Categories: Hírek

Kínai technológia 8000 töltéssel

Két és fél perc alatt cserélt akkumulátor

 

 A kínai GAC Aion autógyártó az elektromos járművek technológiáinak repertoárját akkumulátorcsere állomásokkal bővíti – írja az e-cars.hu

Egyre inkább körvonalazódik egy új trend kialakulása Kínában, ez pedig az akkucserélő állomások üzemeltetése. Kezdte a sort a NIO pár éve, akiket akkor sokan kinevettek az ötlet miatt, ami amúgy nem az övék, elméletben már régóta létezik ez a technológia. A megvalósítás azonban már más tészta és bár próbálkoztak mások is korábban, egyedül a NIO tudja életképes formában üzemeltetni azóta is az akkucsere-hálózatát.

Aztán nemrég megérkezett egy új játékos a pályára. A CATL és az EVOGO nevű szolgáltatásuk. Az EVOGO szintén akkucserén alapuló szolgáltatást biztosít. Természetesen a saját maguk által kifejlesztett technológiai alapokon, melynek alapja a Choco-SEB nevű LFP akkumulátormodulokkal (a csokoládétömbökhöz való hasonlóságuk miatt) felszerelt elektromos járművek, melyek mindegyike 26,5 kWh energiát képes tárolni.

Mindez meglepő történés volt ezen a területen, ám most egy harmadik szereplő is be kíván lépni az akkucserélő piacra. A harmadik vállalat pedig a GAC Aion, akik hasonlóan a NIO-hoz, szintén foglalkoznak gyártással. Ezért könnyebb helyzetből indulnak, mint a CATL, akiknek „csak” akkumulátorok gyártása és fejlesztése a fő profiljuk.

A vállalat nemrég jelentette be, hogy megnyílt első állomása Kantonban (Kína), ami kevesebb mint 2,5 perc alatt ki tudja cserélni az elektromos járművek akkumulátorát. Ezzel a GAC Aion a legújabb vállalat, amely akkumulátorcsere állomásokat épített meg Kínában. Az Aion a Guangzhou Automobile Corporation (GAC) csoport azon márkája, ami kizárólag elektromos autókkal foglalkozik. Jelenleg az autógyártó öt típussal foglalkozik, köztük legújabb SUV-val, ami az Aion LX Plus. Ez 2022 elején került forgalomba és több mint 990 km hatótávolságot (NEDC) kínál.

A jó hírt több kínai médium is megírta és úgy tudni, hogy még az idén 220 állomással számolnak Kína-szerte. A GAC Aion cserefolyamata magában foglalja az akkumulátorcsomagok ki-be csavarozását is, amelyeknek a Kínában megállapított szabványok szerint legalább 5000 cserét kell kibírniuk életciklusuk során. Az autógyártó szerint akkumulátorai akár 8000 cserét is támogatnak és egy ilyen teljesen robotizált állomás 2,5 perc alatt végrehajtja a cserét – derül ki a tájékoztatóból.

Cash/fotó: Youtube

Double D

Recent Posts

Így változnak a szabályok januártól: ezeket kell magunknál tartani a kocsiban, ha külföldön autózunk

Ideális esetben pontosan tudjuk, mik azok a felszerelések, amiket magunknál kell tartani, ha autóba ülünk.…

17 óra ago

Szerdán újra tüntetnek a taxisok

Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján.  Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…

2 nap ago

Az autód évente ennyit veszít az értékéből itthon

Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt.…

2 nap ago

Jön a 30-as korlátozás a városokban?

De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…

3 nap ago

Alig fogyasztanak kevesebbet a konnektoros hibridek a belső égésű autóknál

Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…

3 nap ago

Változás jön a magyar jogosítványoknál

Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…

5 nap ago