A repülőtér üzemeltetője a tizenötödik alkalommal rendezett Greenairport találkozón bejelentette: célja, hogy karbonkibocsátását a jelenlegi 2050-es céldátumnál akár 15 évvel korábban, vagyis 2035-re nullára csökkentse – olvasható a Budapest Airport hírei között.
A légikikötő környezeti hatását leghatékonyabban a repülőtéri partnerekkel együttműködve tudja csökkenteni, ezért hozta létre 2015-ben a Greenairport programot, a mostani találkozó fő témái a zöld áramfelhasználás és a zöld épületek voltak.
Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója a közlemény szerint a találkozón azt mondta: partnereikkel együtt dolgoznak a légikikötő környezeti lábnyomának csökkentésén, céljuk, hogy a régióban elsőként 2035-re elérjék a karbonsemlegességet, mert azonnali cselekvésre van szükség.
Ehhez részletes ütemtervet dolgoznak ki, amelynek fontos eleme a zöldenergia-hasznosítás és a környezetbarát anyagfelhasználás az építkezések során.
Az első lépések egyikeként 2021-ben 840 MWh mennyiségű zöld energiát vásárolt a Budapest Airport, ami 3500 darab négyfős háztartás havi áramfogyasztásának felel meg. Emellett a légikikötő nemrég további, nagyobb mennyiséget szerzett be, ennek segítségével biztosítani fogja, hogy 2022-es áramigénye 65 százalékát megújuló energiaforrásból fedezze.
A cél az, hogy 2023. január 1-től a Budapest Airport teljes árambeszerzése megújuló energiaforrásokból valósulhasson meg.
René Droese, a Budapest Airport fejlesztési igazgatója azt hangsúlyozta, hogy a repülőtéri fejlesztések során új technológiai és energiahatékonysági megoldásokat alkalmaznak, többek között modern szigetelési és fűtési rendszereket, LED-es világítást és napelemeket.
Jelezte, hogy az újranyitni tervezett 1-es, valamint új építésű 3-as terminálnak is zéró karbonkibocsátásúnak kell lennie a 2035-ös semlegesség eléréshez, ezt már a tervezés szakaszában figyelembe veszik.
A Budapest Airport a régió repülőterei közül elsőként szerezte meg a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) karbonsemleges minősítését 2018-ban, amelyet azóta már három éve töretlenül fenntart. Emellett 2019-ben hivatalosan csatlakozott az ACI „NetZero by 2050” kezdeményezéséhez is, ezzel kifejezve, hogy 2050-re karbonsemleges repülőtér kíván lenni.
A Budapest Airportnak az elmúlt 10 év alatt sikerült az egy utasra jutó szén-dioxid kibocsátást a korábbi érték közel egyharmadára, míg az ivóvíz-felhasználást 30 százalékkal csökkentenie. A vállalat hulladék-újrahasznosítási aránya is kiemelkedő, 70 százalékos, a lakossági 35 százalék alatti értékkel szemben – derül ki a közleményből.
Cash/fotó: BUD
Elképesztő kijelentés: egy villanyautó nagyobb szénlábnyomot hagy, mint három hibrid! Akio Toyoda, a Toyota elnöke…
Továbbra is virágzik a taxis fuvarszervezői piaci Budapesten. Kiderült, hogy a legnagyobb bevételek eléréséhez kell…
Az utóbbi időben egyre több kigyulladt autóról lehet hallani, azonban a mostani elképesztő veszélybe sodorta…
Elfogták a férfit, aki késsel fenyegetett egy taxist a XVIII. kerületben. Kiderült, hogy tavaly is…
Féklámpák az autó elején? Elsőre szokatlannak hangzik – de valódi különbséget jelenthet. Egy grazi és…
A Kínából származó ásványi anyagok megvonása világszerte megbénítja az autógyártókat. Egy gyors megoldás nélkül lassulhat,…