Az Európai Unió szigorítaná a hibrid autók széndioxid-kibocsátásának mérési módszerét, miután egyre több bírálat éri a rendszert, hogy a jelenlegi tesztek a valósnál akár négyszer kedvezőbb emissziós értékeket adnak ki – írja a Reuters.
A környezetvédelmi csoportok és a szabályozó hatóságok is egyre inkább egyetértenek abban, hogy a plug-in hibridek nem olyan zöldek, mint korábban gondolták, és nem szabad az elektromos autókkal egyenlően kezelni őket a környezetkímélő autókat ösztönző rendszerek kialakításakor – nálunk ilyen az adómentesség és a zöld rendszám.
Az autók fogyasztásának és emissziójának tesztelésére kidolgozott WLTP módszert úgy tervezték meg, hogy jobban alkalmazkodjon az emberek valós autózási szokásaihoz, ezért jelentős előrelépésnek számít a korábbi NEDC méréshez képest, ami kizárólag az elméleten alapult. De az International Council for Clean Transportation (ICCT) szakértői kimutatták, hogy a WLTP tesztje is távol áll a valóságtól a plug-in hibrid autóknál, mivel azok jóval gyakrabban használják a belsőégésű motorjaikat, mint az eredmény sejtetné.
A szervezet tanulmánya több mint 100 ezer plug-in hibrid autó tényleges kibocsátását vizsgálta olyan forrásokból, mint a céges autók adatbázisai, vagy a fogyasztást naplózó honlapok. Az eredmény magyarázata, hogy a plug-in hibrideket ritkábban töltik, és kisebb is az elektromos hatótávjuk, mint azt a teszt feltételezi.
A céges autóknál még nagyobb az eltérés, valószínűleg azért, mert a vezetője kevésbé érzi ösztönözve magát az autó akkumulátorának feltöltésére, ha nem saját maga fizeti az üzemanyag költségét.
A plug-in hibrid autók szabvány szerinti fogyasztása azért is szokott annyira kedvező lenni, mert a mérés teljesen feltöltött akkumulátort feltételez, és a valóságban nem mindig feltöltve indul útnak az autó. A kedvező értékek azonban kapóra jönnek, amikor az átlagos károsanyag-kibocsátást kell leszorítani, ezért tart egyre több gyártó a kínálatában plug-in hibrid modelleket. A 2021-re kitűzött célértéket, ami a típusok tömegétől függően változó, de átlagosan 95 g/km körüli, a legtöbb autógyártó sikeresen teljesítette ezzel a módszerrel.
Az Európai Uniónál most azt szeretnék elérni, hogy szigorítsák a plug-in hibrid autókra vonatkozó emissziós teszteket, és a kibocsátásukat a valósághoz közelebb álló módszerrel számítsák ki. Az új rendszer azt jelentheti, hogy azok a gyártók, amelyek a plug-in hibridek elméletben kedvező emissziójával szorították le az átlagukat, kénytelenek lennének valóban tisztább modelleket fejleszteni. Az ügyben még idén döntés születhet, de a megváltoztatott mérési módszer a szakértők szerint a legkorábban csak 2025-ben léphet életbe – olvasható a Reuters anyagában.
Cash/fotó: Facebook
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…