Nincs ok a nyugalomra a Kongói Demokratikus Köztársaságban, ahol a taxisok problémává nőtték ki magukat. Kinshasában hetente öt taxisok elleni támadás is előfordul, de akár az emberrablás is. A legjobb esetben az utasokat kirabolják, majd elhagyatott helyeken kiteszik őket – írja az Elle.h
A taxi az egyik leggyakrabban használt közlekedési eszköz a térségben, 60.000 autó járja Kinshasa utcáit. A rendkívül gyakori és súlyos támadások ellen most egy új módszerrel próbálnak fellépni. A Hoja elnevezésű alkalmazás célja, hogy megakadályozza az emberrablást és az erőszakot a taxikban.
„Az ötlet egy Kongói Demokratikus Köztársaságban töltött tartózkodásom során jutott eszembe” – mondta az Orange.com-nak Ursula Ndombele, aki kollégájával, Magalie Bueyasadilával közösen alkotta meg az alkalmazást – „Sajnos Kinshasában taxizni nem mindig biztonságos: a lopás, emberrablás kockázata mindennapos. Ezzel a kockázattal naponta több ezer lakosnak kell szembenéznie, akik ezt az utazási módot használják munkába járáshoz vagy bevásárláshoz” – teszi hozzá. „Amikor 2018-ban elrabolták az egyik unokatestvéremet, úgy éreztem, tennem kell valamit”. Miután visszatért Franciaországba, ahol él, Ndombele elkezdett kidolgozni egy megoldást, és benyújtotta azt a La Tech Amiénoise egyesület által meghirdetett start-up versenyre. Az alkalmazás első helyezést ért el, és már működik is.
„A célunk az volt, hogy olyan megoldást tervezzünk, amely egyszerű, hatékony és mindenekelőtt olcsó, hogy ne növelje a felhasználó telefonszámláját” – magyarázza a vállalkozó.
A Hoja a járművön elhelyezett QR-kód segítségével működik, amely azonosítja a rendszámtáblát, a sofőr nevét és fényképét. Lehetőség van az útvonal nyomon követésére és a probléma valós idejű bejelentésére. Az alkalmazás nagyon sikeresnek bizonyult, és drasztikusan csökkentette az emberrablások számát Kinshasában: az utasok nagyobb biztonságban érzik magukat, és a taxisok is pozitívan reagáltak rá.
A projekt a Felsőoktatási, Kutatási és Innovációs Minisztérium Pépite-díját is elnyerte, és partnerséget alakítottak ki Kinshasa önkormányzatával. „Ez azt jelenti, hogy február közepétől csak a regisztrált sofőrök vezethetnek” – magyarázza Ndombele. Elmondása szerint nem volt könnyű az út, de mostanra az alkalmazás kezd elterjedni, és egyértelmű eredményeket mutat. „Az összes kezdő vállalkozónak, és különösen a nőknek azt mondanám, hogy azért sikerült, mert azt mondtuk magunknak, hogy sikeresek leszünk. Tudnod kell, hogyan győzd le a kétségeidet. A legfontosabb akadályok, amelyeket el kell távolítani, azok, amelyeket magunknak állítunk.” – olvasható a tudósításban.
Cash/fotó: BBC News
Ideális esetben pontosan tudjuk, mik azok a felszerelések, amiket magunknál kell tartani, ha autóba ülünk.…
Ismét a Fővárosi Közgyűlés napján. Taxis demonstráció közepette tartja szerdai ülését a Fővárosi Közgyűlés –…
Továbbra is dinamikus kereslet tapasztalható a hazai használtautó-piacon, különösen az elektromos és hibrid modellek iránt.…
De miért? A közúti balesetekben elhunytak száma világszerte évente nagyjából 1,19 millió főre tehető, ami azt…
Valós fogyasztási és kibocsátási adatok mutatják, hogy konnektoros hibridekkel alig spórolnak benzint az autósok, a…
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…