Categories: Hírek

Az áruszállítás rekordot döntött

Az utasforgalom egyharmada a pandémia előttinek

 

 Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg – közölte a repülőteret üzemeltető Budapest Airport közleményében.

A tájékoztatóban kiemelték, 2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt. A pandémiás környezetben az utasforgalom éves szinten továbbra is csak a járvány előtti szint egyharmadát érte el, azonban az elmúlt néhány hónapot figyelembe véve, már a járvány előtti szint felét is meghaladta.

Ismertették, hogy tavaly – a 2020-as évvel összevetve – 20 százalékkal több, 4 622 882 utas, és 36 százalékkal több, 183 362 tonna légiáru fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Kitértek arra, hogy európai viszonylatban a teljes 2021-es évről elmondható, hogy folyamatosan épültek vissza a légitársaságok kapacitásai. Az átoltottság növekedésével az utazási kedv és egyben a lehetőség is visszatért, hiszen az országok többsége a koronavírus elleni oltással rendelkezőknek szabad mozgást tesz lehetővé.

A közlemény szerint 2021-ben a legforgalmasabb utasforgalmi időszak november volt mintegy 730 000 utassal, míg a legkevesebb, 54 407 utast februárban regisztráltak a repülőtéren.

Tavaly a legforgalmasabb útvonalak London, Amszterdam és Párizs voltak, ezeken az utasok 17 százaléka utazott.

Bogáts Balázs, a Budapest Airport járatfejlesztési vezetője a közleményben hangsúlyozta: sikeresnek tekintik a tavalyi évüket, hiszen a járvány előtti városok 80 százalékát ismét be tudták kapcsolni járathálózatukba, és 18 új célállomást tettek Budapestről elérhetővé. A szakember abban bízik, hogy a célállomások még hiányzó 20 százalékát idén vissza tudják építeni.

A Budapest Airport közleménye szerint a légi áruszállítás területén 2021 több szempontból is jelentős év volt. Példaként említik, hogy minden idők legerősebb éve volt árumennyiség szempontjából, a Budapest Airport átlépte a 180 ezer tonnás cargo álomhatárt.

A jelentősebb áruforgalmat lebonyolító kelet-közép európai repülőterek közül – 2019-hez viszonyítva – a budapesti repülőtér árumennyisége növekedett a legnagyobb mértékben, szorossá téve ezzel a versenyt a régióban vezető szerepet betöltő Béccsel és Münchennel is. A Kína és Magyarország közötti légi áruforgalom is új szinteket ért el, hozzájárulva ezzel, hogy Magyarország Közép-Európa teherszállítási, logisztikai és elosztó központjává váljon – közölte a Budapest Airport.

Cash/fotó: BUD

Double D

Recent Posts

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

13 óra ago

December 8-tól bárki bejelentheti a közúti korlátozásokat a BKK Info oldalán

A Budapesti Közlekedési Központ legújabb fejlesztésével a BKK Info oldalán egyszerűen bejelenthetők azok a közúti…

2 nap ago

30 év után hétfőn elköszönt az utasoktól Budapest népszerű taxitársasága

Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…

3 nap ago

Nem szállítunk zsidókat – kidobták a taxiból a korábbi szépségkirálynőt

Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…

3 nap ago

Úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki vizsgáztatni a tíz évnél öregebb autókat

Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…

3 nap ago

James Bond technika és dublőrök a vizsgákon

Miért kell mobilzavaró eszközt használni a vizsgaközpontokban? Rejtett kamerákkal és apró fülhallgatókkal csalnak a vizsgákon. 300-400…

4 nap ago