Categories: Hírek

87 kilométeres széllökések Ferihegyen

Késések előfordultak, járattörlés nem

 

A viharos szél számos területen okozhat gondot, problémát. A légi közlekedés leginkább ilyen terület. Vasárnap a széllökések megközelítették a 87 km/órát Ferihegyen, egyes járatok esetén előfordultak késések, és néhány cargo-járat árukezelése is akadályokba ütközött, de a Budapest Airport gondoskodott a légiközlekedés folytonosságáról és biztonságáról – közölte a Liszt Ferenc repülőtér üzemeltetője.

A viharos szél kihívás elé állítja a repülőtereket, hiszen egyszerre kell szavatolni a légiközlekedés és a földi kiszolgálás folytonosságát, valamint biztonságát is. A Budapest Airport munkatársai ezért mindig készültségben állnak, hogy még extrém időjárási körülmények esetén is azonnal és hatékonyan kezdhessék meg a szükséges óvintézkedéseket – írja az airportal.hu

Különleges időjárási helyzet esetén a repülőtéri meteorológiai szolgálat előrejelzése alapján az ügyeletes repülőtér-vezető (AODM) figyelmeztetést ad ki a forgalmi előtéren, azaz a betonon dolgozó szolgálatok számára, hogy rögzítsék le vagy távolítsák el azokat a járműveket, eszközöket, amelyek veszélyt jelenthetnek a forgalmi területen tartózkodó személyekre és légijárművekre.

A repülőtéren a szél erősségét csomóban mérik, és szigorúan meg van határozva, hogy milyen óvintézkedéseket szükséges tenni adott határ felett.

A 25 csomót (közel 46 km/órát) elérő vagy meghaladó széllökés esetén például azonnal fel kell függeszteni a magasban végzett munkatevékenységet.

Hasonlóan erős, 30 csomó (közel 56 km/óra) fölötti széllökések, a széliránytól függően, megnehezíthetik a pilótáknak a landolást. Ilyenkor megszakított megközelítésre kerülhet sor, amikor a repülőgép végig repül a futópálya fölött és megismétli a pálya megközelítését. Ha a pilóta úgy ítéli meg, hogy nem lehet biztonságosan leszállni, akkor kitérhet egy másik repülőtérre.

A 40 csomós, azaz közel 74 km/órás széllökések esetén komoly döntés előtt áll az ügyeletes repülőtér-vezető, hiszen mérlegelnie kell, hogy az előtéri munkára, például a tankolásra vagy az utashidak használatára milyen hatással van az időjárás. Erősségtől és széliránytól függően ezeket a tevékenységeket akár be is kell szüntetni.

Az 50 csomós (közel 93 km/óra) szélerősség felett pedig, ha veszélybe kerül a kiszolgálás biztonsága, az időjárási körülmények enyhülésééig korlátozhatják a repülőtér működését.

Vasárnap a széllökések erőssége megközelítette a 47 csomót, azaz közel 87 km/órát.

Az extrém időjárás miatt bizonyos járatok esetén előfordultak késések, és néhány cargo-járat árukezelését is akadályozták a viharos széllökések.

Ennek ellenére azonban a Budapest Airport felkészült csapata a közlemény szerint jól vette az akadályokat – derül ki a tájékoztatóból.

Cash/fotó: Baranyi Róbert

Double D

Recent Posts

Változás jön a magyar jogosítványoknál

Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…

2 nap ago

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

3 nap ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

4 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

4 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

5 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

6 nap ago