap ago

December 8-tól bárki bejelentheti a közúti korlátozásokat a BKK Info oldalán

A Budapesti Közlekedési Központ legújabb fejlesztésével a BKK Info oldalán egyszerűen bejelenthetők azok a közúti…

2 nap ago

30 év után hétfőn elköszönt az utasoktól Budapest népszerű taxitársasága

Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…

3 nap ago

Nem szállítunk zsidókat – kidobták a taxiból a korábbi szépségkirálynőt

Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…

3 nap ago

Úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki vizsgáztatni a tíz évnél öregebb autókat

Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…

3 nap ago