A Közlekedési Múzeumnál új állomást is fognak létesíteni, egyelőre a harmadik vágány építése zajlik a munkaterületen – írja a Facebook.
Új vágány építéséről közölt képeket és Facebook-posztot Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója. A vezető szakember a Kőbányán, a Keleti pályaudvarról Pécel-Gödöllő-Hatvan és Gyömrő-Újszász-Szolnok felé tartó vasútvonalak budapesti szakaszán zajló építkezésről tett közzé képeket, itt a két meglévő vágány mellett készül egy harmadik is, növelve a főváros és agglomeráció vasúthálózatának kapacitását, és egyben a közép- és hosszútávú fejlesztéseket is előkészítve.
Mint Vitézy Dávid írta: új megálló is épül a későbbiekben, mely az agglomeráció és XVII. kerület Rákosmente megállói felől az S60, S80, Z60, Z80-as vonatok utasai számára átszállást biztosít majd az 1-es villamosra, a leendő Közlekedési Múzeum mellett, az Északi Járműjavítónál.
„A Keleti és Kőbánya-felső között kettőről három vágányosra bővül a pálya, a beruházás azért fontos, mivel a meglevő infrastruktúrán két nagy forgalmú elővárosi vonal, a hatvani (80a) és az újszászi (120a) osztozik, és az itt közlekedő elővárosi és távolsági járatokon naponta 42 ezer ember utazik. Most a legfontosabb, hogy a budapesti pályahálózat rendelkezzen elegendő kapacitással, így a jelenleginél több vonat tud majd közlekedni itt is” – hangsúlyozta a szakember. Ez a beruházás 9,4 milliárd forintba kerül.
A harmadik vágány elkészültéhez csatlakozva új megállót fognak kialakítani a Hungária körútnál, amely átszállási lehetőséget biztosít az 1-es, 28-as, 37-es és 62-es villamosokra, továbbá a 9-es buszra, és így vonattal is megközelíthető lesz az új Közlekedési Múzeum, amely a MÁV egykori Északi járműjavítójának telephelyén épül fel. Az új megálló a harmadik vágányhoz illeszkedik, de úgy, hogy a másik kettő meglévő vágány mellett is épül peron. Ezek akadálymentesek lesznek, és öt lift vezet majd az észak-déli aluljáróba a lépcsők mellett.
Mindemellett Vitézy Dávid kiemelte még: a hatvani és újszászi vonalakon a járatok sűrítéséhez nélkülözhetetlen a fővároson belüli szakaszok fejlesztése is, ami ezzel a projekttel kezdődött meg. Ugyanakkor már folyamatban van a Kőbánya-felső-Rákos-Rákosliget közötti szakasz fejlesztésének a tervezése, a Közlekedési Múzeum megálló építésének az előkészítése, és hamarosan befejeződik a Rákos-Hatvan közötti vasútvonal felújítása – olvasható a vezérigazgató posztjában.
Cash/fotó: Vitézy Dávid
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…