Categories: Hírek

Hetente öt taxis támadás Kongóban

Új alkalmazás az erőszak csökkentésében

 

Nincs ok a nyugalomra a Kongói Demokratikus Köztársaságban, ahol a taxisok problémává nőtték ki magukat. Kinshasában hetente öt taxisok elleni támadás is előfordul, de akár az emberrablás is. A legjobb esetben az utasokat kirabolják, majd elhagyatott helyeken kiteszik őket – írja az Elle.h

A taxi az egyik leggyakrabban használt közlekedési eszköz a térségben, 60.000 autó járja Kinshasa utcáit. A rendkívül gyakori és súlyos támadások ellen most egy új módszerrel próbálnak fellépni. A Hoja elnevezésű alkalmazás célja, hogy megakadályozza az emberrablást és az erőszakot a taxikban.

„Az ötlet egy Kongói Demokratikus Köztársaságban töltött tartózkodásom során jutott eszembe” – mondta az Orange.com-nak Ursula Ndombele, aki kollégájával, Magalie Bueyasadilával közösen alkotta meg az alkalmazást – „Sajnos Kinshasában taxizni nem mindig biztonságos: a lopás, emberrablás kockázata mindennapos. Ezzel a kockázattal naponta több ezer lakosnak kell szembenéznie, akik ezt az utazási módot használják munkába járáshoz vagy bevásárláshoz” – teszi hozzá. „Amikor 2018-ban elrabolták az egyik unokatestvéremet, úgy éreztem, tennem kell valamit”. Miután visszatért Franciaországba, ahol él, Ndombele elkezdett kidolgozni egy megoldást, és benyújtotta azt a La Tech Amiénoise egyesület által meghirdetett start-up versenyre. Az alkalmazás első helyezést ért el, és már működik is.

 

 

„A célunk az volt, hogy olyan megoldást tervezzünk, amely egyszerű, hatékony és mindenekelőtt olcsó, hogy ne növelje a felhasználó telefonszámláját” – magyarázza a vállalkozó.

A Hoja a járművön elhelyezett QR-kód segítségével működik, amely azonosítja a rendszámtáblát, a sofőr nevét és fényképét. Lehetőség van az útvonal nyomon követésére és a probléma valós idejű bejelentésére. Az alkalmazás nagyon sikeresnek bizonyult, és drasztikusan csökkentette az emberrablások számát Kinshasában: az utasok nagyobb biztonságban érzik magukat, és a taxisok is pozitívan reagáltak rá.

A projekt a Felsőoktatási, Kutatási és Innovációs Minisztérium Pépite-díját is elnyerte, és partnerséget alakítottak ki Kinshasa önkormányzatával. „Ez azt jelenti, hogy február közepétől csak a regisztrált sofőrök vezethetnek” – magyarázza Ndombele. Elmondása szerint nem volt könnyű az út, de mostanra az alkalmazás kezd elterjedni, és egyértelmű eredményeket mutat. „Az összes kezdő vállalkozónak, és különösen a nőknek azt mondanám, hogy azért sikerült, mert azt mondtuk magunknak, hogy sikeresek leszünk. Tudnod kell, hogyan győzd le a kétségeidet. A legfontosabb akadályok, amelyeket el kell távolítani, azok, amelyeket magunknak állítunk.” – olvasható a tudósításban.

Cash/fotó: BBC News

 

OldA

Recent Posts

Sötéten látja a jövőt a BYD alelnöke, megszűnhet a kínai autógyártók jelentős része

A világ legnagyobb elektromos járműgyártója szerint a túlzott gyártási kapacitás és az árháborúk fenntarthatatlanná teszik…

4 óra ago

Kijelző nyomkodásért büntettek meg egy autóst

A pórul járt autós csak egy képernyőre telepített fontos funkciót akart beállítani az esőben, aminek…

1 nap ago

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

2 nap ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

3 nap ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

3 nap ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

4 nap ago