Categories: Hírek

Szabadalomsértéssel vádolják a Toyotát

176 millió dollár kártérítést követelnek

 

Szabadalmi oltalomsértés miatt nyújtott be perkeresetet a japán Nippon Steel acélgyártó a Toyota és kínai versenytársa, a Baoshan Iron & Steel ellen, továbbá kezdeményezte, hogy a japán autóipari OEM-nek tiltsák meg egyes járművek gyártását – hívja fel a hazai érdeklődők figyelmét az autopro.hu.

A Nippon Steel egyenként 20 milliárd jen, azaz 176 millió dollár kártérítést követel a Toyotától és partnerétől, akik állítása szerint szabálytalanul használják egy nem irányított szemcsézetű elektrotechnikai acéllemezekkel kapcsolatos szabadalmát – derül ki a vállalat közleményéből.

A különleges mágneses tulajdonságaik miatt elektromos motorokban használt elektrotechnikai acélok kulcsfontosságú alapanyagként szolgálnak az autók elektrifikálásához.

A japán legnagyobb autógyártójának és legnagyobb acéltermelőjének bírósági egymásnak feszülése a vitás ügyek rendezésének egy viszonylag ritka módjának számít Japánban – állapította meg a Jefferies egy elemzője, Thanh Ha Pham.

A probléma súlyosságát emellett az is aláhúzza, hogy a pert indító Nippon Steel már régi beszállítója a Toyotának, ami ellen most először adott be keresetet egy szabadalmi oltalom megsértése miatt.

Az ügy kapcsán a Reuters megkereste a Toyotát, ami közleményében alaptalannak nyilvánította a Nippon Steel vádját: „Meggyőződtünk róla, hogy nem került sor más vállalat szabadalmának megsértésére azt megelőzően, hogy megkötöttük a szerződést (az elektrotechnikai acélt szállító Baoshan Iron & Steellel).”

A kínai acélgyártó ugyancsak elutasította japán versenytársa vádjait, egyúttal jelezte, hogy meg fogja védeni érdekeit.

A Nippon Steel a perkereset benyújtása mellett azt kérelmezte, hogy bírósági előzetes intézkedés útján tiltsák meg a Toyotának az olyan járművek gyártását és értékesítését, melyekbe a szabadalmát sértő acélt építenek be.

Közleményében az acélgyártó kifejti továbbá, hogy az után terelte jogi útra az ügyet, hogy nem tudott megegyezésre jutni a kettő vállalattal, azt azonban nem közölte, hogy a Toyota mely modelljeibe építik be az érintett acéltermékeket, sem azt, hogy azok az OEM eladásaink mekkora hányadát teszik ki – olvasható a közleményben.

Cash/fotó: Google

OldA

Recent Posts

Ez az új traffipax sokat fog kaszálni Budapesten

Magyarország egyik legforgalmasabb útszakaszára telepítettek a napokban traffiboxt. A Liszt Ferenc repülőtér 1-es terminálja előtt…

17 óra ago

Piros vagy fekete? Sokan még mindig rosszul bikázzák be az autót – Ön ne essen ebbe a hibába!

Amikor nem indul a kocsi, sokan csak legyintenek: „Sebaj, rácuppantom a kábeleket, és kész is.”…

17 óra ago

Vége az ingyenes gurulásnak: kilométeradó jön a villanyautókra

2028-tól a brit villanyautósok már nem csak töltenek, hanem minden megtett távolság után fizetnek is…

2 nap ago

Mégsem tiltják be teljesen az új benzines autók forgalmazását az EU-ban

Lekerült a napirendről a teljes tiltás, 2035-től az újonnan forgalomba kerülő autóknál nem 100 százalékkal,…

2 nap ago

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség határa

Az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja a jelenlegi 18 millió forintról 2026-ban 20 millió, 2027-ben…

3 nap ago

Drosztengedély – Változások 2026-tól!

Az Országos Taxis Szövetség elnöke tájékoztatta szerkesztőségünket a fővárosi drosztengedély kiváltásával kapcsolatos előírások változásáról. A…

4 nap ago