A Fővárosi Közgyűlés a taxisok számának csökkentése érdekében 1993-ban rendeletet alkotott, melyet a taxisok döntő többsége örömmel fogadott. Azonban az Alkotmánybíróság a 21/1994 (IV. 16) AB Határozatában az 1988 évi törvény 19§ (2) bekezdését, mely a korlátozást az önkormányzatok részére biztosította – taxisok kérésére(!) – hatályon kívül helyezte. Így a Fővárosi Közgyűlés lépéskényszerbe került és korábbi kedvező döntésének megváltoztatására kényszerült. A taxiszolgáltatás javítása érdekében a következőkben közölt megállapításokat tette, majd “határozati javaslatokat” fogalmazott meg. Többek között ezen anyagban szerepel már a maximált hatósági ár bevezetése a fővárosi taxizás területén.
Az írás végén egy tiltakozás is szerepel amiatt, hogy a VÁLTOÉE (nagy létszámú taxisra hivatkozó érdekvédő tömörülés) javasolta, hogy taxis csak érettségizett szakmunkás lehessen. Ez kiverte a biztosítékot szinte minden más érdekképviseletnél.
↓↓↓ Lapozni itt tudsz!
[pdf-embedder url=”https://taxisokvilaga.hu/wp-content/uploads/2021/11/tv_1996_06_04-09.pdf”] [pdf-embedder url=”https://taxisokvilaga.hu/wp-content/uploads/2021/11/tv_1996_06_09.pdf”]
A pórul járt autós csak egy képernyőre telepített fontos funkciót akart beállítani az esőben, aminek…
Két fővárosi iskolánál, a XIV. és a XVII. kerületben rajtol a BKK által koordinált Iskolautca-program,…
Gyorsabban és pontosabban közlekedhetnek a villamosok a Népszínház utcában: a közösségi közlekedés előnyben részesítése miatt…
Tisztelt Elnök úr! Sokszor hallottam már Önt nyilatkozni rádióban, tévében, és úgy vettem észre, hogy…
Valós előnyük nem összemérhető a biztonsági kockázatukkal. Kínai autóipari hatóságok új, hangsúlyosan biztonsági szempontokra épülő…
„Ma egy dühöngő autós – egy taxisofőr – paprikaspray-jel fújta le az egyik buszsofőrünket, aki…