Categories: Hírek

Épül a harmadik vasúti vágány Kőbányán

Kapocs az agglomeráció és a főváros között

 

A Közlekedési Múzeumnál új állomást is fognak létesíteni, egyelőre a harmadik vágány építése zajlik a munkaterületen – írja a Facebook.

Új vágány építéséről közölt képeket és Facebook-posztot Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója.  A vezető szakember a Kőbányán, a Keleti pályaudvarról Pécel-Gödöllő-Hatvan és Gyömrő-Újszász-Szolnok felé tartó vasútvonalak budapesti szakaszán zajló építkezésről tett közzé képeket, itt a két meglévő vágány mellett készül egy harmadik is, növelve a főváros és agglomeráció vasúthálózatának kapacitását, és egyben a közép- és hosszútávú fejlesztéseket is előkészítve.

Mint Vitézy Dávid írta: új megálló is épül a későbbiekben, mely az agglomeráció és XVII. kerület Rákosmente megállói felől az S60, S80, Z60, Z80-as vonatok utasai számára átszállást biztosít majd az 1-es villamosra, a leendő Közlekedési Múzeum mellett, az Északi Járműjavítónál.

 „A Keleti és Kőbánya-felső között kettőről három vágányosra bővül a pálya, a beruházás azért fontos, mivel a meglevő infrastruktúrán két nagy forgalmú elővárosi vonal, a hatvani (80a) és az újszászi (120a) osztozik, és az itt közlekedő elővárosi és távolsági járatokon naponta 42 ezer ember utazik. Most a legfontosabb, hogy a budapesti pályahálózat rendelkezzen elegendő kapacitással, így a jelenleginél több vonat tud majd közlekedni itt is” – hangsúlyozta a szakember. Ez a beruházás 9,4 milliárd forintba kerül.

A harmadik vágány elkészültéhez csatlakozva új megállót fognak kialakítani a Hungária körútnál, amely átszállási lehetőséget biztosít az 1-es, 28-as, 37-es és 62-es villamosokra, továbbá a 9-es buszra, és így vonattal is megközelíthető lesz az új Közlekedési Múzeum, amely a MÁV egykori Északi járműjavítójának telephelyén épül fel. Az új megálló a harmadik vágányhoz illeszkedik, de úgy, hogy a másik kettő meglévő vágány mellett is épül peron. Ezek akadálymentesek lesznek, és öt lift vezet majd az észak-déli aluljáróba a lépcsők mellett.

Mindemellett Vitézy Dávid kiemelte még: a hatvani és újszászi vonalakon a járatok sűrítéséhez nélkülözhetetlen a fővároson belüli szakaszok fejlesztése is, ami ezzel a projekttel kezdődött meg. Ugyanakkor már folyamatban van a Kőbánya-felső-Rákos-Rákosliget közötti szakasz fejlesztésének a tervezése, a Közlekedési Múzeum megálló építésének az előkészítése, és hamarosan befejeződik a Rákos-Hatvan közötti vasútvonal felújítása – olvasható a vezérigazgató posztjában.

Cash/fotó: Vitézy Dávid

 

OldB

Recent Posts

Kezdődik a tanév – vizsgáznak az iskolautcák

 Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…

5 óra ago

Előnyben a közösségi közlekedés – ideiglenesen egyirányúsítják a Népszínház utca egy szakaszát szerdától

Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…

22 óra ago

Az Országos Taxis Szövetség leveleiből

Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…

22 óra ago

Betilthatják a villanyautók egyik spórolós megoldását

Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…

2 nap ago

Taxisofőr fújt le paprikaspray-vel egy buszsofőrt Budapesten

„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…

4 nap ago

A BMW vezérigazgatója szerint hiba volt az EU-tól, hogy 2035-re betiltják a hagyományos motorokat

Nagy hibának nevezte az Európai Unió döntését a belső égésű motorok 2035-ös betiltásáról a BMW…

4 nap ago