Az elektromos autók hagyományos járművekénél magasabb javítási költségeire és ezért a teljes körű casco megkötésének szükségességére hívja fel a figyelmet a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) közleményében.
Azt írták, a hagyományos kialakítású autó átlagkára 400-450 ezer forint körüli, egy elektromos autóé pedig 600-700 ezer forint körül lehet, ezért a gépjármű biztosításainak díja is magasabb lehet, mint a hagyományos járműveké; különösen a casco kerülhet többe a magasabb javítási költségek miatt.
Tavaly nem egészen egy év alatt több mint másfélszeresére, 20.022-re emelkedett a közúti forgalomban lévő tisztán elektromos gépkocsik száma Magyarországon. A gyors bővülés mögött áll, hogy a kormány 2016 óta több program keretében csaknem 15 milliárd forint összegben támogatta új elektromos autók beszerzését, emellett a 4-5 éves járművek is kezdenek megjelenni a használtautó piacon.
A Magyarországon gépjárműbiztosítást kínáló 12 társaság nagyobb hányada kínál kgfb, illetve casco biztosítást a hazai újautó kínálatban elérhető elektromos modellek döntő többségére. Vannak biztosítók, amelyek azokra a típusokra nem adnak ajánlatot, amelyek hivatalos javítása Magyarországon nem megoldható – hívták fel a figyelmet, és megjegyezték, hogy más társaságok egyes modellekre csak egyedi kockázatelbírással, eseti döntés alapján vállalnak fedezetet. A társaságok portfoliójában pár százalékos az elektromos meghajtású járművek aránya – írta a MABISZ
A szövetség azt javasolja, hogy az elektromosautó-tulajdonos olvassa át alaposan a jármű kézikönyvét és tartson be minden gyári előírást a jármű karbantartása és használata során is, hiszen ezek feltételei lehetnek a casco-szolgáltatás nyújtásának.
Javasolt a szerződési feltételek szokásosnál gondosabb áttanulmányozása, hogy az ajánlattétel előtt az ügyfél megismerjen minden olyan speciális szabályozást (például a töltésre vonatkozó korlátozás), amely esetlegesen az elektromos járművekre vonatkozik. Érdemes meggyőződni róla, hogy a biztosító feltételei milyen kártérítést biztosítanak elektromos járművekre, valóban kiterjed-e a biztosítás minden alkatrészre, tartozékra, biztosítási eseményre – például töltés közbeni töltőkábel lopásra –, vannak-e az elektromos járművekre vonatkozó különleges megkötések, rendelkezések – írták.
Forrás: MABISZ
Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…
A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…
A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…
A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…
Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…
A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…