Categories: Hírek

Idealizált teszteredmények a plug-in hibrideknél

Kevesebb hatótáv, magasabb fogyasztás…

 

Az Európai Unió szigorítaná a hibrid autók széndioxid-kibocsátásának mérési módszerét, miután egyre több bírálat éri a rendszert, hogy a jelenlegi tesztek a valósnál akár négyszer kedvezőbb emissziós értékeket adnak ki – írja a Reuters.

A környezetvédelmi csoportok és a szabályozó hatóságok is egyre inkább egyetértenek abban, hogy a plug-in hibridek nem olyan zöldek, mint korábban gondolták, és nem szabad az elektromos autókkal egyenlően kezelni őket a környezetkímélő autókat ösztönző rendszerek kialakításakor – nálunk ilyen az adómentesség és a zöld rendszám.

Az autók fogyasztásának és emissziójának tesztelésére kidolgozott WLTP módszert úgy tervezték meg, hogy jobban alkalmazkodjon az emberek valós autózási szokásaihoz, ezért jelentős előrelépésnek számít a korábbi NEDC méréshez képest, ami kizárólag az elméleten alapult. De az International Council for Clean Transportation (ICCT) szakértői kimutatták, hogy a WLTP tesztje is távol áll a valóságtól a plug-in hibrid autóknál, mivel azok jóval gyakrabban használják a belsőégésű motorjaikat, mint az eredmény sejtetné.

 

A szervezet tanulmánya több mint 100 ezer plug-in hibrid autó tényleges kibocsátását vizsgálta olyan forrásokból, mint a céges autók adatbázisai, vagy a fogyasztást naplózó honlapok. Az eredmény magyarázata, hogy a plug-in hibrideket ritkábban töltik, és kisebb is az elektromos hatótávjuk, mint azt a teszt feltételezi.

A céges autóknál még nagyobb az eltérés, valószínűleg azért, mert a vezetője kevésbé érzi ösztönözve magát az autó akkumulátorának feltöltésére, ha nem saját maga fizeti az üzemanyag költségét.

A plug-in hibrid autók szabvány szerinti fogyasztása azért is szokott annyira kedvező lenni, mert a mérés teljesen feltöltött akkumulátort feltételez, és a valóságban nem mindig feltöltve indul útnak az autó. A kedvező értékek azonban kapóra jönnek, amikor az átlagos károsanyag-kibocsátást kell leszorítani, ezért tart egyre több gyártó a kínálatában plug-in hibrid modelleket. A 2021-re kitűzött célértéket, ami a típusok tömegétől függően változó, de átlagosan 95 g/km körüli, a legtöbb autógyártó sikeresen teljesítette ezzel a módszerrel.

Az Európai Uniónál most azt szeretnék elérni, hogy szigorítsák a plug-in hibrid autókra vonatkozó emissziós teszteket, és a kibocsátásukat a valósághoz közelebb álló módszerrel számítsák ki. Az új rendszer azt jelentheti, hogy azok a gyártók, amelyek a plug-in hibridek elméletben kedvező emissziójával szorították le az átlagukat, kénytelenek lennének valóban tisztább modelleket fejleszteni. Az ügyben még idén döntés születhet, de a megváltoztatott mérési módszer a szakértők szerint a legkorábban csak 2025-ben léphet életbe – olvasható a Reuters anyagában.

Cash/fotó: Facebook

Double D

Recent Posts

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség határa

Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…

15 óra ago

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

2 nap ago

December 8-tól bárki bejelentheti a közúti korlátozásokat a BKK Info oldalán

A Budapesti Közlekedési Központ legújabb fejlesztésével a BKK Info oldalán egyszerűen bejelenthetők azok a közúti…

3 nap ago

30 év után hétfőn elköszönt az utasoktól Budapest népszerű taxitársasága

Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…

4 nap ago

Nem szállítunk zsidókat – kidobták a taxiból a korábbi szépségkirálynőt

Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…

4 nap ago

Úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki vizsgáztatni a tíz évnél öregebb autókat

Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…

4 nap ago