Categories: Hírek

Ismét karbonsemleges minősítésű a Budapest Airport

Harmadára csökkentették a CO2 kibocsátást

 

A Budapest Airport negyedszerre is megkapta a karbonsemleges minősítést a Repülőterek Nemzetközi Tanácsától (ACI), a vállalat tíz év alatt a közvetlen szén-dioxid-kibocsátását a felére, az egy utasra jutót pedig a harmadára csökkentette – olvasható a repülőtér üzemeltetőjének közleményében.

A Repülőterek Nemzetközi Tanácsa által életre hívott Repülőtéri Karbon Akkreditáció az egyetlen intézményileg jóváhagyott, globális program, amely a világ repülőtereinek széndioxid-kibocsátását értékeli, hatszintű tanúsítási rendszer segítségével. Ennek lényege, hogy a légikikötők a kibocsátásuk és a kibocsátás-csökkentés érdekében tett erőfeszítéseik alapján 1, 2, 3, 3+, valamint a nemrég hozzáadott 4, illetve 4+ minősítést kaphatnak, vagyis az ACI a programba önkéntesen belépő összes repülőteret értékelik, mérettől, kategóriától és funkciótól függetlenül.

Idén újabb 67 repülőtér csatlakozott, számuk globálisan így 362-re bővült. Az afrikai kontinensen 22, Latin-Amerikában és a Karib-térségben 48, Észak-Amerikában 50, Ázsiában 60, Európában pedig 182 légikikötő kapott karbon-akkreditációs minősítést.

Az idei értékelés szerint globálisan 58, Európában 43 karbonsemleges, vagyis 3+ szintű repülőtér található, köztük a budapesti.

Ez azt jelenti, hogy a vállalat a repülőtéri partnereivel közösen törekszik a működéséből eredő emissziót minél jobban csökkenteni, a fennmaradó kibocsátást pedig karbonkreditek vásárlásával semlegesíti.

A budapesti repülőtér üzemeltetője 2011-ben csatlakozott a kezdeményezéshez, majd 2018 áprilisában, a kelet-közép-európai régióban elsőként szerezte meg a karbonsemleges minősítést.

Az eltelt tíz évben a Budapest Airport a közvetlen szén-dioxid-kibocsátását a felére, az egy utasra jutót pedig a harmadára csökkentette. Az üzemeltető szándéka az, hogy a következő néhány évben megvalósuló fejlesztésekkel elérje a 4+ szintet, amelyet csupán 13 repülőtér teljesít a világon.

A Budapest Airport 2019-ben csatlakozott az ACI „NetZero by 2050” kezdeményezéséhez is, ezzel vállalva, hogy legkésőbb 2050-re eléri a zéró karbonkibocsátást. Az üzemeltető a közelmúltban jelentette be: dolgozik azon, hogy nettó emisszióit a 2050-es céldátumnál akár 15 évvel korábban, 2035-re nullára csökkentse – derülki a tájékoztató anyagból.

Cash/fotó: BUD

OldA

Recent Posts

Ez az új traffipax sokat fog kaszálni Budapesten

Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…

17 óra ago

Piros vagy fekete? Sokan még mindig rosszul bikázzák be az autót – Ön ne essen ebbe a hibába!

Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…

17 óra ago

Vége az ingyenes gurulásnak: kilométeradó jön a villanyautókra

2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…

2 nap ago

Mégsem tiltják be teljesen az új benzines autók forgalmazását az EU-ban

Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…

2 nap ago

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség határa

Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…

3 nap ago

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

4 nap ago