Categories: Hírek

Elektromos autóra célszerű a teljes körű biztosítás

Drága alkatrészek, költséges javítás

 

Az elektromos autók hagyományos járművekénél magasabb javítási költségeire és ezért a teljes körű casco megkötésének szükségességére hívja fel a figyelmet a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) közleményében.

Azt írták, a hagyományos kialakítású autó átlagkára 400-450 ezer forint körüli, egy elektromos autóé pedig 600-700 ezer forint körül lehet, ezért a gépjármű biztosításainak díja is magasabb lehet, mint a hagyományos járműveké; különösen a casco kerülhet többe a magasabb javítási költségek miatt.

Tavaly nem egészen egy év alatt több mint másfélszeresére, 20.022-re emelkedett a közúti forgalomban lévő tisztán elektromos gépkocsik száma Magyarországon. A gyors bővülés mögött áll, hogy a kormány 2016 óta több program keretében csaknem 15 milliárd forint összegben támogatta új elektromos autók beszerzését, emellett a 4-5 éves járművek is kezdenek megjelenni a használtautó piacon.

A Magyarországon gépjárműbiztosítást kínáló 12 társaság nagyobb hányada kínál kgfb, illetve casco biztosítást a hazai újautó kínálatban elérhető elektromos modellek döntő többségére. Vannak biztosítók, amelyek azokra a típusokra nem adnak ajánlatot, amelyek hivatalos javítása Magyarországon nem megoldható – hívták fel a figyelmet, és megjegyezték, hogy más társaságok egyes modellekre csak egyedi kockázatelbírással, eseti döntés alapján vállalnak fedezetet. A társaságok portfoliójában pár százalékos az elektromos meghajtású járművek aránya – írta a MABISZ


A szövetség azt javasolja, hogy az elektromosautó-tulajdonos olvassa át alaposan a jármű kézikönyvét és tartson be minden gyári előírást a jármű karbantartása és használata során is, hiszen ezek feltételei lehetnek a casco-szolgáltatás nyújtásának.

Javasolt a szerződési feltételek szokásosnál gondosabb áttanulmányozása, hogy az ajánlattétel előtt az ügyfél megismerjen minden olyan speciális szabályozást (például a töltésre vonatkozó korlátozás), amely esetlegesen az elektromos járművekre vonatkozik. Érdemes meggyőződni róla, hogy a biztosító feltételei milyen kártérítést biztosítanak elektromos járművekre, valóban kiterjed-e a biztosítás minden alkatrészre, tartozékra, biztosítási eseményre – például töltés közbeni töltőkábel lopásra –, vannak-e az elektromos járművekre vonatkozó különleges megkötések, rendelkezések – írták.

Forrás: MABISZ

OldA

Recent Posts

Változás jön a magyar jogosítványoknál

Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…

1 nap ago

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

2 nap ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

3 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

3 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

4 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

5 nap ago