Categories: Hírek

Hetente öt taxis támadás Kongóban

Új alkalmazás az erőszak csökkentésében

 

Nincs ok a nyugalomra a Kongói Demokratikus Köztársaságban, ahol a taxisok problémává nőtték ki magukat. Kinshasában hetente öt taxisok elleni támadás is előfordul, de akár az emberrablás is. A legjobb esetben az utasokat kirabolják, majd elhagyatott helyeken kiteszik őket – írja az Elle.h

A taxi az egyik leggyakrabban használt közlekedési eszköz a térségben, 60.000 autó járja Kinshasa utcáit. A rendkívül gyakori és súlyos támadások ellen most egy új módszerrel próbálnak fellépni. A Hoja elnevezésű alkalmazás célja, hogy megakadályozza az emberrablást és az erőszakot a taxikban.

„Az ötlet egy Kongói Demokratikus Köztársaságban töltött tartózkodásom során jutott eszembe” – mondta az Orange.com-nak Ursula Ndombele, aki kollégájával, Magalie Bueyasadilával közösen alkotta meg az alkalmazást – „Sajnos Kinshasában taxizni nem mindig biztonságos: a lopás, emberrablás kockázata mindennapos. Ezzel a kockázattal naponta több ezer lakosnak kell szembenéznie, akik ezt az utazási módot használják munkába járáshoz vagy bevásárláshoz” – teszi hozzá. „Amikor 2018-ban elrabolták az egyik unokatestvéremet, úgy éreztem, tennem kell valamit”. Miután visszatért Franciaországba, ahol él, Ndombele elkezdett kidolgozni egy megoldást, és benyújtotta azt a La Tech Amiénoise egyesület által meghirdetett start-up versenyre. Az alkalmazás első helyezést ért el, és már működik is.

 

 

„A célunk az volt, hogy olyan megoldást tervezzünk, amely egyszerű, hatékony és mindenekelőtt olcsó, hogy ne növelje a felhasználó telefonszámláját” – magyarázza a vállalkozó.

A Hoja a járművön elhelyezett QR-kód segítségével működik, amely azonosítja a rendszámtáblát, a sofőr nevét és fényképét. Lehetőség van az útvonal nyomon követésére és a probléma valós idejű bejelentésére. Az alkalmazás nagyon sikeresnek bizonyult, és drasztikusan csökkentette az emberrablások számát Kinshasában: az utasok nagyobb biztonságban érzik magukat, és a taxisok is pozitívan reagáltak rá.

A projekt a Felsőoktatási, Kutatási és Innovációs Minisztérium Pépite-díját is elnyerte, és partnerséget alakítottak ki Kinshasa önkormányzatával. „Ez azt jelenti, hogy február közepétől csak a regisztrált sofőrök vezethetnek” – magyarázza Ndombele. Elmondása szerint nem volt könnyű az út, de mostanra az alkalmazás kezd elterjedni, és egyértelmű eredményeket mutat. „Az összes kezdő vállalkozónak, és különösen a nőknek azt mondanám, hogy azért sikerült, mert azt mondtuk magunknak, hogy sikeresek leszünk. Tudnod kell, hogyan győzd le a kétségeidet. A legfontosabb akadályok, amelyeket el kell távolítani, azok, amelyeket magunknak állítunk.” – olvasható a tudósításban.

Cash/fotó: BBC News

 

OldA

Recent Posts

Régiónként eltérő ütemben zajlik, de feltartóztathatatlan az akkumulátoros elektromos autók globális térnyerése

A JATO új, átfogó elemzéséből kiderül, hogy a globális átállás az akkumulátoros elektromos járművekre (BEV)…

22 óra ago

Nem röhög! „Év végéig az amerikai lakosság felének elérhető lesz a Robotaxi”

Musk már sokszor mondott nagyot, de a mostani az extrémebb ígéretek közé tartozik Elon Musk…

22 óra ago

Fókuszban a buszsávok

Ismét a buszsávban szabálytalanul közlekedőket ellenőrizték a BRFK és a BKK munkatársai. A Budapesti Közlekedési…

2 nap ago

Budapest és Miskolc után ma Debrecenben is elindult az Uber

Az alkalmazás immár három magyar városban elérhető Csütörtöktől az Uber alkalmazás már három városban -…

4 nap ago

Figyelmeztetett a rendőrség és a BKK, felfordul a közlekedés Budapesten

Közlekedési fennakadásokra figyelmeztetett a Budapesti Közlekedési Központ a fővárosban július 24. és 28. között, delegációk…

4 nap ago

Itt az év egyik legkockázatosabb időszaka az autósok számára

Megkezdődött az őzek üzekedése. A nyári esték békéjét könnyen megzavarhatja egy hirtelen az útra ugró…

5 nap ago