Categories: Hírek

Elkészült az M4-es újabb 27 kilométeres elkerülő szakasza

Fellélegezhet Szolnok és környéke

 

Átadták az M4-es autópálya újabb szakaszát, amely Szolnokot elkerülve, Abony és Törökszentmiklós között létesít közvetlen kapcsolatot. A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásban valósult meg nettó 125,3 milliárd forintért.

A 2×2 sávos út újabb mérföldkő az épülő M4 életében: tehermentesíti Szolnokot az átmenő forgalomtól, emellett gyorsabban és biztonságosabban megközelíthető lesz Jász-Nagykun-Szolnok megye székhelye.

A 27 kilométeres szakaszon, 4 külön szintű csomópont, két pihenőhely, a Zagyva és a Tisza folyók felett egy-egy híd és további 25 külön szintű átvezetést biztosító műtárgy épül.

A szolnoki szakasz után a Törökszentmiklós és Kisújszállás (Kelet) közötti nyomvonalon folytatódhat a munka, összesen 34 kilométeren.

Az M4 gyorsforgalmi út építése 2017-ben kezdődött az Üllő-Cegléd szakasz építésével. Az azóta eltelt majd öt éves munka eredményeképp immár közel 98 kilométert használhatnak a közlekedők. Kétszer két sávon juthatnak el az M0-tól egészen Törökszentmiklósig, és birtokba vehették a Berettyóújfalu- Nagykereki-országhatár közötti autópálya szakaszt is.

Az M4 gyorsforgalmi út Budapest-Abony közötti szakaszának folytatásában épülő Abony-Törökszentmiklós közötti szakasz kivitelezése 2019 nyarán indult. A 27 kilométeres gyorsforgalmi úton 4 csomópont épült Abony-keletnél, a Jászberényi és a Besenyszögi útnál, valamint Törökszentmiklós-nyugatnál. Az autósok komfortját két pihenő szolgálja: a Fokorú-pusztai egyszerű és a Szolnoki komplex pihenő, mely a későbbiekben benzinkúttal lesz bővíthető.

A szakaszon 27 műtárgy épül, melyekből jelentősebbek a Zagyva feletti 168 méter és a Millér ér feletti 110 méteres hidak.

A projekt keretében új híd épült a Tiszára. A Tisza ártéri hídja 415 méter, míg a mederhíd – a Szapáry híd – 758 méter hosszú. Ez utóbbi 8327 tonna súlyú, kétpályás, ortotróp pályalemezes, ferde gerincű, egycellás acél szekrényszerkezetekből áll össze. A teherviselő szerkezet összesen 644, átlagosan 13 tonna tömegű fő elem összeillesztéséből készült el. Legkisebb eleme 6,5 tonna, legnagyobb eleme 34,1 tonna.

A híd Tisza feletti 148 méteres nyílásköze ebben a szerkezeti kialakításban Magyarországon rekordhosszúságú.

Varga Mihály pénzügyminiszter elmondta: Magyarország 2010-ben sebességet váltott a közúthálózat fejlesztése és a gyorsforgalmi úthálózat kiépítésében egyaránt. Ekkor még kevesebb, mint 1300 km-es volt Magyarországon gyorsforgalmi úthálózat hossza, mostanra már 1900 km fölé nőtt. Az elmúlt 3 évben már évente már több mint 100 km autópálya és autóút épült. Fontos megemlíteni, hogy a beruházások nagy részét hazai forrásból sikerült megvalósítani, ami jelentős eredmény. Kiemelt feladatként kezeljük a megyei jogú városok gyorsforgalmi úthálózatba történő bekötését. Az elmúlt 2 évben Eger, Salgótarján, Sopron, Szolnok, Szombathely és Veszprém is megközelíthető lett 2×2 sávon. Terveink szerint néhány éven belül mind a 23 megyei jogú város 4 sávos úton lesz elérhető, ebből a munkából hátravan még Békéscsaba, Kaposvár és Zalaegerszeg.

A szolnoki autósok is magasabb sebességre kapcsolhatnak, hiszen az M4 fejlesztésével a város közelebb került Budapesthez. A 2×2 sávos kialakítás miatt a térségben gyorsabbá és biztonságosabbá válik a közúti közlekedés és minden tapasztalat azt mutatja, hogy ez jótékony hatással lesz a város és a környék gazdasági életére.  Az átadott beruházás tehát javítja az itt élők életminőségét, hozzá tud járulni a vállalkozások erősítéséhez, vonzó beruházási környezetet biztosít és munkahelyeket teremt – tette hozzá a miniszter.

Cash/fotó: Magyar Építők

 

OldA

Recent Posts

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

15 perc ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

30 perc ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

1 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

3 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

3 nap ago

A kutyának sem kell a kínai autó

A kínai elektromos autók iránt csak szerény az érdeklődés Európában – derül ki egy pénteken…

3 nap ago