Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg – közölte a repülőteret üzemeltető Budapest Airport közleményében.
A tájékoztatóban kiemelték, 2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt. A pandémiás környezetben az utasforgalom éves szinten továbbra is csak a járvány előtti szint egyharmadát érte el, azonban az elmúlt néhány hónapot figyelembe véve, már a járvány előtti szint felét is meghaladta.
Ismertették, hogy tavaly – a 2020-as évvel összevetve – 20 százalékkal több, 4 622 882 utas, és 36 százalékkal több, 183 362 tonna légiáru fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Kitértek arra, hogy európai viszonylatban a teljes 2021-es évről elmondható, hogy folyamatosan épültek vissza a légitársaságok kapacitásai. Az átoltottság növekedésével az utazási kedv és egyben a lehetőség is visszatért, hiszen az országok többsége a koronavírus elleni oltással rendelkezőknek szabad mozgást tesz lehetővé.
A közlemény szerint 2021-ben a legforgalmasabb utasforgalmi időszak november volt mintegy 730 000 utassal, míg a legkevesebb, 54 407 utast februárban regisztráltak a repülőtéren.
Tavaly a legforgalmasabb útvonalak London, Amszterdam és Párizs voltak, ezeken az utasok 17 százaléka utazott.
Bogáts Balázs, a Budapest Airport járatfejlesztési vezetője a közleményben hangsúlyozta: sikeresnek tekintik a tavalyi évüket, hiszen a járvány előtti városok 80 százalékát ismét be tudták kapcsolni járathálózatukba, és 18 új célállomást tettek Budapestről elérhetővé. A szakember abban bízik, hogy a célállomások még hiányzó 20 százalékát idén vissza tudják építeni.
A Budapest Airport közleménye szerint a légi áruszállítás területén 2021 több szempontból is jelentős év volt. Példaként említik, hogy minden idők legerősebb éve volt árumennyiség szempontjából, a Budapest Airport átlépte a 180 ezer tonnás cargo álomhatárt.
A jelentősebb áruforgalmat lebonyolító kelet-közép európai repülőterek közül – 2019-hez viszonyítva – a budapesti repülőtér árumennyisége növekedett a legnagyobb mértékben, szorossá téve ezzel a versenyt a régióban vezető szerepet betöltő Béccsel és Münchennel is. A Kína és Magyarország közötti légi áruforgalom is új szinteket ért el, hozzájárulva ezzel, hogy Magyarország Közép-Európa teherszállítási, logisztikai és elosztó központjává váljon – közölte a Budapest Airport.
Cash/fotó: BUD
Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…
„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…
Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…