Categories: Hírek

Befejeződött a Baross utcai troli felújítás

Folytatódik a járműkorszerűsítés

 

Befejeződött a Baross utcai trolifelsővezeték-hálózat korszerűsítése, ezzel lezárult a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A projekt keretében 21 korszerű trolibusz állt forgalomba a fővárosban, valamint jelentősen javult a trolibusz-közlekedés üzembiztos és gazdaságos üzemeltetéséhez kapcsolódó infrastruktúra – írja közleményében a BKK.

Felsővezetékes üzemmódban jár a troli a Harminckettesek tere és a Szabó Ervin tér között is köszönhetően annak, hogy a Baross utca-Szabó Ervin tér-Üllői út-Kálvin tér útvonalon, a használaton kívüli troli-felsővezetéket ismét a hálózatba kötötték. A fejlesztés a „Budapesti trolibusz-járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztés” projekt keretében valósult meg 2021-ben.

A munkák befejezése óta gazdaságosabban közlekedhetnek a nyomvonalon a trolibuszok, amelyek a metrópótlás befejezése után a teljes, kibővített hálózatot használhatják majd. Az elektromos terhelés növekedése miatt a korszerűsítés során fejlesztették a villamosbetápláló kábeleket, új felsővezeték-szakaszokat építettek, a Kálvin téren új felsővezeték-tartó oszlopokat telepítettek, a Szabó Ervin téren lévő oszlopokat pedig megerősítettekre cserélték.

A Baross utcai trolifelsővezeték-fejlesztés jelentősebb mérföldkövei

  1. február:megjelent az ajánlati felhívás a trolibusz-felsővezetékhálózat és áramellátás kivitelezésére a Baross utca-Szabó Ervin tér-Üllői út-Kálvin tér nyomvonalon.
  2. június:a Budapesti Közlekedési Központ és a közbeszerzési eljárás nyertese, a DUNAGÉP Zrt. aláírta a kivitelezésre vonatkozó vállalkozási szerződést.
  3. szeptember:elkezdődött a helyszíni munka, a kivitelező szeptember 1-jén nekilátott a Baross utca-Szabó Ervin tér-Üllői út-Kálvin tér szakaszon a trolibusz-felsővezetékhálózat fejlesztésének. A munkák első ütemében a fali horgokat és a meglévő felsővezeték-tartó oszlopokat ellenőrizték.
  4. október:második, látványos üteméhez érkezett a munka, amely miatt egyirányúsították a Baross utca egy szakaszát. A kivitelezés a tartósodronyok bontásával és cseréjével folytatódott, egyúttal elkezdték az oszlopcseréket, valamint nekiláttak felszerelni a felsővezeték-tartó keresztsodronyokat és a vezetékeket is.
  5. december:elkészült a felsővezeték-hálózat fejlesztése, a sikeres próbafutás után december 11. óta a Harminckettesek tere és a Szabó Ervin tér között is felsővezetékes üzemmódban közlekedhetnek a trolibuszok. A munkával a határidő előtt öt nappal készültek el a kivitelező szakemberei.

Korszerű Solaris-Škoda trolik közlekednek Budapesten

A projekt keretében 2019-ben új Solaris-Škoda trolibuszok érkeztek és álltak forgalomba a fővárosban. A járműpark ekkor 21 korszerű trolibusszal bővült, közülük 10 szóló és 11 csuklós. A lengyel-cseh gyártó járművei a kor elvárásainak megfelelő szolgáltatásaikkal – légkondicionálás, akadálymentesség, fedélzeti kamerák – növelik a Budapesten utazók komfortérzetét, és legalább négy kilométert önjáró üzemmódban is képesek megtenni. Az új generációs járművek a már meglévőkéhez képest tágasabb beltérrel, nagyobb belmagassággal, jobb levegőáramlással és kényelmesebb rugózással járulnak hozzá a közösségi közlekedés színvonalának emeléséhez.

A „Budapesti trolibusz-járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztés” (IKOP-3.1.0-15-2017-00016) a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ egyik kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében a Kohéziós Alapból 3,891 milliárd forinttal támogatja. A Támogatási Szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó 4.010.574.286 forint.

Folyamatosan fejlődik a fővárosi járműpark

A közösségi közlekedés, valamint az ahhoz kapcsolódó infrastruktúra korszerűsítése a jövőben is hangsúlyos szerepet kap. A BKK közlekedésfejlesztési beruházásának egyik jelentős célja, hogy frissítse a főváros elöregedett trolibuszállományát, továbbá biztosítsa a trolibusz-közlekedés üzembiztos és gazdaságos üzemeltetésének feltételeit.

Új trolibuszokkal bővül a fővárosi járműpark annak köszönhetően, hogy a BKK él az opciós lehívási lehetőségével, és a Solaris-Škoda gyártóval kötött szerződése alapján összesen negyvennyolc (12 darab szóló, valamint 36 darab csuklós) Solaris-Škoda Trollino 12 és 18 típusú trolibuszt rendelt meg. A korszerű trolik első darabjai előreláthatóan 2022. negyedik negyedévében érkeznek meg – olvasható a szolgáltató honlapján.

Cash/fotó: BKK

Double D

Recent Posts

Az M1 Szerviz kiemelt ajánlata az Országos Taxis Szövetség tagjai részére

Márkaszerviz és márkafüggetlen kárrendezési szolgáltatások Budaörsön Az M1 Szerviz elhivatott abban, hogy egyedi igényekhez igazított,…

11 óra ago

Végigment ugyan a magyar sajtón, de attól még nem vonják ki az 50 eurósokat a forgalomból

Több magyar portál is megírta a Blikkre hivatkozva, hogy az Európai Központi Bank kivonja az…

18 óra ago

Jön az uniós digitális jogosítvány – mégis veszélyben az idősek vezetői engedélye?

A tagállamokra bízzák, milyen feltételekkel hosszabbítják meg az idősek jogosítványát, de a háziorvosokat is be…

18 óra ago

Május 1-től sűrűbben indul a 100E Repülőtéri Expressz

A repülőtéri forgalom várható nyári növekedése miatt a Budapesti Közlekedési Központ május 1-től, csütörtöktől sűrűbben…

2 nap ago

Európába is elhozhatja hatótávnövelős villanyautóját a Volkswagen

A Volkswagen is beszállna a hatótávnövelt villanyautók (EREV) európai piacára, ahol eddig csak néhány szereplő…

3 nap ago

Főtaxi sofőr toborzó nyíltnap

Főtaxi sofőr toborzó nyíltnap 150 000 FORINT KEZDÉSI TÁMOGATÁSSAL!2025. április 28-án, HÉTFŐN 10:00 órakor  A…

4 nap ago