Elkészült egy amerikai kutatás, ami a fiatal járművezetők baleseti kockázataira hívja fel figyelmet. Ezek között jelentős tényező az életkor, iskolai végzettség, a gépjárművezetői jártasság valamint az alkoholos befolyásoltság és ezek kombinációi.
Az Autópálya Közlekedésbiztonsági Intézet (Insurance Institute for Highway Safety, IIHS) egy független, nonprofit tudományos és oktatási szervezet, amelynek célja a közúti közlekedési balesetekből eredő halálesetek, sérülések és anyagi károk csökkentése érdekében kutatási feladatok elvégzése, valamint a különböző célcsoportok, így a járművezetők, döntéshozók és biztonsági szakemberek oktatása és szemléletformálása. Az októberben publikált kutatási eredményeikben az amerikai tizenéves, kevés tapasztalattal rendelkező járművezetők baleseti kockázatait mutatják be.
A tizenéves sofőrök részvételével bekövetkező balesetek kockázata közel négyszerese a 20 éves és idősebb sofőrökéhez képest. Az éretlenséggel összefüggő magatartások közé sorolják a gyorshajtást és más kockázatos szokásokat, a tapasztalatlanság pedig azt jelenti, hogy a tinédzser sofőrök gyakran nem ismerik fel a veszélyeket, vagy nem tudják, hogyan reagáljanak rájuk.
A diploma megszerzése csökkenti a tizenévesek vezetési kockázatát. A diplomához kötött jogosítvány lehetővé teszi a tizenévesek számára, hogy felügyelet mellett gyakorolják a vezetést, mielőtt megszerzik a jogosítványukat, és korlátozzák a vezetést az engedély megszerzése után. Ma már minden amerikai állam gyakorolja valamilyen formában a többszintű jogosítvány megszerzésének módszertanát. A jelenlegi bevált gyakorlatok egyike a 17. életév a jogosítvány megszerzésének alsó korhatára. Egy másik megoldás a 16 évesen felnőtt felügyelete mellett kötelezően teljesítendő a 70 órás vezetési gyakorlat, de ilyen lehet akár a nem teljes értékű igazolványnak a 20 órától kezdődő éjszakai vezetési korlátozása, valamint az, hogy az ilyen sofőr nem szállíthat tinédzser utasokat.
Az alkohol sokszor jelentős szerepet játszik a tizenévesek részvételével bekövetkező közlekedési balesetekben. Bár a fiatal sofőrök ittas vezetése kevésbé valószínű, mint a felnőtt autós társaiké, számottevően nagyobb a baleseti kockázatuk, ha mégis megteszik. Az alkoholfogyasztás és a vezetés kombinációját tovább rontja a tizenévesek viszonylagos tapasztalatlansága mind az alkoholfogyasztásban, mind a vezetésben – derül ki a kutatásból.
Cash/fotó: Facebook
A JATO új, átfogó elemzéséből kiderül, hogy a globális átállás az akkumulátoros elektromos járművekre (BEV)…
Musk már sokszor mondott nagyot, de a mostani az extrémebb ígéretek közé tartozik Elon Musk…
Ismét a buszsávban szabálytalanul közlekedőket ellenőrizték a BRFK és a BKK munkatársai. A Budapesti Közlekedési…
Az alkalmazás immár három magyar városban elérhető Csütörtöktől az Uber alkalmazás már három városban -…
Közlekedési fennakadásokra figyelmeztetett a Budapesti Közlekedési Központ a fővárosban július 24. és 28. között, delegációk…
Megkezdődött az őzek üzekedése. A nyári esték békéjét könnyen megzavarhatja egy hirtelen az útra ugró…