Németországban elvégezték az első független energiahatékonysági tesztet egy teljesen feltöltött, nagy teherbírású elektromos Volvo teherautóval. Az elektromos teherautó túllépte a hivatalos hatótávolságát, és 50% -kal kevesebb energiát használt fel, mint a dízel megfelelője – írja közleményében a gyártó.
A tesztelt teherautó egy Volvo FH Electric volt, egy nulla kipufogógáz-kibocsátású jármű, 490 kW folyamatos teljesítménnyel és bruttó 40 tonna össztömeggel. Jan Burgdorf német kamionos újságíró a Green Truck Route-on tesztelte a teherautót, egy 343 km hosszú útvonalon, amely számos autópályát, dombos terepet és szűkebb utakat tartalmaz, amelyeket különböző gyártók teherautóinak széles körű tesztelésére használnak.
„Azt kell mondanom, hogy amikor ezt a teherautót vezetem, ugyanolyan agilis, vagy még mozgékonyabb, mint egy dízel teherautó. A járművezetők nagyon meglepődnek, hogy milyen könnyű vezetni, milyen csendes és milyen jól reagál. Nincsenek rezgések” – állítja Jan Burgdorf.
A Volvo FH Electric átlagos sebessége 80 km/h volt az egész útvonalon, ami megegyezik a dízelmotorral felszerelt Volvo FH-val és az I-Save üzemanyag-hatékonysági csomaggal. A mindössze 1,1 kWh/km energiafogyasztás alapján az elektromos teherautó teljes hatótávolsága 345 km volt egy feltöltéssel.
„Ezek a teszteredmények azt mutatják, hogy egy átlagos munkanapon akár 500 km-t is meg lehet tenni, rövid töltési megállóval, például ebédidőben” – magyarázza Tobias Bergman, a Volvo Trucks sajtóteszt igazgatója.
A Green Truck Route tesztek során a Volvo FH Electric 50%-kal kevesebb energiát használt fel, mint egy hasonló dízelmotorral rendelkező Volvo FH.
„Az elektromos hajtáslánc nagyon hatékony, így a teljesen elektromos teherautó nagyon hatékony eszköz a CO2-kibocsátás csökkentésére” – mondta Tobias Bergman.
A Volvo Trucks célja, hogy 2030-ban az elektromos járművek a teherautó-eladások felét, 2040-ben pedig 100%-ban jól működő CO2-csökkentést eredményeznek az eladott új teherautók esetében.
„Elkötelezettek vagyunk a párizsi klímaegyezmény mellett. Tudományos alapú célokat tűztünk ki, és lépéseket teszünk annak érdekében, hogy felgyorsítsuk a fejlesztést a CO2-k drámai csökkentésére a közúti árufuvarozásban. Úgy gondolom, hogy a széles elektromos kínálatunk, amely már a piacon van, nagyon világos bizonyíték erre” – mondta Tobias Bergman.
Tények a tesztről és a teherautóról:
A tesztelt Volvo FH Electric normál munkanapon akár 500 km-t is képes megtenni, ha feltöltési díjat adnak hozzá, például az ebédszünet alatt – derül ki a tájékoztatóból.
Cash/fotó: Volvo Trucks
Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…
A Budapesti Közlekedési Központ legújabb fejlesztésével a BKK Info oldalán egyszerűen bejelenthetők azok a közúti…
Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…
Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…
Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…
Miért kell mobilzavaró eszközt használni a vizsgaközpontokban? Rejtett kamerákkal és apró fülhallgatókkal csalnak a vizsgákon. 300-400…