A Fővárosi Közgyűlés a taxisok számának csökkentése érdekében 1993-ban rendeletet alkotott, melyet a taxisok döntő többsége örömmel fogadott. Azonban az Alkotmánybíróság a 21/1994 (IV. 16) AB Határozatában az 1988 évi törvény 19§ (2) bekezdését, mely a korlátozást az önkormányzatok részére biztosította – taxisok kérésére(!) – hatályon kívül helyezte. Így a Fővárosi Közgyűlés lépéskényszerbe került és korábbi kedvező döntésének megváltoztatására kényszerült. A taxiszolgáltatás javítása érdekében a következőkben közölt megállapításokat tette, majd “határozati javaslatokat” fogalmazott meg. Többek között ezen anyagban szerepel már a maximált hatósági ár bevezetése a fővárosi taxizás területén.
Az írás végén egy tiltakozás is szerepel amiatt, hogy a VÁLTOÉE (nagy létszámú taxisra hivatkozó érdekvédő tömörülés) javasolta, hogy taxis csak érettségizett szakmunkás lehessen. Ez kiverte a biztosítékot szinte minden más érdekképviseletnél.
↓↓↓ Lapozni itt tudsz!
[pdf-embedder url=”https://taxisokvilaga.hu/wp-content/uploads/2021/11/tv_1996_06_04-09.pdf”] [pdf-embedder url=”https://taxisokvilaga.hu/wp-content/uploads/2021/11/tv_1996_06_09.pdf”]
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…