Németországban elvégezték az első független energiahatékonysági tesztet egy teljesen feltöltött, nagy teherbírású elektromos Volvo teherautóval. Az elektromos teherautó túllépte a hivatalos hatótávolságát, és 50% -kal kevesebb energiát használt fel, mint a dízel megfelelője – írja közleményében a gyártó.
A tesztelt teherautó egy Volvo FH Electric volt, egy nulla kipufogógáz-kibocsátású jármű, 490 kW folyamatos teljesítménnyel és bruttó 40 tonna össztömeggel. Jan Burgdorf német kamionos újságíró a Green Truck Route-on tesztelte a teherautót, egy 343 km hosszú útvonalon, amely számos autópályát, dombos terepet és szűkebb utakat tartalmaz, amelyeket különböző gyártók teherautóinak széles körű tesztelésére használnak.
„Azt kell mondanom, hogy amikor ezt a teherautót vezetem, ugyanolyan agilis, vagy még mozgékonyabb, mint egy dízel teherautó. A járművezetők nagyon meglepődnek, hogy milyen könnyű vezetni, milyen csendes és milyen jól reagál. Nincsenek rezgések” – állítja Jan Burgdorf.
A Volvo FH Electric átlagos sebessége 80 km/h volt az egész útvonalon, ami megegyezik a dízelmotorral felszerelt Volvo FH-val és az I-Save üzemanyag-hatékonysági csomaggal. A mindössze 1,1 kWh/km energiafogyasztás alapján az elektromos teherautó teljes hatótávolsága 345 km volt egy feltöltéssel.
„Ezek a teszteredmények azt mutatják, hogy egy átlagos munkanapon akár 500 km-t is meg lehet tenni, rövid töltési megállóval, például ebédidőben” – magyarázza Tobias Bergman, a Volvo Trucks sajtóteszt igazgatója.
A Green Truck Route tesztek során a Volvo FH Electric 50%-kal kevesebb energiát használt fel, mint egy hasonló dízelmotorral rendelkező Volvo FH.
„Az elektromos hajtáslánc nagyon hatékony, így a teljesen elektromos teherautó nagyon hatékony eszköz a CO2-kibocsátás csökkentésére” – mondta Tobias Bergman.
A Volvo Trucks célja, hogy 2030-ban az elektromos járművek a teherautó-eladások felét, 2040-ben pedig 100%-ban jól működő CO2-csökkentést eredményeznek az eladott új teherautók esetében.
„Elkötelezettek vagyunk a párizsi klímaegyezmény mellett. Tudományos alapú célokat tűztünk ki, és lépéseket teszünk annak érdekében, hogy felgyorsítsuk a fejlesztést a CO2-k drámai csökkentésére a közúti árufuvarozásban. Úgy gondolom, hogy a széles elektromos kínálatunk, amely már a piacon van, nagyon világos bizonyíték erre” – mondta Tobias Bergman.
Tények a tesztről és a teherautóról:
A tesztelt Volvo FH Electric normál munkanapon akár 500 km-t is képes megtenni, ha feltöltési díjat adnak hozzá, például az ebédszünet alatt – derül ki a tájékoztatóból.
Cash/fotó: Volvo Trucks
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…