Categories: Hírek

Szűzrepülésén a Kamov tűzoltóhelikoptere

Mínusz 20-ig képes 40 ezer liter vizet célba juttatni

 

Az éghajlatváltozás egyik kísérő jelenségeként, mind több erdőtűzről hallani a világ legkülönbözőbb pontjairól. Ezek lehetnek nagy kiterjedésű fás vagy bozóttüzek, amelyekhez az oltóvíz eljuttatása különös logisztikai kihívásokat állít. A most elkészített Kamov helikopter kifejezetten e speciális feladatokra készült – derül ki a gyártó, Russian Helicopters anyagából.  

A Kamov Ka-32A11M helikoptert új hajtóművekkel, az Ansat és a  Mi-38 típusoknál már kipróbált modern pilótafülkével és avionikai rendszerekkel, valamint továbbfejlesztett elektromos és tűzoltó berendezésekkel szerelték fel. Az erősebb VK-2500PS-02 típusú hajtóművek jelentősen javítják a helikopter teljesítményét, ami különösen a forró éghajlatú területeken vagy magashegyi terepviszonyoknál előnyös az üzemeltetők számára. Ezek olyan jelentős fejlesztések, változtatások, amelyek a különleges körülmények közötti bevethetőségét növeli a járműnek.

A koaxiális, egymással ellentétesen forgó rotorlapátokkal felszerelt típus rendkívül jól manőverezhető, és stabil függeszkedésre képes még nagyobb szélben is, így tűzoltási feladatok mellett teheremelésre, kutatási és mentési feladatokra, valamint teherszállításra is kiválóan alkalmazható.

Ami ezek közül kiemelten hangsúlyos, az a tűzoltási képesség, illetve ezek műszaki paraméterei.

 

Az újfajta tűzoltórendszer elektromosan fűtött, így akár mínusz 20 Celsius-fokig képes működni, automatikusan 4 tonna vizet tud mintegy 60 másodperc alatt felszívni, emellett további 400 liter habképző anyagot is a fedélzetére vehet, amelyet vízágyú segítségével, célzottan juttathat az oltandó területre – olvasható a specifikációjában.

A különböző szakhatósági engedélyekre még éveket kell várni, de az értékesítéssel foglalkozó szakemberek bíznak benne, hogy 2023-ban piacképes lesz a helikopter.

Cash/fotó: Russian Helicopters

 

OldA

Recent Posts

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség határa

Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…

21 óra ago

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

2 nap ago

December 8-tól bárki bejelentheti a közúti korlátozásokat a BKK Info oldalán

A Budapesti Közlekedési Központ legújabb fejlesztésével a BKK Info oldalán egyszerűen bejelenthetők azok a közúti…

3 nap ago

30 év után hétfőn elköszönt az utasoktól Budapest népszerű taxitársasága

Az utasoktól és a kollégáitól is elköszönt hétői Facebook-posztjában a 6×6 Taxi. A népszerű társaság közölte:…

4 nap ago

Nem szállítunk zsidókat – kidobták a taxiból a korábbi szépségkirálynőt

Miriam Mattova kanadai–szlovák modell szerint vallási alapon tették ki az út szélén, miután az Uber-sofőrje…

4 nap ago

Úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki vizsgáztatni a tíz évnél öregebb autókat

Noha korábban az Európai Bizottság ezt is felvetette, most úgy tűnik, mégsem kell majd évente műszaki…

4 nap ago