Categories: Hírek

Tarifaemelés – ha holnap megszavazzák

Kiderült, miért emelkedik 35%-kal a budapesti taxisok tarifája

Május 9-től jön a brutális áremelés: még mélyebben a zsebébe kell nyúlnia annak, aki taxizni akar Budapesten – írja a Metropol.

Metál Zoltán Fotó: Youtube

Május 9-étől mélyen a zsebébe kell nyúlnia annak, aki a sárga fuvarosok szolgáltatását szeretné igénybe venni. A taxisok mindhárom tarifája közel 35%-al növekszik, így az alap-, a kilométer- és a percdíj is. A taxisok és a főváros vezetése között már 2021 novembere óta tartottak az egyeztetések, miután 2013 óta változatlan volt a taxisok tarifája.

A Metropol számára Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke elárulta, hogy a pandémia alatt a taxisok 30%-a elhagyta a pályát, így még nagyobb szükség volt rá, hogy rendezzék tarifaemelési kérelmüket, különben még többen mentek volna el. Kérdéses, hogy a budapestiek hogyan reagálnak majd az áremelkedésre.

24 év alatt most növelik harmadszor a tarifát

1998-ban nappal 300 forintos alapdíjjal kezdtek a fővárosi személyfuvarosok, majd legközelebb 15 év elteltével, 2013-ban Tarlós István főpolgármester rendezte a béreiket. Ekkor az alapdíj 450, a kilométerdíj 280, a percdíj 70 forintra emelkedett.

Ezt követően 2018-ban minimálisan megint megemelték a taxisok fuvardíját, azonban ekkor a fővárosi önkormányzat a várható elégedetlenség miatt nem akart hatalmas áremelést, de megértették a taxisok jogos kérelmét is. Így az alapdíjukat 700 forintra, a kilométerdíjukat 300 forintra, a percdíjakat pedig 75 forintra emelték, ez az ár aktuális ma is.

Május 9-től azonban az eddigi legnagyobb tarifaemelkedés következik. Az alapdíj 1000 forintra nő, 400 forintra a kilométerdíj, a percdíj pedig 100 forintra.

Kipróbáltunk 4 hétköznapi utazás árát

főtaxi.hu oldalán található útdíjkalkulátorral az emberek naprakészek lehetnek az utazásuk idejével, és várható költségét is tervezhetik. A Metropol négy hétköznapi esetet vett alapul, ezeket az adatokat vettük figyelembe a kalkulátorral.

Egy késő esti buliból hazafelé a Gozsdu-udvarból a kispesti Wekerle-telepre.

  • Útdíj: 3459-4227 forint, 22 perc.

Baráti italozás után irány Buda: Gozsdu-udvarról utazás a Bécsi útra.

  • Útdíj: 2641-3227 forint, 18 perc.

Egy idősebb hölgy rosszul érzi magát a Wesselényi utcában, ezért el akar jutni a János Kórházba.

  • Útdíj: 2729-3336 forint, 17 perc.

A balatoni nyaralásról hazatérő csepeli lakos a Déli pályaudvarról szeretne haza taxizni.

  • Útdíj: 3888-4752 forint, 19 perc.

Ezek az árak még a májusig érvényben lévő tarifákat tükrözik, így ezek a költségek májustól 35%-kal lesznek drágábbak. Ezek után mindenki eldöntheti, hogy inkább a tömegközlekedést részesítik-e előnyben, vagy alkalmanként ha szükséges, kifizetik a többletköltséget.

MTI Fotó: Máthé Zoltán

2000 taxis hagyta ott a pályát a koronavírus-járvány alatt

Lapunknak Metál Zoltán elárulta, miért vált szükségessé a taxisok tarifaemelési kérelme.

2019-ben több mint hétezer taxi rendelkezett fővárosi droszthasználati engedéllyel. Jelenleg ez a szám stabilan ötezer taxi, azaz a taxisok közel 30%- a tekinthető pályaelhagyónak” – mondta el a Metropolnak Metál Zoltán.

Az Országos Taxis Szövetség elnöke kifejtette, a korábbi sofőrjeik futárkodni, autóbuszozni, vagy az eredeti szakmájukhoz tértek vissza, nagyon kevesen választották újra a taxizást a pandémiás időszakot követően. A taxistarifa-emelés előtt néhány héttel Metál Zoltán azt nyilatkozta a lapunknak, hogy a taxisok kénytelenek voltak alacsonyabb tarifával járni, mint a vállalkozásaik fenntartása azt indokolta volna, ezért javasoltak 30%-os díjemelést a fővárosi önkormányzatnak, ami most meg is történt.

A fővárosiak nem örülnek a drágulásnak

A legnagyobb kérdés, milyen hatással lesz az utasok számára a tarifanövelés, ennek próbált utánajárni a Metropol Budapest utcáin.

Tomi: „Az utóbbi években rengeteget taxizok, az Örs vezér teréről hazajutni Nagytarcsára nem a legegyszerűbb feladat. 4500 Ft-ot szoktam fizetni jattal együtt, ez most akár 6000 Ft fölé is mehet, nem örülök ennek.”

 Eszter: „Hallottam az áremelkedésről, és viszonylag sokat taxizom. Céges kártyát használok, így közvetlenül nem engem, hanem a munkaadómat fogja terhelni a mostani áremelés.”

 Domonkos: „Nem sűrűn használok taxit, utoljára karácsony környékén mentem haza egy belvárosi buliból, Kispestre. Már akkor sem volt túl olcsó, úgy emlékszem 5-6 ezer forintot fizettem.”

 Forrás: Metropol


Double D

Recent Posts

Itt az év egyik legkockázatosabb időszaka az autósok számára

Megkezdődött az őzek üzekedése. A nyári esték békéjét könnyen megzavarhatja egy hirtelen az útra ugró…

21 óra ago

Van egy módszer, amely lenullázza a hazai autósok büntetőpontjait, sokan nem tudnak róla

Te is gyűjtöd az előéleti pontokat? Ha igen, és már majdnem kipontozódtál, akkor erről a…

21 óra ago

Olcsó villanyautóba kerül az első tömeggyártású félig szilárdtest-akkumulátor?

Bár a teljesen szilárdtest, azaz folyékony elektrolit nélkül készülő akkumulátorokra még az optimista becslések szerint is az évtized…

21 óra ago

Visszamenőleges ellenőrzések – Célkeresztben a 2020-2021-es évek

A Nemzeti Adó-és Vámhivatal alapesetben 5 évre visszamenőleg végezhet ellenőrzéseket az adózóknál. Jelenleg a nemzetközi…

2 nap ago

A vállalkozás szüneteltetésének buktatói.

Sok vállalkozóval előfordul, hogy vállalkozását időnként szüneteltetni kényszerül. A főállású vállalkozóknál érdemes figyelni arra, hogy…

3 nap ago

Autópálya-matrica: szeptembertől vége!

Lépett a kormány, lehet spórolni. A kényelmi díjnak eddig nem volt semmilyen maximuma, a viszonteladók…

3 nap ago