A Fővárosi Közgyűlés a taxisok számának csökkentése érdekében 1993-ban rendeletet alkotott, melyet a taxisok döntő többsége örömmel fogadott. Azonban az Alkotmánybíróság a 21/1994 (IV. 16) AB Határozatában az 1988 évi törvény 19§ (2) bekezdését, mely a korlátozást az önkormányzatok részére biztosította – taxisok kérésére(!) – hatályon kívül helyezte. Így a Fővárosi Közgyűlés lépéskényszerbe került és korábbi kedvező döntésének megváltoztatására kényszerült. A taxiszolgáltatás javítása érdekében a következőkben közölt megállapításokat tette, majd “határozati javaslatokat” fogalmazott meg. Többek között ezen anyagban szerepel már a maximált hatósági ár bevezetése a fővárosi taxizás területén.
Az írás végén egy tiltakozás is szerepel amiatt, hogy a VÁLTOÉE (nagy létszámú taxisra hivatkozó érdekvédő tömörülés) javasolta, hogy taxis csak érettségizett szakmunkás lehessen. Ez kiverte a biztosítékot szinte minden más érdekképviseletnél.
↓↓↓ Lapozni itt tudsz!
[pdf-embedder url=”https://taxisokvilaga.hu/wp-content/uploads/2021/11/tv_1996_06_04-09.pdf”] [pdf-embedder url=”https://taxisokvilaga.hu/wp-content/uploads/2021/11/tv_1996_06_09.pdf”]
Elképesztő kijelentés: egy villanyautó nagyobb szénlábnyomot hagy, mint három hibrid! Akio Toyoda, a Toyota elnöke…
Továbbra is virágzik a taxis fuvarszervezői piaci Budapesten. Kiderült, hogy a legnagyobb bevételek eléréséhez kell…
Az utóbbi időben egyre több kigyulladt autóról lehet hallani, azonban a mostani elképesztő veszélybe sodorta…
Elfogták a férfit, aki késsel fenyegetett egy taxist a XVIII. kerületben. Kiderült, hogy tavaly is…
Féklámpák az autó elején? Elsőre szokatlannak hangzik – de valódi különbséget jelenthet. Egy grazi és…
A Kínából származó ásványi anyagok megvonása világszerte megbénítja az autógyártókat. Egy gyors megoldás nélkül lassulhat,…