Az Európai Parlament átszervezné az uniós tagállamok útdíjfizetési sémáját, hogy az jobban tükrözze az utazások valós károsanyag-kibocsátását. Pár éven belül az útdíjak kiszabásakor figyelembe kell venni a járművek környezetre gyakorolt hatását, és támogatni kell az alacsony vagy zéró emissziós hajtásokat – hívja fel az Autopro.hu az EP környezetkímélő és egyben pénztárcát kímélő megoldására.
Frissítette szabályzatát a tagállamok által a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) útjain kiszabható útdíjakra vonatkozóan az Európai Parlament. A cél, hogy áttereljék a díjszabási elveket az időalapú úthasználatról a távolságalapúra. Ezáltal jobban érvényesülne az elv is, mely szerint az fizet, aki szennyez, és annyit, amennyit szennyez.
A tagállamok a következő nyolc éven belül kivezetik a teherautók és buszok időalapú autópálya-matricáit, és áttérnek a kilométeralapúra. 2026-ig az EU tagjainak ki kell alakítani továbbá egy sávos rendszert, amelyben a kevesebbet vagy egyáltalán nem szennyező járművek úthasználati díjait csökkentik. Az új szabályok összetettek, és sok kivételt tartalmaznak az igazságosság érdekében. Kedvezményt élveznek például a könnyű súlyú járművek vezetői és a díjköteles utakat rövid ideig használók.
Három évvel az új szabályok bevezetése után a tagállamoknak jelenteniük kell, hogyan változtak az útdíjak, és a bevételt mire fordítják – az EU célja, hogy a fenntartható közlekedés fejlesztésébe forgassák vissza a közutakból befolyó pénzt.
Az Európai Parlament egyik kommunikátora, Giuseppe Ferrandino elmondta, a nehéz tehergépjárművek és buszok mostani matricás rendszerének eltörlése nagyobb egységességet fog hozni. Ferrandino intézménye tisztább járművek használatára igyekszik buzdítani a szállítmányozási szektort. A szóvivő korábban nagy örömmel mutatta be az egynapos autópálya-matricát, ami lehetővé fogja tenni az átutazóban lévő sztrádahasználóknak egy alacsonyabb, igazságosabb díj megfizetését, egyúttal a Parlament szerint serkentve a turizmust is — olvasható az InsideEVs portálon.
Cash/fotó: Facebook
A Budapesti Közlekedési Központ legújabb fejlesztésével a BKK Info oldalán egyszerűen bejelenthetők azok a közúti…
Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…
Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…
Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…
Miért kell mobilzavaró eszközt használni a vizsgaközpontokban? Rejtett kamerákkal és apró fülhallgatókkal csalnak a vizsgákon. 300-400…
Két gyalogos került intenzív osztályra, miután szombat reggel súlyos balesetet okozott egy önvezető taxi a kínai Zhuzhou…