Categories: Hírek

Befejeződött a Baross utcai troli felújítás

Folytatódik a járműkorszerűsítés

 

Befejeződött a Baross utcai trolifelsővezeték-hálózat korszerűsítése, ezzel lezárult a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A projekt keretében 21 korszerű trolibusz állt forgalomba a fővárosban, valamint jelentősen javult a trolibusz-közlekedés üzembiztos és gazdaságos üzemeltetéséhez kapcsolódó infrastruktúra – írja közleményében a BKK.

Felsővezetékes üzemmódban jár a troli a Harminckettesek tere és a Szabó Ervin tér között is köszönhetően annak, hogy a Baross utca-Szabó Ervin tér-Üllői út-Kálvin tér útvonalon, a használaton kívüli troli-felsővezetéket ismét a hálózatba kötötték. A fejlesztés a „Budapesti trolibusz-járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztés” projekt keretében valósult meg 2021-ben.

A munkák befejezése óta gazdaságosabban közlekedhetnek a nyomvonalon a trolibuszok, amelyek a metrópótlás befejezése után a teljes, kibővített hálózatot használhatják majd. Az elektromos terhelés növekedése miatt a korszerűsítés során fejlesztették a villamosbetápláló kábeleket, új felsővezeték-szakaszokat építettek, a Kálvin téren új felsővezeték-tartó oszlopokat telepítettek, a Szabó Ervin téren lévő oszlopokat pedig megerősítettekre cserélték.

A Baross utcai trolifelsővezeték-fejlesztés jelentősebb mérföldkövei

  1. február:megjelent az ajánlati felhívás a trolibusz-felsővezetékhálózat és áramellátás kivitelezésére a Baross utca-Szabó Ervin tér-Üllői út-Kálvin tér nyomvonalon.
  2. június:a Budapesti Közlekedési Központ és a közbeszerzési eljárás nyertese, a DUNAGÉP Zrt. aláírta a kivitelezésre vonatkozó vállalkozási szerződést.
  3. szeptember:elkezdődött a helyszíni munka, a kivitelező szeptember 1-jén nekilátott a Baross utca-Szabó Ervin tér-Üllői út-Kálvin tér szakaszon a trolibusz-felsővezetékhálózat fejlesztésének. A munkák első ütemében a fali horgokat és a meglévő felsővezeték-tartó oszlopokat ellenőrizték.
  4. október:második, látványos üteméhez érkezett a munka, amely miatt egyirányúsították a Baross utca egy szakaszát. A kivitelezés a tartósodronyok bontásával és cseréjével folytatódott, egyúttal elkezdték az oszlopcseréket, valamint nekiláttak felszerelni a felsővezeték-tartó keresztsodronyokat és a vezetékeket is.
  5. december:elkészült a felsővezeték-hálózat fejlesztése, a sikeres próbafutás után december 11. óta a Harminckettesek tere és a Szabó Ervin tér között is felsővezetékes üzemmódban közlekedhetnek a trolibuszok. A munkával a határidő előtt öt nappal készültek el a kivitelező szakemberei.

Korszerű Solaris-Škoda trolik közlekednek Budapesten

A projekt keretében 2019-ben új Solaris-Škoda trolibuszok érkeztek és álltak forgalomba a fővárosban. A járműpark ekkor 21 korszerű trolibusszal bővült, közülük 10 szóló és 11 csuklós. A lengyel-cseh gyártó járművei a kor elvárásainak megfelelő szolgáltatásaikkal – légkondicionálás, akadálymentesség, fedélzeti kamerák – növelik a Budapesten utazók komfortérzetét, és legalább négy kilométert önjáró üzemmódban is képesek megtenni. Az új generációs járművek a már meglévőkéhez képest tágasabb beltérrel, nagyobb belmagassággal, jobb levegőáramlással és kényelmesebb rugózással járulnak hozzá a közösségi közlekedés színvonalának emeléséhez.

A „Budapesti trolibusz-járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztés” (IKOP-3.1.0-15-2017-00016) a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ egyik kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében a Kohéziós Alapból 3,891 milliárd forinttal támogatja. A Támogatási Szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó 4.010.574.286 forint.

Folyamatosan fejlődik a fővárosi járműpark

A közösségi közlekedés, valamint az ahhoz kapcsolódó infrastruktúra korszerűsítése a jövőben is hangsúlyos szerepet kap. A BKK közlekedésfejlesztési beruházásának egyik jelentős célja, hogy frissítse a főváros elöregedett trolibuszállományát, továbbá biztosítsa a trolibusz-közlekedés üzembiztos és gazdaságos üzemeltetésének feltételeit.

Új trolibuszokkal bővül a fővárosi járműpark annak köszönhetően, hogy a BKK él az opciós lehívási lehetőségével, és a Solaris-Škoda gyártóval kötött szerződése alapján összesen negyvennyolc (12 darab szóló, valamint 36 darab csuklós) Solaris-Škoda Trollino 12 és 18 típusú trolibuszt rendelt meg. A korszerű trolik első darabjai előreláthatóan 2022. negyedik negyedévében érkeznek meg – olvasható a szolgáltató honlapján.

Cash/fotó: BKK

Double D

Recent Posts

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

9 óra ago

December 8-tól bárki bejelentheti a közúti korlátozásokat a BKK Info oldalán

A Budapesti Közlekedési Központ legújabb fejlesztésével a BKK Info oldalán egyszerűen bejelenthetők azok a közúti…

1 nap ago

30 év után hétfőn elköszönt az utasoktól Budapest népszerű taxitársasága

Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…

2 nap ago

Nem szállítunk zsidókat – kidobták a taxiból a korábbi szépségkirálynőt

Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…

2 nap ago

Úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki vizsgáztatni a tíz évnél öregebb autókat

Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…

2 nap ago

James Bond technika és dublőrök a vizsgákon

Miért kell mobilzavaró eszközt használni a vizsgaközpontokban? Rejtett kamerákkal és apró fülhallgatókkal csalnak a vizsgákon. 300-400…

3 nap ago