Categories: Hírek

87 kilométeres széllökések Ferihegyen

Késések előfordultak, járattörlés nem

 

A viharos szél számos területen okozhat gondot, problémát. A légi közlekedés leginkább ilyen terület. Vasárnap a széllökések megközelítették a 87 km/órát Ferihegyen, egyes járatok esetén előfordultak késések, és néhány cargo-járat árukezelése is akadályokba ütközött, de a Budapest Airport gondoskodott a légiközlekedés folytonosságáról és biztonságáról – közölte a Liszt Ferenc repülőtér üzemeltetője.

A viharos szél kihívás elé állítja a repülőtereket, hiszen egyszerre kell szavatolni a légiközlekedés és a földi kiszolgálás folytonosságát, valamint biztonságát is. A Budapest Airport munkatársai ezért mindig készültségben állnak, hogy még extrém időjárási körülmények esetén is azonnal és hatékonyan kezdhessék meg a szükséges óvintézkedéseket – írja az airportal.hu

Különleges időjárási helyzet esetén a repülőtéri meteorológiai szolgálat előrejelzése alapján az ügyeletes repülőtér-vezető (AODM) figyelmeztetést ad ki a forgalmi előtéren, azaz a betonon dolgozó szolgálatok számára, hogy rögzítsék le vagy távolítsák el azokat a járműveket, eszközöket, amelyek veszélyt jelenthetnek a forgalmi területen tartózkodó személyekre és légijárművekre.

A repülőtéren a szél erősségét csomóban mérik, és szigorúan meg van határozva, hogy milyen óvintézkedéseket szükséges tenni adott határ felett.

A 25 csomót (közel 46 km/órát) elérő vagy meghaladó széllökés esetén például azonnal fel kell függeszteni a magasban végzett munkatevékenységet.

Hasonlóan erős, 30 csomó (közel 56 km/óra) fölötti széllökések, a széliránytól függően, megnehezíthetik a pilótáknak a landolást. Ilyenkor megszakított megközelítésre kerülhet sor, amikor a repülőgép végig repül a futópálya fölött és megismétli a pálya megközelítését. Ha a pilóta úgy ítéli meg, hogy nem lehet biztonságosan leszállni, akkor kitérhet egy másik repülőtérre.

A 40 csomós, azaz közel 74 km/órás széllökések esetén komoly döntés előtt áll az ügyeletes repülőtér-vezető, hiszen mérlegelnie kell, hogy az előtéri munkára, például a tankolásra vagy az utashidak használatára milyen hatással van az időjárás. Erősségtől és széliránytól függően ezeket a tevékenységeket akár be is kell szüntetni.

Az 50 csomós (közel 93 km/óra) szélerősség felett pedig, ha veszélybe kerül a kiszolgálás biztonsága, az időjárási körülmények enyhülésééig korlátozhatják a repülőtér működését.

Vasárnap a széllökések erőssége megközelítette a 47 csomót, azaz közel 87 km/órát.

Az extrém időjárás miatt bizonyos járatok esetén előfordultak késések, és néhány cargo-járat árukezelését is akadályozták a viharos széllökések.

Ennek ellenére azonban a Budapest Airport felkészült csapata a közlemény szerint jól vette az akadályokat – derül ki a tájékoztatóból.

Cash/fotó: Baranyi Róbert

Double D

Recent Posts

Egy elektromos autó annyit szennyez, mint három hibrid – állítja a Toyota-vezér

Elképesztő kijelentés: egy villanyautó nagyobb szénlábnyomot hagy, mint három hibrid! Akio Toyoda, a Toyota elnöke…

11 óra ago

10 milliárdos üzlet a taxis fuvarszervezés – Kiderült, hogy tényleg kell a nemzetközi háttér

Továbbra is virágzik a taxis fuvarszervezői piaci Budapesten. Kiderült, hogy a legnagyobb bevételek eléréséhez kell…

15 óra ago

Elképesztő veszély: benzinkúton csaptak fel a lángok

Az utóbbi időben egyre több kigyulladt autóról lehet hallani, azonban a mostani elképesztő veszélybe sodorta…

19 óra ago

Visszaeső – elfogták a taxisra késsel támadó férfit

Elfogták a férfit, aki késsel fenyegetett egy taxist a XVIII. kerületben. Kiderült, hogy tavaly is…

2 nap ago

Osztrák kísérlet: a zöld féklámpák az autó elején minimalizálhatják a balesetek kockázatát

Féklámpák az autó elején? Elsőre szokatlannak hangzik – de valódi különbséget jelenthet. Egy grazi és…

2 nap ago

Leállhatnak a gyártósorok, óriási bajban az autógyártók

A Kínából származó ásványi anyagok megvonása világszerte megbénítja az autógyártókat. Egy gyors megoldás nélkül lassulhat,…

2 nap ago