Categories: Hírek

„Orosz rulett a közutakon”

Közeledik a Húsvét

 

Országszerte közúti ellenőrzésekre kell számítani húsvétkor, a rendőrök az ittas vezetők kiszűrésére koncentrálnak és szondáztatják a sofőröket – jelentette be Óberling József, az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti főosztályvezetője Budapesten.

Az ezredes azt mondta: tavaly nem ellenőrizték célzottan a járművezetőket húsvétkor, mert úgy gondolták, a korábbi években annyiszor felhívták a figyelmet az ittas vezetés veszélyeire, hogy már mindenki tudja, az alkohol és a vezetés összeegyeztethetetlen. Bár azt gondolták – tette hozzá –, hogy „a társadalom elég felnőtt” ehhez, nem lett igazuk, nem lett kevesebb az ittas vezetések száma. Hozzátette: évente 1200 baleset történik ittas vezetés miatt, ez a balesetek mintegy 8,5-9 százaléka. Ezért úgy döntöttek, hogy visszatérnek a klasszikus ellenőrzésekhez. A maratoni ellenőrzőakció vasárnap 20 órától hétfő 20 óráig tart. Óberling József figyelmeztetett: aki ittasan autóba ül, „orosz rulettet játszik”, ittasan senki se vezessen.

A sajtótájékoztatón az ittas vezetésből adódó balesetek magas száma ellen fellépve bejelentették, hogy a Diageo, a világ vezető alkoholos italgyártó és forgalmazó vállalata az ENSZ Képzési és Kutatási Intézetével közösen Magyarországon is elindítja a „rong Side of the Road” valós történeteket feldolgozó, interaktív online programját. Tájékoztatni szeretnék a magyar társadalmat az ittas vezetés következményeiről, az azzal járó társadalmi megbélyegzésről, illetve arról, hogy az alkoholfogyasztás miként befolyásolja a döntéshozatalt és fizikai reakciókat. Pais Mónika, a cég vezérigazgatója elmondta: az ittas vezetés visszaszorítását célzó programot jelenleg 21 országban folytatják.

Belovai Csaba, a Zwack kereskedelmi igazgatója arról beszélt, hogy a termékforgalmazójukkal, a Diageo-val már több közös kampányt is bonyolítottak, amelyben a felelősségteljes alkoholfogyasztásra hívták fel a figyelmet. Nagy András, a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács igazgatója üdvözölte a programot, azt mondta: a tudatos, kulturált alkoholfogyasztásra tavaly a fiatal felnőttek figyelmét igyekeztek felhívni, idén bővebb kört terveznek megszólítani. A kampány a https://drinkdriving.drinkiq.com/ oldalon érhető el.

Forrás: ORFK

OldA

Recent Posts

Osztrák kísérlet: a zöld féklámpák az autó elején minimalizálhatják a balesetek kockázatát

Féklámpák az autó elején? Elsőre szokatlannak hangzik – de valódi különbséget jelenthet. Egy grazi és…

1 óra ago

Leállhatnak a gyártósorok, óriási bajban az autógyártók

A Kínából származó ásványi anyagok megvonása világszerte megbénítja az autógyártókat. Egy gyors megoldás nélkül lassulhat,…

1 óra ago

Gyakori tévhit miatt akár a jogosítványunkat is elveszíthetjük

Bár már egy évtizede működik a VÉDA-rendszer a hazai közutakon, még mindig beleszaladni téves feltételezésekbe…

22 óra ago

Egészen elképesztő, ami a használtautó-piacon történik

A májusi adatok szerint több mint 50 százalékkal nőtt az elektromos autók iránti érdeklődés egy…

23 óra ago

Hamarosan nincs több lebuktatott traffipax

A Google Maps már kivette, a Waze egyelőre még mutatja a traffipaxok helyét – de…

2 nap ago

Ha ilyen autód van nem hajthatsz be ezekbe a városokba

Már nem csak az elektromosok és hibridek sújtják a piaci versenyben a benzines és gázolajos…

3 nap ago