A pesti alsó rakpart közlekedését is érinti a november 6-án, szombaton kezdődő főnyomócső-rekonstrukció, ám a tervek újragondolásával és gondos munkaszervezéssel sikerül biztosítani a Lánchídtól délre lévő munkaterület mellett a forgalom fenntartását – írja tájékoztatójában a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
A pesti Duna-part belvárosi szakaszának felújításával párhuzamosan folytatódik a főváros egyik legrosszabb állapotú főnyomócsövének cseréje. A Lánchídtól délre november 6-án, szombaton kezdődnek a munkák, amelyek jelentős felbontásokkal járnak, emiatt a pesti alsó rakpart Jane Haining rakparti szakaszán a forgalom nem tartható fenn mindkét irányban.
Északi irányban továbbra is biztosított a közlekedés folytonossága: a Jane Haining rakparton az Erzsébet híd felől a Lánchíd irányába haladhatnak az itt közlekedők, míg ellenkező irányban az Apáczai Csere János utcát használhatják. A két útszakasz együttesen biztosítja a pesti alsó rakpart hálózati szerepét, ennek köszönhetően sikerül a munkák forgalmi hatásait csökkenteni.
A Sentab-csövek cseréje különböző beruházásokkal összehangoltan valósul meg, ennek köszönhetően jelentősen lerövidül a Budapesten élők és közlekedők számára a kényelmetlenséggel járó lezárások ideje. A felújítás várhatóan 2022 augusztusáig tart.
A víznyomócső-rekonstrukció első fázisa augusztus 23-án indult a felújítás alatt lévő Lánchídtól északra, ezek a munkák azonban eddig nem igényeltek többlet forgalmi lezárást a júniusban bevezetett forgalmi rendhez képest. November 6-tól, szombattól azonban a Lánchídtól délre is elkezdődik a csőrekonstrukció, ezért szükségszerűen új forgalmi rendet kellett kialakítani a Lánchíd és az Erzsébet híd közötti Jane Haining rakparton. Az Eötvös tér és a Margit híd közötti alsó rakparti szakasz – az id. Antall József rakpart – továbbra is zárva marad.
Lassan 50 éve, hogy 1974-ben lefektették azokat víznyomócsöveket a pesti rakparton, amelyek kulcsszerepet játszanak Budapest lakosságának ivóvízellátásában. A vasbeton anyagú Sentab-csövek tervezett élettartamuk végéhez közelednek, ezért már nem halasztható tovább a kiváltásuk. A Fővárosi Vízművek – saját forrásból – kicseréli a Margit híd és az Erzsébet híd között húzódó, 1200 milliméter átmérőjű főnyomóvezetéket. A felújításnak köszönhetően megelőzhetők a csőtörések, amelyek az utóbbi időben egyre gyakrabban előfordultak a város több más pontján fektetett hasonló vezetékekkel – tájékoztatott a BKK.
Cash/fotó: BKK
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…