A pesti alsó rakpart közlekedését is érinti a november 6-án, szombaton kezdődő főnyomócső-rekonstrukció, ám a tervek újragondolásával és gondos munkaszervezéssel sikerül biztosítani a Lánchídtól délre lévő munkaterület mellett a forgalom fenntartását – írja tájékoztatójában a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
A pesti Duna-part belvárosi szakaszának felújításával párhuzamosan folytatódik a főváros egyik legrosszabb állapotú főnyomócsövének cseréje. A Lánchídtól délre november 6-án, szombaton kezdődnek a munkák, amelyek jelentős felbontásokkal járnak, emiatt a pesti alsó rakpart Jane Haining rakparti szakaszán a forgalom nem tartható fenn mindkét irányban.
Északi irányban továbbra is biztosított a közlekedés folytonossága: a Jane Haining rakparton az Erzsébet híd felől a Lánchíd irányába haladhatnak az itt közlekedők, míg ellenkező irányban az Apáczai Csere János utcát használhatják. A két útszakasz együttesen biztosítja a pesti alsó rakpart hálózati szerepét, ennek köszönhetően sikerül a munkák forgalmi hatásait csökkenteni.
A Sentab-csövek cseréje különböző beruházásokkal összehangoltan valósul meg, ennek köszönhetően jelentősen lerövidül a Budapesten élők és közlekedők számára a kényelmetlenséggel járó lezárások ideje. A felújítás várhatóan 2022 augusztusáig tart.
A víznyomócső-rekonstrukció első fázisa augusztus 23-án indult a felújítás alatt lévő Lánchídtól északra, ezek a munkák azonban eddig nem igényeltek többlet forgalmi lezárást a júniusban bevezetett forgalmi rendhez képest. November 6-tól, szombattól azonban a Lánchídtól délre is elkezdődik a csőrekonstrukció, ezért szükségszerűen új forgalmi rendet kellett kialakítani a Lánchíd és az Erzsébet híd közötti Jane Haining rakparton. Az Eötvös tér és a Margit híd közötti alsó rakparti szakasz – az id. Antall József rakpart – továbbra is zárva marad.
Lassan 50 éve, hogy 1974-ben lefektették azokat víznyomócsöveket a pesti rakparton, amelyek kulcsszerepet játszanak Budapest lakosságának ivóvízellátásában. A vasbeton anyagú Sentab-csövek tervezett élettartamuk végéhez közelednek, ezért már nem halasztható tovább a kiváltásuk. A Fővárosi Vízművek – saját forrásból – kicseréli a Margit híd és az Erzsébet híd között húzódó, 1200 milliméter átmérőjű főnyomóvezetéket. A felújításnak köszönhetően megelőzhetők a csőtörések, amelyek az utóbbi időben egyre gyakrabban előfordultak a város több más pontján fektetett hasonló vezetékekkel – tájékoztatott a BKK.
Cash/fotó: BKK
Gyökeres változás jöhet a bulinegyedben június végétől: az Index birtokába jutott előterjesztés szerint sétálóutcává alakítanák…
A közlekedésbiztonság javítása érdekében egy új EU-s javaslat előírná, hogy a tíz évnél idősebb autók…
A gépjárműadót április 15.éig kellett befizetniük a járműtulajdonosoknak, üzemben tartóknak. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) friss…
A Tesla számos listán állt az élen az elmúlt években, de mostanában sikerült egy olyan…
Változik a forgalmi rend a Dohány utcában: felszabadul a trolik útvonala, szélesebbek lesznek a járdák,…
A CATL második generációs Shenxing akkumulátora öt perc alatt 520 kilométernyi hatótávot képes felvenni, és…