Categories: Hírek

4,3 millióba került az olasz kaland

Zöld rendszámot kapott a firenzei ex-taxi

 

Január közepére magyar zöld rendszámot kapott az a korábban Firenzében taxiként futott, sok nehézséget megélt 30 kWh-s Nissan LEAF, melynek útját mi is nyomon követtük a megvásárlásától, a haza szállításán keresztül, a javításokat követő honosításig. Mindezeket a villanyautosok.hu  jóvoltából, akik vállalták mindezt a kockázatot.

A szervizelés után, már „csak” a takarítás maradt hátra, mert az autó kissé lelakott volt – derül ki a szerkesztőségi beszámolóból: remekül sikerült, sokkal kellemesebb érzés beülni a makulátlanul tiszta autóba, még ha némi kopás utal is az előéletére, mint az átvételt követően a kosztól ragadó kárpitokat, műanyagokat megérinteni volt.

A következő időszakban a szerkesztőség tartós tesztnek veti alá az autót, mivel kíváncsiak vagyunk rá, hogy az akkumulátor valóban olyan jó-e a korábbi intenzív használat ellenére, mint amilyennek a LeafSpy és a műszerfal mutatja. Az autóhoz konnektoros töltőt sajnos nem kaptunk, így vásároltunk egy AGT Smart Cable Type1 típusú töltésvezérlőt is, hogy az otthon fali töltővel nem rendelkező szerzőink is tudják tölteni az autót éjszaka a tartós teszt során.

Még mindig hátra van, a már megvásárolt ajtó-kédergumik felszerelése a szakadtak helyett, a kopott könyöklő cseréje vagy kárpitozása, illetve a kiült vezetőülés felújítása vagy cseréje, esetleg a csomagtér műanyag elemeinek cseréje, valamint vásárolnunk kellene egy facelift előtti első lökhárítóra való krómcsíkot is, mert a facelift utáni meglévő nem tehető fel rá, de már nem akarjuk tovább halogatni a használatba vételt, ezek az apróságok majd közben megoldódnak.

Végül álljon itt a (már majdnem) végső elszámolás. Az autó 1,5 millió forinttal került többe, mint a vételár és az előre ismert aukciós és szállítási költségek, összesen 4,3 millió forintot költöttünk rá eddig. Amikor szeptemberben belekezdtünk a projektbe sejtettük, hogy nem maradunk 3 millió Ft alatt, de a végső ár jóval több lett, mint reméltük. Pusztán anyagilag tekintve még így sem csináltunk rossz üzletet, igaz ebben segített az elmúlt fél éves használt-autó áremelkedés is. A rengeteg munkaórát összeadva azonban, amit elsősorban az EV-FAN.hu munkatársai a projektbe öltek. Köszönjük a Lavurso csapatának a takarítást, a Nissan Centrumnak az átvizsgálást.

A sorozat még nem ért véget, hamarosan jelentkezünk a gyakorlati tapasztalatokkal – derül ki az összegzésből.

Mi csak annyit tehetünk: figyelemmel kísérjük.

Cash/fotó: villanyautosok.hu  

 

OldA

Recent Posts

Régiónként eltérő ütemben zajlik, de feltartóztathatatlan az akkumulátoros elektromos autók globális térnyerése

A JATO új, átfogó elemzéséből kiderül, hogy a globális átállás az akkumulátoros elektromos járművekre (BEV)…

2 óra ago

Nem röhög! „Év végéig az amerikai lakosság felének elérhető lesz a Robotaxi”

Musk már sokszor mondott nagyot, de a mostani az extrémebb ígéretek közé tartozik Elon Musk…

2 óra ago

Fókuszban a buszsávok

Ismét a buszsávban szabálytalanul közlekedőket ellenőrizték a BRFK és a BKK munkatársai. A Budapesti Közlekedési…

23 óra ago

Budapest és Miskolc után ma Debrecenben is elindult az Uber

Az alkalmazás immár három magyar városban elérhető Csütörtöktől az Uber alkalmazás már három városban -…

3 nap ago

Figyelmeztetett a rendőrség és a BKK, felfordul a közlekedés Budapesten

Közlekedési fennakadásokra figyelmeztetett a Budapesti Közlekedési Központ a fővárosban július 24. és 28. között, delegációk…

3 nap ago

Itt az év egyik legkockázatosabb időszaka az autósok számára

Megkezdődött az őzek üzekedése. A nyári esték békéjét könnyen megzavarhatja egy hirtelen az útra ugró…

4 nap ago