Categories: Hírek

Szabadalomsértéssel vádolják a Toyotát

176 millió dollár kártérítést követelnek

 

Szabadalmi oltalomsértés miatt nyújtott be perkeresetet a japán Nippon Steel acélgyártó a Toyota és kínai versenytársa, a Baoshan Iron & Steel ellen, továbbá kezdeményezte, hogy a japán autóipari OEM-nek tiltsák meg egyes járművek gyártását – hívja fel a hazai érdeklődők figyelmét az autopro.hu.

A Nippon Steel egyenként 20 milliárd jen, azaz 176 millió dollár kártérítést követel a Toyotától és partnerétől, akik állítása szerint szabálytalanul használják egy nem irányított szemcsézetű elektrotechnikai acéllemezekkel kapcsolatos szabadalmát – derül ki a vállalat közleményéből.

A különleges mágneses tulajdonságaik miatt elektromos motorokban használt elektrotechnikai acélok kulcsfontosságú alapanyagként szolgálnak az autók elektrifikálásához.

A japán legnagyobb autógyártójának és legnagyobb acéltermelőjének bírósági egymásnak feszülése a vitás ügyek rendezésének egy viszonylag ritka módjának számít Japánban – állapította meg a Jefferies egy elemzője, Thanh Ha Pham.

A probléma súlyosságát emellett az is aláhúzza, hogy a pert indító Nippon Steel már régi beszállítója a Toyotának, ami ellen most először adott be keresetet egy szabadalmi oltalom megsértése miatt.

Az ügy kapcsán a Reuters megkereste a Toyotát, ami közleményében alaptalannak nyilvánította a Nippon Steel vádját: „Meggyőződtünk róla, hogy nem került sor más vállalat szabadalmának megsértésére azt megelőzően, hogy megkötöttük a szerződést (az elektrotechnikai acélt szállító Baoshan Iron & Steellel).”

A kínai acélgyártó ugyancsak elutasította japán versenytársa vádjait, egyúttal jelezte, hogy meg fogja védeni érdekeit.

A Nippon Steel a perkereset benyújtása mellett azt kérelmezte, hogy bírósági előzetes intézkedés útján tiltsák meg a Toyotának az olyan járművek gyártását és értékesítését, melyekbe a szabadalmát sértő acélt építenek be.

Közleményében az acélgyártó kifejti továbbá, hogy az után terelte jogi útra az ügyet, hogy nem tudott megegyezésre jutni a kettő vállalattal, azt azonban nem közölte, hogy a Toyota mely modelljeibe építik be az érintett acéltermékeket, sem azt, hogy azok az OEM eladásaink mekkora hányadát teszik ki – olvasható a közleményben.

Cash/fotó: Google

OldA

Recent Posts

Változás jön a magyar jogosítványoknál

Az Európai Parlament képviselői támogatják a jogosítványok uniós szabályozásának reformját. Mutatjuk, milyen változások jönnek! Az…

2 óra ago

Sok autós még nem is hallott erről az új uniós szabályról – Az ön autóját is érinti!

Egy új uniós rendelet lépett hatályba, amelyről még alig hallottak az autósok, pedig mindenkit érint…

1 nap ago

Hatalmas horderejű bejelentésekkel érkezik a Toyota az idei Japán Mobilitási Kiállításon

Október 30. és november 9. között, Tokióban kerül megrendezésre a 2025-ös Japán Mobilitási Kiállítás, amely…

2 nap ago

Olcsóbb lesz a jogosítvány: oktató helyett a szülők is taníthatják a kezdő sofőröket

Németországban költségcsökkentő reformra készülnek a jogosítványszerzésben: miután a mobilokba költöztetik az elméleti képzést, a bukás…

2 nap ago

Az október 23-i hosszú hétvégén lesz utoljára nyitva a Pesti alsó rakpart 2025-ben

Változatos programokkal és gyertyafényes vacsorával búcsúzik az idei szezon a Pesti alsó rakparton. A hosszú…

3 nap ago

Ön is e-cigizik vezetés közben? Mostantól ez tilos lehet – mutatjuk, miért!

Egy német sofőrt 150 euróra, vagyis közel 58 000 forintra büntettek, mert vezetés közben az…

4 nap ago