Categories: Hírek

Az adaptív tempomat szürke bájai

Hitek és tévhitek

 

Egy kutatás szerint sokan túlságosan bíznak benne, mások keveset tudnak róla – hívja fel a figyelmet a tapasztalatra az autoszektor.hu

Az AAA csoport kutatása szerint azok az emberek, akiknek járművei rendelkeznek adaptív tempomattal (ACC), és nem tanították meg nekik a megfelelő használatot, az indokoltnál jobban bíznak a rendszerben. Olyan dolgokat is elhisznek róla, amik nem igazak.

Egyes járművezetők, akik nem rendelkeztek az ACC használatára vonatkozó ismeretekkel, azt hitték, hogy a rendszer reagálni fog a sávjukban lévő álló tárgyakra, például útkarbantartó járművekre vagy egyéb akadályokra, és megáll. Egyesek azt is hitték, hogy a rendszer olyan kormányzási beavatkozásokra képes, amelyek a sávban tarthatják az autót, holott az egy másik rendszer. Mások hajlamosak voltak azt hinni, hogy a rendszer minden időjárási körülmény között biztonságosan használható, ami szintén nem igaz.

„Ez a kutatás azt sugallja, hogy a mai járműtechnológiának többre van szüksége, mint menet közbeni tanulásra, hogy a sofőrök elsajátítsák a használatukat” – mondta Gene LaDoucer, az AAA regionális közügyekért felelős igazgatója.

Noha a járművezetőket a rendszer használata során egyre jobban felismerik az ACC rendszer korlátait, mégsem érik el ugyanazt a megértési szintet, mint azok a járművezetők, akik egy szakembertől rövid, de átfogó utasításokat kaptak a rendszer használatáról. A legrosszabb azonban az, hogy sokan annak ellenére, hogy nem értik teljesen a rendszer működését, biztosak voltak abban, hogy mindent tudnak róla.

A vezetéstechnikai segédeszközök, asszisztensek csak akkor képesek megfelelő segítséget nyújtani, ha kezelője is tisztában van az eszköz nyújtotta lehetőségekkel: nem dimenzionálja túl azt és nem is becsmérli azt le. Úgy tűnik, nem ártana az utánképzés ezen a területen sem.

Cash/fotó: Google

Double D

Recent Posts

Megütöttek és kiraboltak egy taxist Budapesten

A XIX. kerületi rendőrök rövid időn belül azonosították és elfogták azt a férfit és nőt,…

14 óra ago

Az elektromos autók akkumulátorait használná energiatároló-rendszerként a Toyota és a Mazda

Az akkumulátor-ökoszisztéma kiépítését célul kitűző Toyota és Mazda megkezdi az elektromos járművek akkumulátorainak felhasználásával működő…

19 óra ago

Súlyos helyzet kezd kialakulni a jogosítványszerzésnél – egyre többen csalnak Németországban

Európa-szerte, többek között Németországban is szinte évről évre nő a vezetői engedélyek megszerzésének ára. Német…

2 nap ago

Itt vannak az első részletek a kormány autóvásárlási támogatásáról

Fontos részletek szivárogtak ki a várhatóan szeptemberben érkező, magánszemélyeknek szóló elektromosautó-vásárlást ösztönző állami támogatási program…

2 nap ago

Dupla biznisz: kábítószert adott el külföldi fesztiválozóknak egy taxis Budapesten

Elfogtak egy 38 éves taxist, aki külföldieknek adott el kábítószert – közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság kedden a police.hu oldalon. Azt írták,…

4 nap ago

Rákattantak a robotaxira az utasok, lemondják az emberi sofőröket

Újabb amerikai városban terjeszkedik a Waymo robotaxi-szolgáltatása, ami még ritka, de elszántan akarják kipróbálni a…

4 nap ago