A Blikk Metál Zoltánt, az Országos Taxis Szövetség elnökét kérdezte.
Lassan a 600 forintos benzinár sincs messze, így talán nem is az a kérdés, emelnek-e tarifát, hanem hogy mennyire?
Erre pontosan még nem tudok válaszolni. A napokban lesz egy egyeztetésünk a fővárosi önkormányzattal, kérdés, befogadják-e a javaslatunkat. Az emelés mértéke így a tárgyalások kimenetelétől nagyban függ. Egy biztos: nem csak a benzin ára, de a szerviz- és az alkatrészköltségek, a biztosítási díjak is olyan mértékben emelkedtek, hogy az együtt tarfiakorrekcióért kiált.
Akkor nézzük így: a szakma mekkora emelést tartana optimálisnak?
A bevételünk több mint 30 százaléka megy el ezekre a plusz terhekre. Ha csak ennyi emelést kapnánk, az is csak ezeket a költségeket fedezné, de természetesen tisztában vagyunk a fogyasztói lélektani határral, amit még éppen el tudnának az utasaink fogadni. Ezért kell erről egyeztetni.
A vírus miatt közben kevesebb lett a taxis és az utas is. Folytatódik ez a folyamat?
A kollégáim egyszerűen biztosabb állás után néznek, és ez minden szektorban igaz. A taxis szolgáltatásnak pedig nem csak a beindítása, de a fenntartása is iszonyatos költség. Taxira csúcsidőben már a pandémia előtt is nagyobb igény volt, mint csúcsidőn kívül, de ha a forgalmi szempontokat is figyelembe vesszük, és éppen sehol sincsenek rendkívüli lezárások, a jelenlegi létszámunk – úgy ötezer taxis – biztosítani tudja a szolgáltatás ellátását. Nem vagyunk „kéklámpások”, ugyanott tudunk menni, ahol a többi jármű, leszámítva a buszsávokat, de azokból azért nincs túl sok még Budapesten.
Forrás: BLIKK
Elképesztő kijelentés: egy villanyautó nagyobb szénlábnyomot hagy, mint három hibrid! Akio Toyoda, a Toyota elnöke…
Továbbra is virágzik a taxis fuvarszervezői piaci Budapesten. Kiderült, hogy a legnagyobb bevételek eléréséhez kell…
Az utóbbi időben egyre több kigyulladt autóról lehet hallani, azonban a mostani elképesztő veszélybe sodorta…
Elfogták a férfit, aki késsel fenyegetett egy taxist a XVIII. kerületben. Kiderült, hogy tavaly is…
Féklámpák az autó elején? Elsőre szokatlannak hangzik – de valódi különbséget jelenthet. Egy grazi és…
A Kínából származó ásványi anyagok megvonása világszerte megbénítja az autógyártókat. Egy gyors megoldás nélkül lassulhat,…