Befejeződött a Baross utcai trolifelsővezeték-hálózat korszerűsítése, ezzel lezárult a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A projekt keretében 21 korszerű trolibusz állt forgalomba a fővárosban, valamint jelentősen javult a trolibusz-közlekedés üzembiztos és gazdaságos üzemeltetéséhez kapcsolódó infrastruktúra – írja közleményében a BKK.
Felsővezetékes üzemmódban jár a troli a Harminckettesek tere és a Szabó Ervin tér között is köszönhetően annak, hogy a Baross utca-Szabó Ervin tér-Üllői út-Kálvin tér útvonalon, a használaton kívüli troli-felsővezetéket ismét a hálózatba kötötték. A fejlesztés a „Budapesti trolibusz-járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztés” projekt keretében valósult meg 2021-ben.
A munkák befejezése óta gazdaságosabban közlekedhetnek a nyomvonalon a trolibuszok, amelyek a metrópótlás befejezése után a teljes, kibővített hálózatot használhatják majd. Az elektromos terhelés növekedése miatt a korszerűsítés során fejlesztették a villamosbetápláló kábeleket, új felsővezeték-szakaszokat építettek, a Kálvin téren új felsővezeték-tartó oszlopokat telepítettek, a Szabó Ervin téren lévő oszlopokat pedig megerősítettekre cserélték.
A Baross utcai trolifelsővezeték-fejlesztés jelentősebb mérföldkövei
Korszerű Solaris-Škoda trolik közlekednek Budapesten
A projekt keretében 2019-ben új Solaris-Škoda trolibuszok érkeztek és álltak forgalomba a fővárosban. A járműpark ekkor 21 korszerű trolibusszal bővült, közülük 10 szóló és 11 csuklós. A lengyel-cseh gyártó járművei a kor elvárásainak megfelelő szolgáltatásaikkal – légkondicionálás, akadálymentesség, fedélzeti kamerák – növelik a Budapesten utazók komfortérzetét, és legalább négy kilométert önjáró üzemmódban is képesek megtenni. Az új generációs járművek a már meglévőkéhez képest tágasabb beltérrel, nagyobb belmagassággal, jobb levegőáramlással és kényelmesebb rugózással járulnak hozzá a közösségi közlekedés színvonalának emeléséhez.
A „Budapesti trolibusz-járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztés” (IKOP-3.1.0-15-2017-00016) a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ egyik kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében a Kohéziós Alapból 3,891 milliárd forinttal támogatja. A Támogatási Szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó 4.010.574.286 forint.
Folyamatosan fejlődik a fővárosi járműpark
A közösségi közlekedés, valamint az ahhoz kapcsolódó infrastruktúra korszerűsítése a jövőben is hangsúlyos szerepet kap. A BKK közlekedésfejlesztési beruházásának egyik jelentős célja, hogy frissítse a főváros elöregedett trolibuszállományát, továbbá biztosítsa a trolibusz-közlekedés üzembiztos és gazdaságos üzemeltetésének feltételeit.
Új trolibuszokkal bővül a fővárosi járműpark annak köszönhetően, hogy a BKK él az opciós lehívási lehetőségével, és a Solaris-Škoda gyártóval kötött szerződése alapján összesen negyvennyolc (12 darab szóló, valamint 36 darab csuklós) Solaris-Škoda Trollino 12 és 18 típusú trolibuszt rendelt meg. A korszerű trolik első darabjai előreláthatóan 2022. negyedik negyedévében érkeznek meg – olvasható a szolgáltató honlapján.
Cash/fotó: BKK
Nem célszerű arra játszani, hogy előbb kiszúrjuk a traffipaxokat, mint ahogy azok lefotóznának minket. Az…
A nyári csúcsidőszakra egészen szeptember 1-ig szüneteltetik az M7-es autópálya felújítását. Leállítják nyárra az M7-es…
Hétfőtől egy héten keresztül fokozott rendőri ellenőrzést tartanak Magyarország közútjain, melynek célja a járművezetők ittas…
Spanyolország az egyik legnépszerűbb nyaralóhely a magyar utazók között is. Azonban gyakorlott nyaralóként is érdemes…
Az Uber budapesti indulásának első évfordulóját ünnepli. Az Uber Budapesten kívüli terjeszkedése Miskolc városával indul.…
Az Európai Bizottság új, átfogó módosítási javaslattal szervezné át a műszaki vizsgáztatást. Ennek részeként kötelezővé…