Categories: Hírek

Applikáció helyett bankkártyás fizetés

A Visa szabványosítana

 

Az elektromos járművek töltőpontjain különböző módon lehet fizetni a vételezésért, ami nem egyszer okoz gondot, problémát. A Visa felhívással fordult az érintettekhez egységes rendszer kidolgozása érdekében – olvasható a kiadott tájékoztatóban.

Az elektromos járművek töltésére szakosodott iparágnak biztosítania kell a fogyasztók számára a fizetési mód választásának szabadságát, elsősorban a nyílt hálózatú és hálózatok közötti fizetések bevezetésével.

Jelenleg nincs széles körben elterjedt fizetés-elfogadási szabvány az elektromos töltőpontokon, így az európai fogyasztóknak sok esetben nincs lehetőségük több fizetési mód közül választani és például arra kényszerülnek, hogy le kell tölteniük egy alkalmazást vagy egy szolgáltatói programhoz kell csatlakozniuk. Bizonyos helyzetekben akár azzal is szembesülhetnek az elektromos autót vezetők, hogy nem tudják feltölteni járművüket, mert nem rendelkeznek a szükséges előfizetéssel. Csak néhány európai országban, köztük Németországban, született jogszabály az egységesített megközelítésére – hívja fel a figyelmet az e-cars.hu

A fogyasztók érdekében, a Visa konzultációt kezdeményez a töltőpontok gyártóival és más iparági vezetőkkel, hogy felmérje az akadályokat, s ezek megoldásait a széles körben, kényelmesen használható érintéses és digitális fizetések telepítése céljából.

Mindemellett a Visa bejelentette, hogy a pénzügyi és fizetési iparág képviselői közül első teljes jogú tagként csatlakozik a CharIN nonprofit nemzetközi töltési kezdeményezéshez. A CharIN az elektromos töltésre vonatkozó globális szabvány kialakításáért dolgozik az e-mobilitási értéklánc minden szereplőjét összefogva. A szervezet célja, hogy globális infrastruktúrát, biztonságos töltési és fizetési protokollt, valamint új technológiákat fejlesszen ki az elektromos közlekedésre való átállás megkönnyítése és gyorsabb, szélesebb körű elterjedésének ösztönzése érdekében. A Visa – a CharIN tagjaként – a fizetési területen szerzett tapasztalatait kívánja felhasználni ezen célok támogatására.

„Meggyőződésünk, hogy az elektromos járművek széles körű elterjedésének kulcsfontosságú szerepe van abban, hogy Európa elérje nettó zéró karbonkibocsátási céljait. Ha azt akarjuk, hogy az emberek elektromos járművekre váltsanak, akkor alapvető, hogy könnyen tudjanak fizetni járművük töltéséért. Jelenleg ez nem így van. Úgy véljük, ennek meg kell változnia, hogy a fogyasztók megkapják a választás lehetőségét” – mondta Charlotte Hogg, a Visa Europe vezérigazgatója.

Mivel az elektromos járművek elterjedése fordulóponthoz érkezett, soha nem látott szükség mutatkozik az infrastruktúra összekapcsolására, illetve arra, hogy az elektromos járművek vezetőinek zökkenőmentes élményt nyújthassunk globális szabványok bevezetésével” – vélekedett Claas Bracklo, a CharIN elnöke.

Cash/fotó: Google

OldA

Recent Posts

Gyalogoszónává alakítják a Belső-Erzsébetvárost – új közlekedési rend jön a bulinegyedben

Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…

20 óra ago

Durva szigorítás jöhet, évente kellene műszakira vinni az autókat

A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…

20 óra ago

Gépjárműadó: ha nem tudta határidőre befizetni, jó ha ezt tudja

A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…

2 nap ago

Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó

A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…

2 nap ago

Eltakarítják a parkoló autókat egy pesti utcából

Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…

2 nap ago

A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen

A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…

3 nap ago