Több száz fő részvételével, óriási füst és tűz közepette zajlott a szimulált mentés a budapesti repülőtér teljes körű kényszerhelyzeti gyakorlatán. Az október 28-án éjjel tartott szimuláció során, egy használaton kívüli, gyakorló repülőgép segítségével imitálták a balesetet, hogy felkészítsék a mentésben érintett szervezeteket egy esetleges valódi katasztrófa felszámolására – számol be a gyakorlatról a Budapest Airport (BUD).
Egy repülőtér működése során a legfontosabb tényező a biztonság. A Budapest Airport (BUD) ezt folyamatosan erősíti, nemcsak munkavállalói, hanem partnerei, bérlői, a repülőtéri szervezetek és hatóságok körében is, hiszen a repülőtér és a repülés biztonságának folyamatos fenntartása közös feladat.
Nemzetközi repülőtérként minden lehetséges kényszerhelyzetre azonnal, pontosan és szoros együttműködésben kell reagálni, ezért elengedhetetlen és kötelező rendszeresen tesztelni azoknak a felkészültségét és kooperációjuk hatékonyságát, akik egy előre nem látható légi katasztrófa esetén részt vesznek a kényszerhelyzet kezelésében.
A szimulált esemény szerint egy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre érkező légijármű leszállást követően balesetet szenved, a jobboldali főfutóműve becsuklik és kigyullad – ez volt a Budapest Airport október 28-ai teljes körű kényszerhelyzeti gyakorlatának szituációja, amelyet a mentésben résztvevő szervezetek egységeinek kezelnie kellett. A gyakorlaton több százan vettek részt, ebből 50 önkéntes, akik a balesetet szenvedett légijármű utasait alakították, a többiek pedig a mentésben közreműködő hatósági, repülőtéri és mentő szervezetek munkatársaiként tevékenykedtek a valósághű szimulációban. A balesetben több sérült és halálos áldozat is volt, valamint a mentési forgatókönyvet nehezítette, hogy a gépben 9 tonna üzemanyag volt, ami robbanásveszélyes, és ezen felül további veszélyes árut is szállított.
A Budapest Airport a nemzetközi előírásoknak megfelelően kétévente szervez teljes körű kényszerhelyzeti gyakorlatot, amit előtte több hónapos tervezés előz meg. A cél minden évben ugyanaz: feleleveníteni és élesben lepróbálni a forgatókönyvet, összehangolni a mentési és kommunikációs folyamatokat, hogy valós légi esemény esetén minden résztvevő maximálisan tisztában legyen saját feladatával és felelősségével.
Az idei gyakorlat lebonyolításában a Budapest Airport kényszerhelyzeti egységei mellett az alábbi szervezetek vettek részt, amelyeknek a repülőtér üzemeltetője ezúton is köszöni a segítséget:
A Budapest Airport megköszönte minden résztvevő munkáját, akik hozzájárultak a teljes kényszerhelyzeti gyakorlat tervezéséhez és sikeres megvalósításához – olvasható a gyakorlat értékelésében.
Cash/fotó: BUD
Ismét a buszsávban szabálytalanul közlekedőket ellenőrizték a BRFK és a BKK munkatársai. A Budapesti Közlekedési…
Az alkalmazás immár három magyar városban elérhető Csütörtöktől az Uber alkalmazás már három városban -…
Közlekedési fennakadásokra figyelmeztetett a Budapesti Közlekedési Központ a fővárosban július 24. és 28. között, delegációk…
Megkezdődött az őzek üzekedése. A nyári esték békéjét könnyen megzavarhatja egy hirtelen az útra ugró…
Te is gyűjtöd az előéleti pontokat? Ha igen, és már majdnem kipontozódtál, akkor erről a…
Bár a teljesen szilárdtest, azaz folyékony elektrolit nélkül készülő akkumulátorokra még az optimista becslések szerint is az évtized…