Év vége óta a Toyota Motor Manufacturing Czech (TMMCZ) a második európai Toyota létesítmény, ahol megkezdték a 2021-es Év Autója, a Yaris gyártását. Emellett a hamarosan az Aygo X mini crossover is innen gördül le – írja a Toyota News..
A Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ) év végén a Yaris – a 2021-es Év Autója – előállítását a Kolínban található gyáregységében. Ezzel a Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) mellett a TMMCZ lett a második európai gyár, ahol a régió legnépszerűbb modelljeként a Yaris készül. A második modell bevezetése fontos mérföldkő a TMMCZ (korábban TPCA) történelmében. A gyár 2021. januárjában lett a Toyota Motor Europe teljes kizárólagos tulajdona. A Toyota több mint 180 millió eurót fektetett be az üzembe, amely a TNGA B platformra (Toyota New Global Architecture) alapuló A és B szegmensbe tartozó modelleket (mini és kisautókat) gyárt majd. A gyártókapacitás kibővült és immár három műszakban folyik a Yaris előállítása, illetve hamarosan kezdődik majd az új Aygo X gyártása is.
„Az elmúlt három évben új előállító csarnokokat építettünk, új logisztikai útvonalakat hoztunk létre, új technológiát telepítettünk és mindenekelőtt közel 1600 új alkalmazottat vettünk fel a Toyota gyárába. Szeretném kifejezni hálámat különösen értékes helyi beszállítóink és külső partnereink felé, akik folyamatos támogatásukról biztosítottak minket” – foglamaz Koreatsu Aoki, a Toyota Motor Manufacturing Czech Republic elnöke.
A Toyota befektetése lehetővé teszi, hogy hibrid elektromos járművek is készüljenek a TMMCZ-nél, tükrözve a Yaris Hybrid sikereit, ami a Yaris európai értékesítésének 80 százalékát teszi ki. A hibrid elektromos hajtásláncok a TMMCZ és a TMMF számára is a Toyota Motor Manufacturing Poland üzemeiben készülnek.
„Ez egy izgalmas lépés előre a TMMCZ jövője szempontjából, hiszen Európa legnépszerűbb Toyota modellje, a tavaly több hónapban is Európa legkelendőbb autójának bizonyuló Yaris gyártása kezdődött meg Csehországban. A Toyota európai értékesítési terve 1,5 millió jármű 2025-re, a Yaris pedig kulcsfontosságú szerepet játszik a cél elérésében.
A TNGA és a hibrid hajtásláncok bevezetése a TMMCZ-nél megfelel a regionális stratégiai céljainknak” – avat be a részlete Marvin Cooke, a Toyota európai gyártásért felelős alelnöke.
Forrás: Toyota News
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…