A Fővárosi Közgyűlés a taxisok számának csökkentése érdekében 1993-ban rendeletet alkotott, melyet a taxisok döntő többsége örömmel fogadott. Azonban az Alkotmánybíróság a 21/1994 (IV. 16) AB Határozatában az 1988 évi törvény 19§ (2) bekezdését, mely a korlátozást az önkormányzatok részére biztosította – taxisok kérésére(!) – hatályon kívül helyezte. Így a Fővárosi Közgyűlés lépéskényszerbe került és korábbi kedvező döntésének megváltoztatására kényszerült. A taxiszolgáltatás javítása érdekében a következőkben közölt megállapításokat tette, majd “határozati javaslatokat” fogalmazott meg. Többek között ezen anyagban szerepel már a maximált hatósági ár bevezetése a fővárosi taxizás területén.
Az írás végén egy tiltakozás is szerepel amiatt, hogy a VÁLTOÉE (nagy létszámú taxisra hivatkozó érdekvédő tömörülés) javasolta, hogy taxis csak érettségizett szakmunkás lehessen. Ez kiverte a biztosítékot szinte minden más érdekképviseletnél.
↓↓↓ Lapozni itt tudsz!
[pdf-embedder url=”https://taxisokvilaga.hu/wp-content/uploads/2021/11/tv_1996_06_04-09.pdf”] [pdf-embedder url=”https://taxisokvilaga.hu/wp-content/uploads/2021/11/tv_1996_06_09.pdf”]
Csak ritkán hibázik a sebességmérésre felállított rendszer, de amikor megtörténik, az sokszor érdekes, tanulságos esetet…
Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…
A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…
A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…
A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…
Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…