Categories: Hírek

Idealizált teszteredmények a plug-in hibrideknél

Kevesebb hatótáv, magasabb fogyasztás…

 

Az Európai Unió szigorítaná a hibrid autók széndioxid-kibocsátásának mérési módszerét, miután egyre több bírálat éri a rendszert, hogy a jelenlegi tesztek a valósnál akár négyszer kedvezőbb emissziós értékeket adnak ki – írja a Reuters.

A környezetvédelmi csoportok és a szabályozó hatóságok is egyre inkább egyetértenek abban, hogy a plug-in hibridek nem olyan zöldek, mint korábban gondolták, és nem szabad az elektromos autókkal egyenlően kezelni őket a környezetkímélő autókat ösztönző rendszerek kialakításakor – nálunk ilyen az adómentesség és a zöld rendszám.

Az autók fogyasztásának és emissziójának tesztelésére kidolgozott WLTP módszert úgy tervezték meg, hogy jobban alkalmazkodjon az emberek valós autózási szokásaihoz, ezért jelentős előrelépésnek számít a korábbi NEDC méréshez képest, ami kizárólag az elméleten alapult. De az International Council for Clean Transportation (ICCT) szakértői kimutatták, hogy a WLTP tesztje is távol áll a valóságtól a plug-in hibrid autóknál, mivel azok jóval gyakrabban használják a belsőégésű motorjaikat, mint az eredmény sejtetné.

 

A szervezet tanulmánya több mint 100 ezer plug-in hibrid autó tényleges kibocsátását vizsgálta olyan forrásokból, mint a céges autók adatbázisai, vagy a fogyasztást naplózó honlapok. Az eredmény magyarázata, hogy a plug-in hibrideket ritkábban töltik, és kisebb is az elektromos hatótávjuk, mint azt a teszt feltételezi.

A céges autóknál még nagyobb az eltérés, valószínűleg azért, mert a vezetője kevésbé érzi ösztönözve magát az autó akkumulátorának feltöltésére, ha nem saját maga fizeti az üzemanyag költségét.

A plug-in hibrid autók szabvány szerinti fogyasztása azért is szokott annyira kedvező lenni, mert a mérés teljesen feltöltött akkumulátort feltételez, és a valóságban nem mindig feltöltve indul útnak az autó. A kedvező értékek azonban kapóra jönnek, amikor az átlagos károsanyag-kibocsátást kell leszorítani, ezért tart egyre több gyártó a kínálatában plug-in hibrid modelleket. A 2021-re kitűzött célértéket, ami a típusok tömegétől függően változó, de átlagosan 95 g/km körüli, a legtöbb autógyártó sikeresen teljesítette ezzel a módszerrel.

Az Európai Uniónál most azt szeretnék elérni, hogy szigorítsák a plug-in hibrid autókra vonatkozó emissziós teszteket, és a kibocsátásukat a valósághoz közelebb álló módszerrel számítsák ki. Az új rendszer azt jelentheti, hogy azok a gyártók, amelyek a plug-in hibridek elméletben kedvező emissziójával szorították le az átlagukat, kénytelenek lennének valóban tisztább modelleket fejleszteni. Az ügyben még idén döntés születhet, de a megváltoztatott mérési módszer a szakértők szerint a legkorábban csak 2025-ben léphet életbe – olvasható a Reuters anyagában.

Cash/fotó: Facebook

Double D

Recent Posts

Változás jön a magyar jogosítványoknál

Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…

8 óra ago

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

1 nap ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

2 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

2 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

3 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

4 nap ago