Szabadalmi oltalomsértés miatt nyújtott be perkeresetet a japán Nippon Steel acélgyártó a Toyota és kínai versenytársa, a Baoshan Iron & Steel ellen, továbbá kezdeményezte, hogy a japán autóipari OEM-nek tiltsák meg egyes járművek gyártását – hívja fel a hazai érdeklődők figyelmét az autopro.hu.
A Nippon Steel egyenként 20 milliárd jen, azaz 176 millió dollár kártérítést követel a Toyotától és partnerétől, akik állítása szerint szabálytalanul használják egy nem irányított szemcsézetű elektrotechnikai acéllemezekkel kapcsolatos szabadalmát – derül ki a vállalat közleményéből.
A különleges mágneses tulajdonságaik miatt elektromos motorokban használt elektrotechnikai acélok kulcsfontosságú alapanyagként szolgálnak az autók elektrifikálásához.
A japán legnagyobb autógyártójának és legnagyobb acéltermelőjének bírósági egymásnak feszülése a vitás ügyek rendezésének egy viszonylag ritka módjának számít Japánban – állapította meg a Jefferies egy elemzője, Thanh Ha Pham.
A probléma súlyosságát emellett az is aláhúzza, hogy a pert indító Nippon Steel már régi beszállítója a Toyotának, ami ellen most először adott be keresetet egy szabadalmi oltalom megsértése miatt.
Az ügy kapcsán a Reuters megkereste a Toyotát, ami közleményében alaptalannak nyilvánította a Nippon Steel vádját: „Meggyőződtünk róla, hogy nem került sor más vállalat szabadalmának megsértésére azt megelőzően, hogy megkötöttük a szerződést (az elektrotechnikai acélt szállító Baoshan Iron & Steellel).”
A kínai acélgyártó ugyancsak elutasította japán versenytársa vádjait, egyúttal jelezte, hogy meg fogja védeni érdekeit.
A Nippon Steel a perkereset benyújtása mellett azt kérelmezte, hogy bírósági előzetes intézkedés útján tiltsák meg a Toyotának az olyan járművek gyártását és értékesítését, melyekbe a szabadalmát sértő acélt építenek be.
Közleményében az acélgyártó kifejti továbbá, hogy az után terelte jogi útra az ügyet, hogy nem tudott megegyezésre jutni a kettő vállalattal, azt azonban nem közölte, hogy a Toyota mely modelljeibe építik be az érintett acéltermékeket, sem azt, hogy azok az OEM eladásaink mekkora hányadát teszik ki – olvasható a közleményben.
Cash/fotó: Google
Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…
Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…
Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…
Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…
Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…
Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…