Categories: Hírek

Új cél: karbonsemlegesség elérése 2035-ig

Példa nélküli vállalás a BUD részéről

 

A repülőtér üzemeltetője a tizenötödik alkalommal rendezett Greenairport találkozón bejelentette: célja, hogy karbonkibocsátását a jelenlegi 2050-es céldátumnál akár 15 évvel korábban, vagyis 2035-re nullára csökkentse – olvasható a Budapest Airport hírei között.

A légikikötő környezeti hatását leghatékonyabban a repülőtéri partnerekkel együttműködve tudja csökkenteni, ezért hozta létre 2015-ben a Greenairport programot, a mostani találkozó fő témái a zöld áramfelhasználás és a zöld épületek voltak.

Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója a közlemény szerint a találkozón azt mondta: partnereikkel együtt dolgoznak a légikikötő környezeti lábnyomának csökkentésén, céljuk, hogy a régióban elsőként 2035-re elérjék a karbonsemlegességet, mert azonnali cselekvésre van szükség.

Ehhez részletes ütemtervet dolgoznak ki, amelynek fontos eleme a zöldenergia-hasznosítás és a környezetbarát anyagfelhasználás az építkezések során.

Az első lépések egyikeként 2021-ben 840 MWh mennyiségű zöld energiát vásárolt a Budapest Airport, ami 3500 darab négyfős háztartás havi áramfogyasztásának felel meg. Emellett a légikikötő nemrég további, nagyobb mennyiséget szerzett be, ennek segítségével biztosítani fogja, hogy 2022-es áramigénye 65 százalékát megújuló energiaforrásból fedezze.

A cél az, hogy 2023. január 1-től a Budapest Airport teljes árambeszerzése megújuló energiaforrásokból valósulhasson meg.

René Droese, a Budapest Airport fejlesztési igazgatója azt hangsúlyozta, hogy a repülőtéri fejlesztések során új technológiai és energiahatékonysági megoldásokat alkalmaznak, többek között modern szigetelési és fűtési rendszereket, LED-es világítást és napelemeket.

Jelezte, hogy az újranyitni tervezett 1-es, valamint új építésű 3-as terminálnak is zéró karbonkibocsátásúnak kell lennie a 2035-ös semlegesség eléréshez, ezt már a tervezés szakaszában figyelembe veszik.

A Budapest Airport a régió repülőterei közül elsőként szerezte meg a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) karbonsemleges minősítését 2018-ban, amelyet azóta már három éve töretlenül fenntart. Emellett 2019-ben hivatalosan csatlakozott az ACI „NetZero by 2050” kezdeményezéséhez is, ezzel kifejezve, hogy 2050-re karbonsemleges repülőtér kíván lenni.

A Budapest Airportnak az elmúlt 10 év alatt sikerült az egy utasra jutó szén-dioxid kibocsátást a korábbi érték közel egyharmadára, míg az ivóvíz-felhasználást 30 százalékkal csökkentenie. A vállalat hulladék-újrahasznosítási aránya is kiemelkedő, 70 százalékos, a lakossági 35 százalék alatti értékkel szemben – derül ki a közleményből.

Cash/fotó: BUD

OldB

Recent Posts

Fókuszban a buszsávok

Ismét a buszsávban szabálytalanul közlekedőket ellenőrizték a BRFK és a BKK munkatársai. A Budapesti Közlekedési…

8 óra ago

Budapest és Miskolc után ma Debrecenben is elindult az Uber

Az alkalmazás immár három magyar városban elérhető Csütörtöktől az Uber alkalmazás már három városban -…

2 nap ago

Figyelmeztetett a rendőrség és a BKK, felfordul a közlekedés Budapesten

Közlekedési fennakadásokra figyelmeztetett a Budapesti Közlekedési Központ a fővárosban július 24. és 28. között, delegációk…

2 nap ago

Itt az év egyik legkockázatosabb időszaka az autósok számára

Megkezdődött az őzek üzekedése. A nyári esték békéjét könnyen megzavarhatja egy hirtelen az útra ugró…

3 nap ago

Van egy módszer, amely lenullázza a hazai autósok büntetőpontjait, sokan nem tudnak róla

Te is gyűjtöd az előéleti pontokat? Ha igen, és már majdnem kipontozódtál, akkor erről a…

3 nap ago

Olcsó villanyautóba kerül az első tömeggyártású félig szilárdtest-akkumulátor?

Bár a teljesen szilárdtest, azaz folyékony elektrolit nélkül készülő akkumulátorokra még az optimista becslések szerint is az évtized…

3 nap ago