Categories: Hírek

Épül a harmadik vasúti vágány Kőbányán

Kapocs az agglomeráció és a főváros között

 

A Közlekedési Múzeumnál új állomást is fognak létesíteni, egyelőre a harmadik vágány építése zajlik a munkaterületen – írja a Facebook.

Új vágány építéséről közölt képeket és Facebook-posztot Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója.  A vezető szakember a Kőbányán, a Keleti pályaudvarról Pécel-Gödöllő-Hatvan és Gyömrő-Újszász-Szolnok felé tartó vasútvonalak budapesti szakaszán zajló építkezésről tett közzé képeket, itt a két meglévő vágány mellett készül egy harmadik is, növelve a főváros és agglomeráció vasúthálózatának kapacitását, és egyben a közép- és hosszútávú fejlesztéseket is előkészítve.

Mint Vitézy Dávid írta: új megálló is épül a későbbiekben, mely az agglomeráció és XVII. kerület Rákosmente megállói felől az S60, S80, Z60, Z80-as vonatok utasai számára átszállást biztosít majd az 1-es villamosra, a leendő Közlekedési Múzeum mellett, az Északi Járműjavítónál.

 „A Keleti és Kőbánya-felső között kettőről három vágányosra bővül a pálya, a beruházás azért fontos, mivel a meglevő infrastruktúrán két nagy forgalmú elővárosi vonal, a hatvani (80a) és az újszászi (120a) osztozik, és az itt közlekedő elővárosi és távolsági járatokon naponta 42 ezer ember utazik. Most a legfontosabb, hogy a budapesti pályahálózat rendelkezzen elegendő kapacitással, így a jelenleginél több vonat tud majd közlekedni itt is” – hangsúlyozta a szakember. Ez a beruházás 9,4 milliárd forintba kerül.

A harmadik vágány elkészültéhez csatlakozva új megállót fognak kialakítani a Hungária körútnál, amely átszállási lehetőséget biztosít az 1-es, 28-as, 37-es és 62-es villamosokra, továbbá a 9-es buszra, és így vonattal is megközelíthető lesz az új Közlekedési Múzeum, amely a MÁV egykori Északi járműjavítójának telephelyén épül fel. Az új megálló a harmadik vágányhoz illeszkedik, de úgy, hogy a másik kettő meglévő vágány mellett is épül peron. Ezek akadálymentesek lesznek, és öt lift vezet majd az észak-déli aluljáróba a lépcsők mellett.

Mindemellett Vitézy Dávid kiemelte még: a hatvani és újszászi vonalakon a járatok sűrítéséhez nélkülözhetetlen a fővároson belüli szakaszok fejlesztése is, ami ezzel a projekttel kezdődött meg. Ugyanakkor már folyamatban van a Kőbánya-felső-Rákos-Rákosliget közötti szakasz fejlesztésének a tervezése, a Közlekedési Múzeum megálló építésének az előkészítése, és hamarosan befejeződik a Rákos-Hatvan közötti vasútvonal felújítása – olvasható a vezérigazgató posztjában.

Cash/fotó: Vitézy Dávid

 

OldB

Recent Posts

Változás jön a magyar jogosítványoknál

Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…

3 óra ago

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

1 nap ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

2 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

2 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

3 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

4 nap ago