Categories: Hírek

Ismét karbonsemleges minősítésű a Budapest Airport

Harmadára csökkentették a CO2 kibocsátást

 

A Budapest Airport negyedszerre is megkapta a karbonsemleges minősítést a Repülőterek Nemzetközi Tanácsától (ACI), a vállalat tíz év alatt a közvetlen szén-dioxid-kibocsátását a felére, az egy utasra jutót pedig a harmadára csökkentette – olvasható a repülőtér üzemeltetőjének közleményében.

A Repülőterek Nemzetközi Tanácsa által életre hívott Repülőtéri Karbon Akkreditáció az egyetlen intézményileg jóváhagyott, globális program, amely a világ repülőtereinek széndioxid-kibocsátását értékeli, hatszintű tanúsítási rendszer segítségével. Ennek lényege, hogy a légikikötők a kibocsátásuk és a kibocsátás-csökkentés érdekében tett erőfeszítéseik alapján 1, 2, 3, 3+, valamint a nemrég hozzáadott 4, illetve 4+ minősítést kaphatnak, vagyis az ACI a programba önkéntesen belépő összes repülőteret értékelik, mérettől, kategóriától és funkciótól függetlenül.

Idén újabb 67 repülőtér csatlakozott, számuk globálisan így 362-re bővült. Az afrikai kontinensen 22, Latin-Amerikában és a Karib-térségben 48, Észak-Amerikában 50, Ázsiában 60, Európában pedig 182 légikikötő kapott karbon-akkreditációs minősítést.

Az idei értékelés szerint globálisan 58, Európában 43 karbonsemleges, vagyis 3+ szintű repülőtér található, köztük a budapesti.

Ez azt jelenti, hogy a vállalat a repülőtéri partnereivel közösen törekszik a működéséből eredő emissziót minél jobban csökkenteni, a fennmaradó kibocsátást pedig karbonkreditek vásárlásával semlegesíti.

A budapesti repülőtér üzemeltetője 2011-ben csatlakozott a kezdeményezéshez, majd 2018 áprilisában, a kelet-közép-európai régióban elsőként szerezte meg a karbonsemleges minősítést.

Az eltelt tíz évben a Budapest Airport a közvetlen szén-dioxid-kibocsátását a felére, az egy utasra jutót pedig a harmadára csökkentette. Az üzemeltető szándéka az, hogy a következő néhány évben megvalósuló fejlesztésekkel elérje a 4+ szintet, amelyet csupán 13 repülőtér teljesít a világon.

A Budapest Airport 2019-ben csatlakozott az ACI „NetZero by 2050” kezdeményezéséhez is, ezzel vállalva, hogy legkésőbb 2050-re eléri a zéró karbonkibocsátást. Az üzemeltető a közelmúltban jelentette be: dolgozik azon, hogy nettó emisszióit a 2050-es céldátumnál akár 15 évvel korábban, 2035-re nullára csökkentse – derülki a tájékoztató anyagból.

Cash/fotó: BUD

OldA

Recent Posts

Egy elektromos autó annyit szennyez, mint három hibrid – állítja a Toyota-vezér

Elképesztő kijelentés: egy villanyautó nagyobb szénlábnyomot hagy, mint három hibrid! Akio Toyoda, a Toyota elnöke…

15 óra ago

10 milliárdos üzlet a taxis fuvarszervezés – Kiderült, hogy tényleg kell a nemzetközi háttér

Továbbra is virágzik a taxis fuvarszervezői piaci Budapesten. Kiderült, hogy a legnagyobb bevételek eléréséhez kell…

19 óra ago

Elképesztő veszély: benzinkúton csaptak fel a lángok

Az utóbbi időben egyre több kigyulladt autóról lehet hallani, azonban a mostani elképesztő veszélybe sodorta…

24 óra ago

Visszaeső – elfogták a taxisra késsel támadó férfit

Elfogták a férfit, aki késsel fenyegetett egy taxist a XVIII. kerületben. Kiderült, hogy tavaly is…

2 nap ago

Osztrák kísérlet: a zöld féklámpák az autó elején minimalizálhatják a balesetek kockázatát

Féklámpák az autó elején? Elsőre szokatlannak hangzik – de valódi különbséget jelenthet. Egy grazi és…

2 nap ago

Leállhatnak a gyártósorok, óriási bajban az autógyártók

A Kínából származó ásványi anyagok megvonása világszerte megbénítja az autógyártókat. Egy gyors megoldás nélkül lassulhat,…

2 nap ago