Fűtött sátrakban hegesztenek a felújítást végző szakemberek a nagy hidegben – így biztosítják például, hogy a télen is folyamatosan dolgozhassanak a Lánchíd munkaterületén. A kivitelezők ilyenkor úgy szervezik a munkát, hogy megfeleljenek technológiai utasításoknak, így alkalmazkodnak a fagyos időjáráshoz, a viharos erejű szélhez – írja a beruházást finanszírozó központ tájékoztatójában.
Téliesítették a szerelőteret, hogy továbbra is ütemezetten haladhasson a Lánchíd felújítása. A kivitelező szakemberei a hídszerkezet felett épített sátrakban hegesztenek, ezekben hőlégfúvók segítségével folyamatosan biztosítják a munkavégzéshez szükséges hőmérsékletet és a beépítendő anyagok előmelegítését. A híd felszíne alatt eközben OSB-lapokkal és ponyvákkal elzárt területen, szintén fűtött környezetben javítják a bentmaradó szerkezetek hibáit.
A szabadtéren dolgozóknak természetesen az előírások szerint ilyenkor több, melegben töltött pihenőidő és forró védőital jár. A projekt ütemezésekor a szakemberek a téli hónapokra időzítették azokat a munkákat is, amelyeket a föld alatt, az időjárástól védettebb körülmények között lehet végezni.
A pesti oldalon például már a lánccsatornában dolgoznak, és a lánckamrában is haladnak a korrózióvédelmi munkákkal. A budai lánccsatornában és a lánckamrában elkezdték az injektálást, vagyis azt a szigetelést, amely során a befecskendezett anyag megakadályozza, hogy víz szivárogjon a területre.
Már elhelyezték az új járda első elemeit – az acélszerkezetek beépítésével az útpályához hasonlóan két irányban haladnak majd. A híd medernyílásában összesen 100 járdapályatáblát használnak fel, ezek nagy részét már legyártották, több a helyszínen várja, hogy beépítsék.
Helyére került a híd alatti új vizsgálójárda egy szakasza is. A felújítás után a hídmester ezen közlekedve tudja elvégezni az előírt hídvizsgálatokat.
A pesti és a budai hídfőben tovább dolgoznak az új gyalogos-, illetve gyalogos- és kerékpáros-aluljáró kialakításán.
A pesti oldali közúti aluljáró fölött, illetve a zászlótartó bástyákon már elkezdődött a mészkő javítása.
A pilonok körüli öntöttvas mellvédeket és konzolokat elbontották, így a pesti oldalon már építik a kapuzat állványzatát. Erről a fedett állványszerkezetről végzik majd a nagyobb helyszíni kőmunkákat.
A Lánchíd felújítását 2021 tavaszán kezdte a kivitelező, már nem tűrt halasztást. Hazánk egyik legfontosabb kulturális örökségének és jelképének korszerűsítése a tervek szerint 2023-ig tart.
A korszerűsítéssel kapcsolatos hírek, információk és aktualitások a www.lanchid.hu oldalon folyamatosan nyomon követhetők, a felújítás eddigi jelentősebb eseményei pedig ezen a linken, egy idővonalon érhetők el.
Cash/fotó: BKK
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…