Categories: Hírek

Az adaptív tempomat szürke bájai

Hitek és tévhitek

 

Egy kutatás szerint sokan túlságosan bíznak benne, mások keveset tudnak róla – hívja fel a figyelmet a tapasztalatra az autoszektor.hu

Az AAA csoport kutatása szerint azok az emberek, akiknek járművei rendelkeznek adaptív tempomattal (ACC), és nem tanították meg nekik a megfelelő használatot, az indokoltnál jobban bíznak a rendszerben. Olyan dolgokat is elhisznek róla, amik nem igazak.

Egyes járművezetők, akik nem rendelkeztek az ACC használatára vonatkozó ismeretekkel, azt hitték, hogy a rendszer reagálni fog a sávjukban lévő álló tárgyakra, például útkarbantartó járművekre vagy egyéb akadályokra, és megáll. Egyesek azt is hitték, hogy a rendszer olyan kormányzási beavatkozásokra képes, amelyek a sávban tarthatják az autót, holott az egy másik rendszer. Mások hajlamosak voltak azt hinni, hogy a rendszer minden időjárási körülmény között biztonságosan használható, ami szintén nem igaz.

„Ez a kutatás azt sugallja, hogy a mai járműtechnológiának többre van szüksége, mint menet közbeni tanulásra, hogy a sofőrök elsajátítsák a használatukat” – mondta Gene LaDoucer, az AAA regionális közügyekért felelős igazgatója.

Noha a járművezetőket a rendszer használata során egyre jobban felismerik az ACC rendszer korlátait, mégsem érik el ugyanazt a megértési szintet, mint azok a járművezetők, akik egy szakembertől rövid, de átfogó utasításokat kaptak a rendszer használatáról. A legrosszabb azonban az, hogy sokan annak ellenére, hogy nem értik teljesen a rendszer működését, biztosak voltak abban, hogy mindent tudnak róla.

A vezetéstechnikai segédeszközök, asszisztensek csak akkor képesek megfelelő segítséget nyújtani, ha kezelője is tisztában van az eszköz nyújtotta lehetőségekkel: nem dimenzionálja túl azt és nem is becsmérli azt le. Úgy tűnik, nem ártana az utánképzés ezen a területen sem.

Cash/fotó: Google

Double D

Recent Posts

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

1 nap ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

2 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

2 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

3 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

4 nap ago

Ideiglenes forgalomkorlátozás Budapesten

Az október 23-ai rendezvények és gyűlések miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz 2025. október 26-ig Budapest több…

5 nap ago