Categories: Hírek

Az adaptív tempomat szürke bájai

Hitek és tévhitek

 

Egy kutatás szerint sokan túlságosan bíznak benne, mások keveset tudnak róla – hívja fel a figyelmet a tapasztalatra az autoszektor.hu

Az AAA csoport kutatása szerint azok az emberek, akiknek járművei rendelkeznek adaptív tempomattal (ACC), és nem tanították meg nekik a megfelelő használatot, az indokoltnál jobban bíznak a rendszerben. Olyan dolgokat is elhisznek róla, amik nem igazak.

Egyes járművezetők, akik nem rendelkeztek az ACC használatára vonatkozó ismeretekkel, azt hitték, hogy a rendszer reagálni fog a sávjukban lévő álló tárgyakra, például útkarbantartó járművekre vagy egyéb akadályokra, és megáll. Egyesek azt is hitték, hogy a rendszer olyan kormányzási beavatkozásokra képes, amelyek a sávban tarthatják az autót, holott az egy másik rendszer. Mások hajlamosak voltak azt hinni, hogy a rendszer minden időjárási körülmény között biztonságosan használható, ami szintén nem igaz.

„Ez a kutatás azt sugallja, hogy a mai járműtechnológiának többre van szüksége, mint menet közbeni tanulásra, hogy a sofőrök elsajátítsák a használatukat” – mondta Gene LaDoucer, az AAA regionális közügyekért felelős igazgatója.

Noha a járművezetőket a rendszer használata során egyre jobban felismerik az ACC rendszer korlátait, mégsem érik el ugyanazt a megértési szintet, mint azok a járművezetők, akik egy szakembertől rövid, de átfogó utasításokat kaptak a rendszer használatáról. A legrosszabb azonban az, hogy sokan annak ellenére, hogy nem értik teljesen a rendszer működését, biztosak voltak abban, hogy mindent tudnak róla.

A vezetéstechnikai segédeszközök, asszisztensek csak akkor képesek megfelelő segítséget nyújtani, ha kezelője is tisztában van az eszköz nyújtotta lehetőségekkel: nem dimenzionálja túl azt és nem is becsmérli azt le. Úgy tűnik, nem ártana az utánképzés ezen a területen sem.

Cash/fotó: Google

Double D

Recent Posts

Traffipaxok brutális tévedései: 700-zal száguldó Ford és gyorshajtó parkoló autó

Csak ritkán hibázik a sebességmérésre felállított rendszer, de amikor megtörténik, az sokszor érdekes, tanulságos esetet…

1 nap ago

Gyalogoszónává alakítják a Belső-Erzsébetvárost – új közlekedési rend jön a bulinegyedben

Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…

2 nap ago

Durva szigorítás jöhet, évente kellene műszakira vinni az autókat

A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…

2 nap ago

Gépjárműadó: ha nem tudta határidőre befizetni, jó ha ezt tudja

A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…

3 nap ago

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…

3 nap ago

Eltakarítják a parkoló autókat egy pesti utcából

Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…

3 nap ago