Categories: Hírek

Bevétel – és kliensvesztés a taxisoknak

Tavaly 13,5 millió kilométer autómegosztókkal

 

 A tavalyi ugrásszerű bővülés után is folytatódhat az autómegosztás (car sharing) felívelése – közölte a Jövő Mobilitása Szövetség hétfőn az MTI-vel. A szervezet 2022-re várja az autómegosztás aranykorát, noha tavaly is jelentősen, 36 százalékkal nőtt a belföldi felhasználók száma: 2021-ben összesen 13,5 millió kilométert tettek meg ilyen járművekkel, alkalmanként átlagosan 7 kilométert.

A szövetség közleménye nagyrészt az autók szerepének átértékelésével magyarázza a car sharing népszerűségét. A gépkocsi státuszszimbólumként egyre inkább leértékelődik, és a fiatalabb nemzedékek amúgy sem birtokolni akarnak, hanem használni – véli a Jövő Mobilitása Szövetség elnöke.

Pukler Gábor hozzátette, hogy Budapesten az autók mellett robogóból és rollerből is egyre több érhető el megosztásos szolgáltatásban.

A szövetség szerint az autómegosztás mellett szól, hogy a saját autók az idő 96-98 százalékban állnak, ami rengeteg parkolóhelyet is igényel. Ugyanakkor a megosztásos szolgáltatásban résztvevő egy autó a városi közlekedésben akár egy tucat saját tulajdonú személygépjárművet is kiválthat. A felhasználóknak ráadásul nem kell üzemanyagot, parkolási díjat, fenntartási költséget sem fizetniük, ez mind a szolgáltató költsége.

Felmérési adatokra hivatkozva hangsúlyozták, hogy egy kisebb autót évi 7.500 kilométer, egy nagyobbat 24.500 kilométer alatt nem éri meg fenntartani. A szövetség számításai alapján heti 2-3 alkalom autóhasználat esetén, évente 3900 kilométer megtétele mellett, havonta 78 ezer forintba kerül egy saját autó, míg a car sharing közösségi közlekedésre alkalmas bérlettel 34 ezer forintból kijön – írták.

További előnyként említették, hogy a car sharing-járművek majdnem fele elektromos, így a nagyvárosi alacsony vagy zéró emissziós zónákba is behajthatnak. Felhasználóik általában környezettudatosak, és kevesebbet is autóznak, mint azok, akik saját kocsival járnak. A szolgáltatás által kiváltott, vagyis meg nem vásárolt járművek hatását is beleszámolva, Európában autónként több mint 12 tonnával csökkenti a széndioxid-kibocsátást a car sharing – olvasható a közleményben.

Forrás: MTI

OldA

Recent Posts

Balhé a Sziget droszton

Az alábbi történetet és videót már több - taxisok által olvasott - internetes csatornán is…

2 nap ago

Így változik a KRESZ 2026-tól

Máshogyan kell indexelni, nőhet a sebességhatár – összegyűjtöttük, mire kell készülni Jó ideje dolgoznak már…

4 nap ago

Felbolydulhat a használt autók piaca a hirdetési szabályok változása miatt

Teljesen megváltozhat a használt autók adásvétele az Európai Unió országaiban. Egy új rendelettervezet szerint a…

5 nap ago

KIHÍVÁS ÉS IZGALOM A KÖZLEKEDÉS SZERELMESEINEK

MÉG LEHET JELENTKEZNI A MULTIRIDER 2025 VERSENYRE A Magyar Autóklub idén is megrendezi a MultiRider…

5 nap ago

Ideiglenes forgalomkorlátozás Budapesten

Az augusztus 20-ai ünnepségek miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz 2025. augusztus 9. és augusztus 23. között…

6 nap ago

Egy apróság elég, és bukhatunk a kártyás fizetéssel

A külföldi bankkártyás fizetés kényelme vitathatatlan, azonban van, amire nem árt odafigyelni. Sokan épp ilyenkor…

6 nap ago