Categories: Hírek

Elektromos járművel olcsóbb lehet

Az Európai Parlament átszervezte útdíj sémáját

 

 Az Európai Parlament átszervezné az uniós tagállamok útdíjfizetési sémáját, hogy az jobban tükrözze az utazások valós károsanyag-kibocsátását. Pár éven belül az útdíjak kiszabásakor figyelembe kell venni a járművek környezetre gyakorolt hatását, és támogatni kell az alacsony vagy zéró emissziós hajtásokat – hívja fel az Autopro.hu  az EP környezetkímélő és egyben pénztárcát kímélő megoldására.

Frissítette szabályzatát a tagállamok által a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) útjain kiszabható útdíjakra vonatkozóan az Európai Parlament. A cél, hogy áttereljék a díjszabási elveket az időalapú úthasználatról a távolságalapúra. Ezáltal jobban érvényesülne az elv is, mely szerint az fizet, aki szennyez, és annyit, amennyit szennyez.

A tagállamok a következő nyolc éven belül kivezetik a teherautók és buszok időalapú autópálya-matricáit, és áttérnek a kilométeralapúra. 2026-ig az EU tagjainak ki kell alakítani továbbá egy sávos rendszert, amelyben a kevesebbet vagy egyáltalán nem szennyező járművek úthasználati díjait csökkentik. Az új szabályok összetettek, és sok kivételt tartalmaznak az igazságosság érdekében. Kedvezményt élveznek például a könnyű súlyú járművek vezetői és a díjköteles utakat rövid ideig használók.

Három évvel az új szabályok bevezetése után a tagállamoknak jelenteniük kell, hogyan változtak az útdíjak, és a bevételt mire fordítják – az EU célja, hogy a fenntartható közlekedés fejlesztésébe forgassák vissza a közutakból befolyó pénzt.

Az Európai Parlament egyik kommunikátora, Giuseppe Ferrandino elmondta, a nehéz tehergépjárművek és buszok mostani matricás rendszerének eltörlése nagyobb egységességet fog hozni. Ferrandino intézménye tisztább járművek használatára igyekszik buzdítani a szállítmányozási szektort. A szóvivő korábban nagy örömmel mutatta be az egynapos autópálya-matricát, ami lehetővé fogja tenni az átutazóban lévő sztrádahasználóknak egy alacsonyabb, igazságosabb díj megfizetését, egyúttal a Parlament szerint serkentve a turizmust is — olvasható az InsideEVs portálon.

Cash/fotó: Facebook

OldA

Recent Posts

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

12 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

12 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago

A kutyának sem kell a kínai autó

A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…

4 nap ago