Categories: Hírek

A Főváros fűti a Lánchidat

Téli viharban is folyik a felújítás

 

Fűtött sátrakban hegesztenek a felújítást végző szakemberek a nagy hidegben – így biztosítják például, hogy a télen is folyamatosan dolgozhassanak a Lánchíd munkaterületén. A kivitelezők ilyenkor úgy szervezik a munkát, hogy megfeleljenek technológiai utasításoknak, így alkalmazkodnak a fagyos időjáráshoz, a viharos erejű szélhez – írja a beruházást finanszírozó központ tájékoztatójában.

Téliesítették a szerelőteret, hogy továbbra is ütemezetten haladhasson a Lánchíd felújítása. A kivitelező szakemberei a hídszerkezet felett épített sátrakban hegesztenek, ezekben hőlégfúvók segítségével folyamatosan biztosítják a munkavégzéshez szükséges hőmérsékletet és a beépítendő anyagok előmelegítését. A híd felszíne alatt eközben OSB-lapokkal és ponyvákkal elzárt területen, szintén fűtött környezetben javítják a bentmaradó szerkezetek hibáit.

A szabadtéren dolgozóknak természetesen az előírások szerint ilyenkor több, melegben töltött pihenőidő és forró védőital jár. A projekt ütemezésekor a szakemberek a téli hónapokra időzítették azokat a munkákat is, amelyeket a föld alatt, az időjárástól védettebb körülmények között lehet végezni.

A pesti oldalon például már a lánccsatornában dolgoznak, és a lánckamrában is haladnak a korrózióvédelmi munkákkal. A budai lánccsatornában és a lánckamrában elkezdték az injektálást, vagyis azt a szigetelést, amely során a befecskendezett anyag megakadályozza, hogy víz szivárogjon a területre.

Már elhelyezték az új járda első elemeit – az acélszerkezetek beépítésével az útpályához hasonlóan két irányban haladnak majd. A híd medernyílásában összesen 100 járdapályatáblát használnak fel, ezek nagy részét már legyártották, több a helyszínen várja, hogy beépítsék.

Helyére került a híd alatti új vizsgálójárda egy szakasza is. A felújítás után a hídmester ezen közlekedve tudja elvégezni az előírt hídvizsgálatokat.

A pesti és a budai hídfőben tovább dolgoznak az új gyalogos-, illetve gyalogos- és kerékpáros-aluljáró kialakításán.

A pesti oldali közúti aluljáró fölött, illetve a zászlótartó bástyákon már elkezdődött a mészkő javítása.

A pilonok körüli öntöttvas mellvédeket és konzolokat elbontották, így a pesti oldalon már építik a kapuzat állványzatát. Erről a fedett állványszerkezetről végzik majd a nagyobb helyszíni kőmunkákat.

A Lánchíd felújítását 2021 tavaszán kezdte a kivitelező, már nem tűrt halasztást. Hazánk egyik legfontosabb kulturális örökségének és jelképének korszerűsítése a tervek szerint 2023-ig tart.

A korszerűsítéssel kapcsolatos hírek, információk és aktualitások a www.lanchid.hu oldalon folyamatosan nyomon követhetők, a felújítás eddigi jelentősebb eseményei pedig ezen a linken, egy idővonalon érhetők el.

Cash/fotó: BKK

OldA

Recent Posts

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

23 óra ago

December 8-tól bárki bejelentheti a közúti korlátozásokat a BKK Info oldalán

A Budapesti Közlekedési Központ legújabb fejlesztésével a BKK Info oldalán egyszerűen bejelenthetők azok a közúti…

2 nap ago

30 év után hétfőn elköszönt az utasoktól Budapest népszerű taxitársasága

Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…

3 nap ago

Nem szállítunk zsidókat – kidobták a taxiból a korábbi szépségkirálynőt

Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…

3 nap ago

Úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki vizsgáztatni a tíz évnél öregebb autókat

Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…

3 nap ago

James Bond technika és dublőrök a vizsgákon

Miért kell mobilzavaró eszközt használni a vizsgaközpontokban? Rejtett kamerákkal és apró fülhallgatókkal csalnak a vizsgákon. 300-400…

4 nap ago