Categories: Hírek

Tesztelték a Volvo FH Electricet

Fele annyi energiát használ, mint egy dízel

 

Németországban elvégezték az első független energiahatékonysági tesztet egy teljesen feltöltött, nagy teherbírású elektromos Volvo teherautóval. Az elektromos teherautó túllépte a hivatalos hatótávolságát, és 50% -kal kevesebb energiát használt fel, mint a dízel megfelelője – írja közleményében a gyártó.

A tesztelt teherautó egy Volvo FH Electric volt, egy nulla kipufogógáz-kibocsátású jármű, 490 kW folyamatos teljesítménnyel és bruttó 40 tonna össztömeggel. Jan Burgdorf német kamionos újságíró a Green Truck Route-on tesztelte a teherautót, egy 343 km hosszú útvonalon, amely számos autópályát, dombos terepet és szűkebb utakat tartalmaz, amelyeket különböző gyártók teherautóinak széles körű tesztelésére használnak.

„Azt kell mondanom, hogy amikor ezt a teherautót vezetem, ugyanolyan agilis, vagy még mozgékonyabb, mint egy dízel teherautó. A járművezetők nagyon meglepődnek, hogy milyen könnyű vezetni, milyen csendes és milyen jól reagál. Nincsenek rezgések” – állítja Jan Burgdorf.

A Volvo FH Electric átlagos sebessége 80 km/h volt az egész útvonalon, ami megegyezik a dízelmotorral felszerelt Volvo FH-val és az I-Save üzemanyag-hatékonysági csomaggal. A mindössze 1,1 kWh/km energiafogyasztás alapján az elektromos teherautó teljes hatótávolsága 345 km volt egy feltöltéssel.

„Ezek a teszteredmények azt mutatják, hogy egy átlagos munkanapon akár 500 km-t is meg lehet tenni, rövid töltési megállóval, például ebédidőben” – magyarázza Tobias Bergman, a Volvo Trucks sajtóteszt igazgatója.

A Green Truck Route tesztek során a Volvo FH Electric 50%-kal kevesebb energiát használt fel, mint egy hasonló dízelmotorral rendelkező Volvo FH.

„Az elektromos hajtáslánc nagyon hatékony, így a teljesen elektromos teherautó nagyon hatékony eszköz a CO2-kibocsátás csökkentésére” – mondta Tobias Bergman.

A Volvo Trucks célja, hogy 2030-ban az elektromos járművek a teherautó-eladások felét, 2040-ben pedig 100%-ban jól működő CO2-csökkentést eredményeznek az eladott új teherautók esetében.

„Elkötelezettek vagyunk a párizsi klímaegyezmény mellett. Tudományos alapú célokat tűztünk ki, és lépéseket teszünk annak érdekében, hogy felgyorsítsuk a fejlesztést a CO2-k drámai csökkentésére a közúti árufuvarozásban. Úgy gondolom, hogy a széles elektromos kínálatunk, amely már a piacon van, nagyon világos bizonyíték erre” – mondta Tobias Bergman.

Tények a tesztről és a teherautóról:

  • Bruttó kombinált tömeg: 40 tonna
  • Átlagsebesség: 80 km/h
  • Energiafogyasztás: 1,1 kWh/km
  • Akkumulátor kapacitása: 540 kWhKimeneti teljesítmény: 490 kW folyamatos teljesítmény
  • Teljes tesztpálya távolság: 343 km
  • Teljes hatótávolság egy töltés alapján: 345 km

 

A tesztelt Volvo FH Electric normál munkanapon akár 500 km-t is képes megtenni, ha feltöltési díjat adnak hozzá, például az ebédszünet alatt – derül ki a tájékoztatóból.

Cash/fotó: Volvo Trucks

OldA

Recent Posts

Változás jön a magyar jogosítványoknál

Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…

41 perc ago

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

1 nap ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

2 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

2 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

3 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

4 nap ago